بهترین شیوه های جدول محوری اکسل برای بازاریابان جستجو


در 7 فرمول و توابع مفید ا،ل برای PPC، نکاتی را برای شناسایی سریع بهینه‌سازی‌های PPC با تاثیر بالا که سوزن برند یا مشتری شما را حرکت می‌دهد، به اشتراک گذاشتم.

من به یک رویکرد تحلیلی برای بازاریابی جستجو اعتقاد راسخ دارم. “سلاح منتخب” من برای دستکاری داده های جستجو ا،ل است و یکی از ویژگی های مورد علاقه من در پلتفرم ج، محوری است.

در این مقاله، یک مورد استفاده را که ممکن است با آن آشنا نباشید، همراه با چند نکته و میانبر برای تقویت مهارت‌های ج، محوری شما برجسته می‌کنم.

مورد استفاده منحصر به فرد: استفاده از جداول محوری برای ورق های حجیم QA

اگر در حرفه بازاریابی جستجوی خود با جداول محوری برخورد کرده اید، من انتظار دارم که احتمالاً در گزارش عملکرد باشد. با این حال، می توان از آنها به روش های خلاقانه و غیر تحلیلی استفاده کرد.

یکی از این رویکردهایی که من به ویژه طرفدار آن هستم، استفاده از جداول محوری برای ورق های حجیم QA است.

ممکن است داده شده باشد، اما قبل از اینکه بتو،د از این تکنیک استفاده کنید، باید ورق حجیم خود را بسازید. من در این مقاله به نکات انبوه ورق نمی پردازم (فقط یک تیزر: تابع الحاق می تواند مفید باشد)، اما یکی از گام هایی که برای QA شما توصیه می کنم، جمع آوری خلاصه ای از ،اصری است که انتظار دارید در خود گنجانده شوند. ورق فله

من به طور کلی یک ج، در اولین ورق کتاب کار خود می سازم، مانند ج،ی که در زیر می بینید. به خاطر این مثال، دو چیز وجود دارد که می خواهم برجسته کنم.

  • اول اینکه دقیقاً 5 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی وجود دارد.
  • ث،اً، گروه تبلیغات شماره 1 در تمام کمپین‌ها با Page=A به URL نهایی هدایت می‌شود، گروه آگهی شماره 2 به صفحه=B و گروه آگهی شماره 3 به صفحه=C کلیک می‌کند.

در اسکرین شات، متوجه خواهید شد که من نوار فرمول را اضافه کردم، که حاوی فرمولی برای نحوه شمارش مقادیر متمایز در یک مجموعه داده است.

به جای بحث در مورد پیچ ​​و مهره های نحوه عملکرد آن، فقط بد،د که سلول های ارجاع شده (D4:D18 در این مثال) باید در تمام عملکردهای مطابقت ی،ان باشند و شما باید نتایج صحیح را دریافت کنید.

ج، خلاصه انبوه.png

هنگامی که ورق حجیم خود را درست کردید، ،ت به ایجاد ج، محوری می رسد.

نکته کلیدی در اینجا این است که قبل از ایجاد ج، محوری، مطمئن شوید که همه سطرها/ستون‌هایی را که صفحه بزرگ را تشکیل می‌دهند برجسته می‌کنید.

اکنون که ج، محوری خود را ایجاد کرده‌ایم، می‌تو،م از ویژگی count استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شیت حجیم دقیقاً ایجاد شده است.

هنگامی که فیلدهای غیر عددی را به ،مت Values ​​بکشید، ،وجی به‌جای مجموع، به‌طور خودکار به یک شمارش تبدیل می‌شود. مهم است که توجه داشته باشید که ج، محوری فقط ارزش های منحصر به فرد را منع، نمی کند.

این در مثال زیر نشان داده شده است، جایی که می تو،د ببینید که تعداد تمام ،اصر کمپین 75 است، که نشان دهنده تعداد کل کلمات کلیدی مورد انتظار ما در صفحه انبوه است.

