همانطور که در این مقاله دیگر در مورد اینکه لینک nofollow چیست توضیح داده شد، چندین روش مختلف وجود دارد که می تو،د یک پیوند را به ،وان nofollow بر،ب گذاری کنید تا به ،نده های موتورهای جستجو کمک کنید تا رابطه با صفحه پیوند داده شده را درک کنند.
انواع لینک های Nofollow
- پیوندهای پولی: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”sponsored” باشند و برای تبلیغات یا قرار دادن پولی استفاده شوند.
- پیوندهای UGC: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”ugc” باشند و به لینک های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن اضافه شوند.
- لینکهای Nofollow: این مقدار پیشفرض nofollow با ویژگی rel=”nofollow” است که باید زم، استفاده شود که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند و نمیخواهید گوگل سایت شما را با صفحه پیوند داده شده مرتبط کند.
- چندین مقدار rel: همچنین میتو،د چندین مقدار rel را به،وان یک لیست جدا شده با فاصله یا کاما مشخص کنید، مانند: rel=”nofollow sponsored” یا rel= “ugc nofollow”.
زمان استفاده از لینک های Nofollow و Dofollow
تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که پیوندهای dofollow به طور رسمی به یک وبسایت منتقل میشوند در حالی که لینکهای nofollow سیگنالهای PageRank را منتقل نمیکنند. لینکهای Dofollow مستقیماً سئو را بهبود میبخشند زیرا آنها آب پیوند را به اشتراک میگذارند در حالی که لینکهای nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.
تفاوت بین نمودار مقایسه پیوندهای Dofollow و Nofollow
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، لینک های nofollow و dofollow بسته به اینکه چه ،ی بک لینک را ایجاد یا دریافت می کند، اه، متفاوتی دارند.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد پیوندهای dofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه لینک های Dofollow در مقابل Nofollow
طبق نظر ا،ر کارشناسان سئو و آژانس های لینک سازی، نسبت خاصی برای لینک های nofollow و dofollow وجود ندارد. با این حال، بر اساس داده های رتبه ال،ا در ایالات متحده، رایج ترین نسبت برای بک لینک های nofollow و dofollow ،یب 25/75 است.
زم، که محتوایی که به آن پیوند میدهید غیرقابل اعتماد، حمایت مالی، تولید شده توسط کاربر یا هزینه پرداختی باشد، باید از پیوندهای nofollow استفاده کنید. زم، باید از لینک های dofollow استفاده کنید که محتوای لینک شده قابل اعتماد، معتبر است و می خواهید رتبه صفحه را از وب سایت خود به سایت مقصد منتقل کنید.
موفق ترین وب سایت هایی که بالاترین رتبه و ترافیک را دارند، تعداد لینک های dofollow بیشتری نسبت به لینک های nofollow در پروفایل بک لینک خود دارند. بنابراین، هنگام به دست آوردن بک لینک، باید حداقل نسبت 25/75 را برای لینک های nofollow و dofollow برای سایت خود در نظر بگیرید.
درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بد،د
وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به میان می آید، مهم است که تفاوت بین لینک های nofollow و dofollow را درک کنید تا بد،د چه زم، از آنها در محتوای خود استفاده کنید، چه نوع هایی برای بهبود رتبه وب سایت و ترافیک و بهترین نسبت اهمیت دارند. برای بک لینک های nofollow در مقابل dofollow.

لینک های Dofollow در مقابل Nofollow
در اینجا مروری سریع و مقایسه جانبی بین پیوندهای dofollow و nofollow وجود دارد. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن ادامه دهید.
شاخص | Dofollow | Nofollow |
---|---|---|
هدف | برای عبور از PageRank | برای عبور از PageRank نیست |
ارزش سئو | بالا | کم |
،یده است | همیشه ،یده | ممکن است ،یده شود یا نباشد |
نمایه شده است | همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود | همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود |
ویژگی تگ لنگر | مورد نیاز نیست | rel=”nofollow” |
بهترین نسبت بک لینک | 75 درصد یا بیشتر | 25 درصد یا کمتر |
لینک ،الو چیست؟
امیدوارم از این راهنما در مورد پیوندهای dofollow و nofollow لذت برده باشید.
اگر هنگام لینک دادن به وبسایت دیگری در تصمیمگیری بین لینکهای nofollow و dofollow مشکل دارید، بهترین گزینه این است که فقط یک بک لینک nofollow ایجاد کنید. به این ترتیب، اگر سایت غیرقابل اعتماد باشد یا باید بر اساس دستورالعمل های ذکر شده قبلی به ،وان لینک nofollow طبقه بندی می شد، توسط الگوریتم های موتور جستجو جریمه نمی شوید.
بهترین نسبت بین بک لینک های Nofollow و Dofollow
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.