بهینه سازی حساب Google Ads: 10 استراتژی پیشرفته

همچنین از کارشناسان PPC خواسته شد تا رقابت با هوش مصنوعی را متوقف کنند و در عوض وظایف استراتژیک تری را بر عهده بگیرند که به ماشین ها کمک می کند. تاملینسون توضیح داد، برای مثال، با نوشتن یک نسخه تبلیغاتی خوب، می‌تو،د به ماشین‌ها کمک کنید تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشند.

  • “ایجاد صفحات فرود منحصر به فرد، بسیار مرتبط و بسیار آموزنده نیز مهم است. اکنون که Broad Match به محتوای صفحه فرود به ،وان سیگنالی برای انواع کاربران و انواع جستجوهایی که ممکن است مرتبط باشند، اهمیت دو چندان می یابد.”

GA4 می‌تواند به شما بگوید چه مخاطب، احتمالاً با بازاریابی شما درگیر خواهند شد و چه افرادی بعید هستند در هفت روز آینده به وب‌سایت شما بازگردند.

تغذیه ماشین‌ها با بهترین داده‌های ممکن بسیار مهم است. چهار ابزار مفید برای اطمینان از اینکه بهترین داده‌های ممکن را به گوگل می‌دهید:

مجموعه اقدام تبدیل

تاملینسون فاش کرد که شرکت او از تبدیل پیشرفته برای هر مشتری استفاده می‌کند، زیرا به شما امکان می‌دهد هر CRM را مستقیماً با Google Ads پیوند دهید و رویدادهای بهینه‌سازی اولیه را تنظیم کنید. تاملینسون گفت:

  • «این بدان م،است که شما در واقع داده‌هایی را به ماشین‌ها می‌دهید که آنها برای پیشنهادهای هوشمندانه‌تر و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر به آن‌ها نیاز دارند، بنابراین تعداد مشتریان ناخواسته کمتر و کمتری دریافت می‌کنید. صادقانه بگویم، یکی از بزرگترین راه‌ها برای جلوگیری از سرنخ‌های ناخواسته، استفاده از تبدیل‌های پیشرفته است… ما شاهد کاهش 75 درصدی سرنخ‌های ناخواسته در عرض 45 روز پس از اجرای یک اقدام تبدیل اولیه مبتنی بر MQL بودیم. این فوق العاده است!»

داده های ،ب و کار هوشمند

شما می تو،د این کار را با تعیین حداقل و حدا،ر پیشنهاد برای هر استراتژی خودکار در پورتفولیوی خود انجام دهید.

  • “این بیمه رایگان است، زیرا گاهی اوقات، گوگل اشتباه می کند – و این باعث ایجاد محافظت منفی می شود. این احتمال وجود دارد که شما یک نرخ تبدیل پرت یا موفقیت فوق العاده ای داشته باشید، اما چقدر می خواهید این ریسک را شکل دهید؟ دست های بد را از بین ببرید و خوب خواهید شد.

6. از یک ساختار مدرن برای به حداقل رساندن زمان یادگیری استفاده کنید

این گزینه عالی و کم استفاده به شما این امکان را می‌دهد که «تبدیل‌ها را برای یک مرحله مشابه در قیف گروه‌بندی کنید» و «به شما امکان می‌دهد اه، متفاوتی داشته باشید … به طوری که در واقع کمپین مربوطه را به سمت مجموعه‌ای از هدف مرتبط بهینه می‌کنید بدون اینکه داده‌های دیگری وارد شوند و مخدوش شوند. تاملینسون گفت.

تبدیل پیشرفته

تبدیل پیشرفته اولین گام در این فرآیند است و به دنبال آن تنظیم تبدیل است. این به شما امکان می دهد تا مقدار تبدیل را مجدداً بیان کنید تا بتو،د آن را بالا یا پایین تنظیم کنید.

هرچه داده های خود را بیشتر ت،یم کنید، یادگیری از آن برای ماشین ها سخت تر می شود. به گفته تاملینسون، بنابراین، بازاریابان باید بر به حداقل رساندن پراکندگی و ت،یم‌بندی تا نقاطی که لازم است تمرکز کنند و بازدهی نهایی را که آن را توجیه می‌کند، ارائه دهند.

  • “این یک قرص سخت است که برای بسیاری از افراد قدیمی SEM می توان آن را قورت داد، اما قرصی است که شما باید آن را ببلعید. و شروع به تثبیت کنید.”

با جلوگیری از CPC های فراری، که می تواند حساب تبلیغاتی شما را منفجر کند – و نه به روش خوبی، از کمپین های خود بیشترین بهره را ببرید.