Pivot vs Summary Table

مهم است که این را تشخیص دهید، زیرا بر نحوه طراحی ج، محوری خود برای QA دقیق تأثیر می گذارد.

بهترین تمرینی که من توصیه می کنم این است شمارش را روی جزئی ترین ،صر کمپین متمرکز کنید. کمپین ها و گروه های تبلیغاتی را به ،مت ردیف های ج، محوری منتقل کنید.

یک تغییر نهایی برای ایجاد، که از هر چیزی سبک‌تر است. اگر روی ،مت Campaigns راست کلیک کنید و به تنظیمات فیلد بروید، می تو،د نمای ج، محوری خود را تنظیم کنید.

با انتخاب هایلایت شده در نمای زیر، می تو،د ج، محوری را کمتر عمودی کنید.

تصویر زیر تفاوت‌های قالب‌های ج، محوری را با تنظیمات فیلد مربوطه در زیر نشان می‌دهد.

باز هم، بیشتر از هر چیز یک نکته سبک است. با این حال، این ج، محوری را به گونه ای قالب بندی می کند که برای کپی/پیست ، در ویرایشگر من، تر باشد.

فرمت های محوری مختلف

با این نماهای ج، محوری، بخش اول QA خود را تکمیل کردیم. همچنین تأیید کرده‌ایم که در هر یک از ۱۵ گروه تبلیغاتی ۵ کلمه کلیدی داریم.

اگر می‌خواهید متن کلمه کلیدی را از نظر دقت بررسی کنید، فقط کلمات کلیدی را به ستون ردیف‌های زیر کمپین و گروه تبلیغاتی منتقل می‌کنید.

در بخش دوم QA خود، می‌خواهیم مطمئن شویم که گروه‌های تبلیغاتی در هر کمپین به صفحه فرود صحیح هدایت می‌شوند.

یکی از چیزهای زیبا در مورد جداول محوری این است که راه های متعددی برای رسیدن به یک نتیجه وجود دارد.

در زیر به دو روش برای استفاده از جداول محوری برای تأیید اینکه ما صفحه انبوه را به درستی قاچاق کرده‌ایم، اشاره کرده‌ام.

گزینه هایی برای رویکرد QA

گزینه اول مشابه نحوه ارزیابی تعداد کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی است. تنها کاری که انجام دادم این بود که کلمات کلیدی را از ج، محوری حذف کردم و صفحه فرود را در زیر گروه های تبلیغاتی در ردیف اضافه کردم. این یک نمای ایجاد می کند که مقایسه آن با ج، خلاصه ما بسیار آسان است.

گزینه دوم کمی همه چیز را به هم می زند. از آنجایی که می‌د،م همه گروه‌های تبلیغاتی #1 باید به page=a هدایت شوند، می‌تو،م صفحه فرود را در ،مت ردیف‌های بالای ج، محوری خود قرار دهیم. با انجام این کار، ما همه گروه‌های تبلیغاتی را در صفحه انبوه که به سمت Page=A هدایت می‌شوند، خواهیم دید. یک دیدگاه متفاوت، اما من استدلال می کنم که برای QA موثرتر است.

من فقط چند دیدگاه متفاوت را که دوست دارم برجسته می کنم. من شما را به تلاش برای استفاده از ج، محوری در QA ورق انبوه بعدی خود دعوت می‌کنم و به مثال‌هایی که در اینجا آورده‌ام محدود نشوید.

یکی از بزرگترین مزایای جداول محوری انعطاف پذیری آنهاست. بازی کنید و بفهمید چه روش‌ها/رویکردهایی برای شما منطقی‌تر است.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4 نکته و ترفند برای تجزیه و تحلیل ج، محوری

متداول‌ترین روشی که از جداول محوری در بازاریابی جستجو استفاده می‌شود، گزارش‌دهی مبتنی بر عملکرد است.

به منظور بهینه سازی کیفیت تجزیه و تحلیل شما، می خواهم چند نکته کلیدی را برجسته کنم.

1. از مح،ات سفارشی برای حدا،ر دقت استفاده کنید

من نمی توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم. دقت برای هر تحلیلی که انجام می دهید بسیار مهم است.

