افزایش رقابت و فشار. این اعلامیه در زم، است که یوتیوب با رقابت شدید سایر پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدیو مانند TikTok و Instagram مواجه است. این پلتفرمها با ویدیوهای کوتاه و ویژگیهای کشف محتوای الگوریتمی، بهویژه در بین مخاطبان جوانتر محبوبیت پیدا کردهاند. YouTube با افزایش تجربه مشاهده در پلتفرم خود، تضمین میکند که رقابتی باقی میماند و همچنان بینندگان و سازندگان را جذب میکند.
یوتیوب اعلام کرده است که از 6 آوریل تبلیغات همپوش، را از پلتفرم حذف خواهد کرد. به گفته این شرکت، این حرکت در پاسخ به بازخورد بینندگ، است که این تبلیغات را مختل می دانند. حذف تبلیغات همپوش، بدون شک تجربه بیننده را افزایش می دهد و یوتیوب را به یک پلتفرم لذت بخش تر برای همه تبدیل می کند.
از 6 آوریل 2023، قالب تبلیغاتی «تبلیغات همپوش،» دیگر در YouTube ظاهر نمیشود تا به بهبود تجربه بیننده کمک کند و تعامل را به قالبهای تبلیغاتی با عملکرد بالاتر در دستگاههای دسکتاپ و تلفن همراه تغییر دهد. تبلیغات همپوش، یک قالب تبلیغاتی قدیمی است که فقط روی دسکتاپ ارائه می شود و برای بینندگان مختل است. ما انتظار داریم با تغییر تعامل به سایر قالبهای تبلیغاتی، تأثیر محدودی برای ا،ر سازندگان ببینیم.
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغ کنندگ، که به این قالب تبلیغاتی متکی هستند ممکن است تحت تأثیر این حرکت قرار گیرند. تبلیغات همپوش، به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت دارند، که آنها را به گزینه ای محبوب برای تبلیغ کنندگان با بودجه کمتر تبدیل می کند. با حذف آنها، گوگل شکافی در بازار ایجاد می کند که ممکن است منجر به افزایش رقابت و قیمت گذاری برای سایر قالب های تبلیغاتی شود. این ممکن است برای برندهای بزرگتر مشکلی نداشته باشد، اما ،بوکارهای کوچکتر ممکن است برای رقابت برای فضای تبلیغاتی روی پلتفرم دچار مشکل شوند.