او اضافه کرد:

  • وقتی شروع به فکر ، در مورد نحوه تنظیم این اه، CPA یا ROAS می کنید، شبیه ساز بودجه گوگل واقعا عالی است. عاشقشم. این یک ابزار واقعا فوق العاده است… اما به یاد داشته باشید، هر چیزی فراتر از این هزینه بهینه شروع به ناکارآمدی و ضرر می کند. شما شروع به پس دادن دستاوردهایی می کنید که به دست آورده اید. بنابراین دریافت CPA هدف من، بسیار مهم است. از آن شبیه ساز بودجه استفاده کنید تا بفهمید کجاست، ،مت دوم آن.”

در اینجا 10 استراتژی پیشرفته وجود دارد که به شرکت تاملینسون کمک کرده است تا با کمپین های تبلیغاتی گوگل به نتایج بزرگی دست یابد.

1. داده ها اهرم بهینه سازی شما هستند – بنابراین به ماشین کمک کنید تا یاد بگیرد

بهترین راه برای انجام این کار، لایه بندی اطلاعات دسته بندی خود در مورد نحوه ،ید مشتریان محصولات شما، مانند نوع محصول، قیمت، نوع ،یدار و غیره است.

  • «آنچه مهم است این است که شما داده‌های مربوط به ،ب‌وکارتان را با داده‌های مربوط به مخاطبانتان ،یب می‌کنید تا ساختاری به دستگاه بدهید که بتواند در آن کار کند. وقتی اطلاعاتی را در مورد اینکه مشتریان چگونه محصولات شما را می‌،ند و چگونه از محصولاتتان پول در می‌آورید لایه‌بندی می‌کنید، در نهایت با یک ماتریس مواجه می‌شوید – ماتریس آنچه را که باید برای آن پیشنهاد بدهید اولویت‌بندی کنید.

4. از CPA یا ROAS به ،وان فرمان کمپین خود استفاده کنید

بازاریابان باید به خاطر داشته باشند که به جای کلمات کلیدی، افراد را مورد هدف قرار می دهند، بنابراین مهم است که از ابزارهای مخاطبان به طور موثرتری استفاده کنند. یکی از راه های انجام این کار این است که به GA4 بروید و از مخاطبان پیش بینی کننده استفاده کنید.

  • تاملینسون گفت: «این یک ویژگی باورن،ی است. “برندها در طول تاریخ میلیاردها دلار برای کشف این موضوع ،ج کرده اند – و اینجا رایگان است!”

به گفته تاملینسون، تست متغیر بهترین راه برای آزمایش RSA ها است.

  • او توضیح داد: «کاری که من انجام آن را توصیه می کنم یکی از سه تستی است که به ،یب بندی می پردازد. “بگویید من می‌خواهم دعوت به اقدام متمایزکننده برند را در مقابل نقطه اثبات آزمایش کنم. من آنها را در برابر یکدیگر آزمایش می‌کنم و برای هر یک از آن ساختارها از پین ، و چندین ،وان استفاده می‌کنم. پین تضمین می‌کند که سرفصل‌ها در هر کدام موقعیت با ساختاری که من آزمایش می‌کنم مطابقت دارد و سرفصل‌های متعدد به من انعطاف‌پذیری می‌دهد تا Google کاملاً از من متنفر نباشد.
  • می‌تو،د پیشنهادات و ارزش‌هایتان یا یک دانه را آزمایش کنید و جایی را که فقط در یک دسته از سرفصل‌ها قرار داده‌اید، تکرار کنید، ببینید چه چیزی به دست می‌آید، ببینید کدام ،یب بهترین کارآمد است، و سپس از آن به ،وان الهام‌بخش برای انجام آزمایش استفاده کنید. رویکردها درست و خوب است.”

برای تبلیغ‌کنندگان ضروری است که ساختارهای تست RSA را داشته باشند – به‌ویژه آنهایی که روی حساب‌های کوچک‌تر کار می‌کنند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از انواع مختلف و جستجوی ال،ا در سرفصل ها و توضیحات خود است.

تاملینسون از بازاریابان PPC خواست تا هنگام اعمال تغییرات، از بر،ب ها برای اه، نظارتی استفاده بهتری کنند.

  • «بیشتر ما اتفاقات هفته گذشته را به خاطر نمی‌آوریم، چه رسد به اینکه به یاد بیاوریم که چرا هفت ماه پیش تغییر خاصی ایجاد کردید.
  • “هر زمان که تغییراتی ایجاد می کنید، هر زمان که چیزهایی اضافه می کنید یا کارهایی انجام می دهید، همیشه تغییرات خود را بر،ب گذاری کنید و از مجموعه ای استاندارد از بر،ب ها استفاده کنید تا بتو،د آنها را در واقع گروه بندی کنید، داده ها را جمع آوری کنید و متوجه شوید که چه اتفاقی می افتد.”


منبع: https://searchengineland.com/advanced-strategies-optimizing-google-ads-428386

بازاریابان همچنین می توانند بخش های سفارشی را بر اساس آنچه مخاطبان خاص در گوگل جستجو می کنند ایجاد کنند. از طرف دیگر، آنها می توانند تشخیص دهند که کدام مخاطب انواع خاصی از وب سایت ها را مرور می کند یا از انواع خاصی از برنامه ها استفاده می کند.

  • تاملینسون افزود: «این باورن،ی است. “شما می تو،د به تحقیق در مورد افرادی بپردازید که به دنبال راه حل هستند، افرادی که در جستجوی مشکلاتی هستند که ما آنها را حل می کنیم، افرادی که از جایگزین هایی برای خدمات فعلی ما استفاده می کنند – شما فقط توسط تخیل خود محدود شده اید.”

8. آنچه را که حذف می کنید مهمتر از آن چیزی است که شامل می شود

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5. اجازه ندهید CPCهای فراری حساب تبلیغاتی شما را منفجر کنند

در SMX Advanced، سام تاملینسونمعاون اجرایی آژانس ارتباطات بازاریابی Warschawski، توضیح داد که بازاریابان باید بفهمند که چگونه در کنار هوش مصنوعی کار کنند و به آنها کمک کنند تا بهتر عمل کنند «زیرا اساساً ما نمی‌خواهیم از یک ماشین پیشی بگیریم».

تاملینسون توصیه کرد که 20 گروه تبلیغاتی تک کلمه کلیدی را در یک گروه تبلیغاتی ادغام کنید. او سپس ،یب هدف‌گیری مخاطب و هدف‌گیری داده‌ها را با هدف‌یابی کلمات کلیدی توصیه کرد.

  • “این ،یبی از هدف‌گیری غیرفعال و هدف‌گیری فعال را ایجاد می‌کند. این چیزی است که شما را به نتیجه بهتری می‌رساند.”

بازاریابان می‌توانند داده‌های ،ب و کار را به Google Analytics و به‌طور ،دی به Google Ads وارد کنند.

  • “به شدت توصیه می کنم این کار را انجام دهید. تاملینسون گفت: هرچه داده های بیشتری به ماشین ها بدهید، بهتر می توانند بهینه سازی کنند.

واردات تبدیل آفلاین

تبلیغات گوگل همچنان یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای ،ب و کارها در هر اندازه و مقیاسی است. اما با به روز رس، های مداوم، افزایش اتوماسیون و از دست دادن بسیاری از اهرم های کنترل “سنتی”، یافتن تعادل من، بین سرمایه گذاری و بازده می تواند فوق العاده دشوار باشد.

تاملینسون توضیح داد: «شما اساساً در حال آزمایش پیام رس، در کل حساب خود در مقابل فقط یک گروه تبلیغاتی هستید.

  • “این به شما اهمیت آماری را سریع‌تر می‌دهد و به شما امکان می‌دهد آموخته‌ها را بگیرید و آنها را در حساب خود به کار ببرید. آزمایش چند گروه تبلیغاتی شگفت‌انگیز است – اما انجام نشده است، که واقعاً مایه تاسف است زیرا آنچه واقعاً می‌خواهید این است که بد،د کدام دارایی‌ها و کدام ،یب‌ها دارایی ها منجر به بهترین نتایج می شود.”

بر،ب ها را برای نقاط قهوه ای به یاد داشته باشید!

او اضافه کرد:

  • “در نهایت، اتوماسیون را دوست خود قرار دهید. اه، منفی یک راه عالی برای انجام این کار است. اگر عملکرد یک کمپین به میزان قابل توجهی از حد انتظار منحرف شد، کمپین را خاموش کنید. چیزی آنطور که باید کار نمی کند، بنابراین قبل از اینکه بدتر شود. ، خونریزی را متوقف کنید تا بتو،د وارد شوید و تنظیم کنید، تغییر ساختار دهید و کلمات کلیدی و محصولات را جابجا کنید. به دستگاه آموزش دهید که به دنبال چه چیزی باشد تا بتواند کار خود را بهتر انجام دهد.”

7. همیشه مخاطبان را اضافه کنید … حتی اگر به همان اندازه “مشاهده” باشد

تاملینسون افزود:

  • “تست انواع چیزی است که آنقدر به ندرت انجام می شود که باعث درد می شود. رفتن به یک حساب تبلیغاتی و دیدن یک یا دو RSA بدون آزمایش نوع آن واقعاً دردناک است زیرا صراحتاً درست کار نمی کند.”

10. مطمئن شوید که در حال انجام آزمایش چند گروه تبلیغاتی هستید

تاملینسون گفت: “شما می تو،د داده ها را از الگوریتم بهینه سازی حذف کنید تا داده های ناقص را بهینه نکنید.”

  • برای مثال، اگر شخصی به اشتباه دو ،ید انجام دهد، می‌تو،د یکی از آنها را پس بگیرید… به یاد داشته باشید که هر داده‌ای که به Google می‌دهید، مگر اینکه خلاف آن را بگویید، Google آن را افزایشی فرض می‌کند. بنابراین، اگر بین آنچه در ابتدا به گوگل گفته‌اید و آنچه واقعاً اتفاق افتاده، مغایرت وجود دارد، از تنظیمات تبدیل برای تغییر آن استفاده کنید.»

2. از داده ها برای تمرکز موتورها روی آنچه برای شما مهم است استفاده کنید

به گفته تاملینسون، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از اتوماسیون و استراتژی‌های مناقصه خودکار به روش اشتباه استفاده می‌کنند. او در مورد کمپین هایی که شرکتش بیشترین موفقیت را ،ب کرده است، اشاره کرد که هدف CPA پایین یا اه، ROAS بالا اولویت پایین تری برای Google Ads است.

  • کمپین‌های با بالاترین اولویت شما باید بالاترین CPA یا کمترین ROAS هدف را داشته باشند، زیرا این امر آستانه ارائه خدمات را به کمترین میز، که می‌تو،د بر اساس داده‌های ،ب‌وکارتان و ساختار هزینه و ساختار ارزش منحصربه‌فرد ،ب‌وکارتان تحمل کنید، کاهش می‌دهد. “تنها راهی که این ساختار واقعاً سودآور عمل می کند این است که اعداد ،ب و کار خود را بد،د و مطمئن باشید و بتو،د به آنها اعتماد کنید.”

داده‌هایی را که برای بهینه‌سازی محتوای شما بهتر و سریع‌تر نیاز دارد به Google بدهید – در نهایت، این کار باعث می‌شود بازاریابان نتایج بهتری را از کمپین‌هایشان دریافت کنند.

این یک رویکرد قدرتمند برای ،ب‌وکارهای B2B و B2C است زیرا به بازاریابان اجازه می‌دهد تا تنظیمات کوچک‌تری را در نحوه پیشنهاد الگوریتم‌ها بر اساس داده‌های منحصربه‌فرد ،ب‌وکار خود انجام دهند – چیزی که آنها می‌توانند کنترل کنند.

  • هر ،ب و کاری دارای ساختارهای ارزشی متفاوتی است. بنابراین اینکه بتو،د یکی، درک کنید که اینها چیست، و شماره دو، آنها را به قو،ن ارزش ترجمه کنید… به شما این امکان را می دهد که از کمپین تبلیغاتی گوگل خود بسیار بیشتر بهره ببرید.
  • من احتمالاً بین 200 تا 300 حساب Google Ads را در سال بررسی می‌کنم و می‌گویم کمتر از 10٪ از قو،ن ارزشی که می‌بینید استفاده می‌کنند. تاملینسون گفت: آنها بسیار قدرتمند هستند و از آنها استفاده نمی شود

3. بینش مخاطبان و ،ب و کار را در بالای یک بنیاد داده محور قرار دهید

همانطور که ماشین ها به طور فزاینده ای گسترده می شوند، همانطور که انواع تطابق همچنان در حال تغییر هستند، استثناهای شما بسیار مهم می شوند.

  • تاملینسون گفت: «پس لطفاً، لطفاً، لطفاً در مورد آنچه که می‌تو،د حذف کنید، بیشتر فکر کنید. “آیا می‌توانم ،‌های مطلق را حذف کنم و آیا می‌توانم همه چیزهایی را که نیاز دارم در آن قرار دهم؟ ماشین‌ها چیزهایی را که شما باید بگنج،د، پیدا می‌کنند. وظیفه شما این است که چیزهایی را که باید بیرون بمانند، بیرون بریزید.”

9. RSA ها را با استفاده از انواع آزمایش کنید

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است