صادقانه بگویم، من حتی مجموعه داده‌هایی را با معیارهایی مانند CTR، CPC یا CVR صادر نمی‌کنم، زیرا من طرفدار ایجاد این فیلدها به ،وان فیلدهای سفارشی در ج، محوری هستم تا اطمینان حاصل کنم که این معیارها به طور دقیق منع، می‌شوند.

ایجاد این معیارها در ج، محوری به طرز شگفت آوری آسان است.

هنگامی که ج، محوری خود را ایجاد کردید، به منوی تجزیه و تحلیل ج، محوری بروید، به فیلدها، آیتم ها و مجموعه ها و در نهایت فیلد مح،ه شده بروید.

در اینجا، می‌تو،د فیلدهای سفارشی را نام‌گذاری و ایجاد کنید که با هر تغییری که در فیلترها/محتوای ج، محوری ایجاد می‌کنید، به‌طور خودکار به‌روزرس، می‌شوند.

اگرچه به‌طور پیش‌فرض روی بر،ب «Sum of» قرار دارد، اما در تصویر می‌تو،د ببینید که یک Sum نیست. من معمولاً زم، که ایجاد فیلدهای مح،ه شده خود را به پایان رساندم فقط “مجموع” را پیدا و جایگزین می کنم تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کنم.

برای نشان دادن تفاوت، من میانگین CTR های پلتفرم را در مجموعه داده خود در تصویر زیر قرار داده ام. سپس می تو،د ببینید که چگونه به منوی فیلدهای مح،ه شده می رسم و چگونه فیلد مح،ه شده را ایجاد می کنم.

توجه کنید که چگونه میانگین CTRها CTR واقعی را برای این مجموعه داده نشان نمی دهد. با این حال، CTR سفارشی ما درست است. (می تو،د خودتان مح،ه را بررسی کنید!)

فیلدهای سفارشی

2. داده ها را در گرانول ترین سطح بکشید

زیبایی ا،ل و جداول محوری این است که برای مدیریت مجموعه داده های نسبتاً بزرگ (حدود 1 میلیون ردیف) آماده شده است. داده‌های خود را در سطح کلمه کلیدی یا تبلیغ جمع‌آوری کنید، بخش‌هایی (به ،وان مثال، دستگاه) را اضافه کنید و اگر به یک دوره زم، نگاه می‌کنید، همیشه روز به روز بکشید.

با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که می‌تو،د به محرک‌های اصلی ضربه بپردازید. برای نکاتی در مورد افزودن فیلترهای اضافی، مانند تبدیل تاریخ به نمای هفتگی یا اینکه چگونه VLOOKUP می تواند به ایجاد فیلترها کمک کند، به اولین مقاله ا،ل من مراجعه کنید.

3. گزارش های بلند مدت بسازید

داده‌های PivotTable را می‌توان به راحتی با استفاده از ویژگی تازه‌سازی به‌روزرس، و به‌روزرس، کرد (تصویر زیر را ببینید). به این فکر کنید که چگونه می‌تو،د گزارش خود را برای بلندمدت طراحی کنید تا تنها کاری که باید انجام دهید این است که داده‌های پشتیبان را به‌روزرس، کنید تا یک نمای به روز از عملکرد ایجاد کنید.

این به م،ای به حدا،ر رساندن استفاده از فرمول ها در دستکاری داده ها (مانند افزودن فیلترها) و طراحی منبع داده به گونه ای است که هنگام ،باندن داده های به روز شده، آن فرمول ها ،اب نشوند.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که این یک کار سنگین است، اما هدف نهایی شما یک دکمه ساده برای تازه ، گزارش عملکردتان است. فشار دادن ارزش آب میوه را دارد، به من اعتماد کنید!

منوی PivotTable

یک نظر سریع در مورد تفاوت بین Refre،ng a Pivot Table و Changing the Data Source. اگر روی Refresh کلیک کنید، داده‌ها را در منبع داده تعریف شده اولیه به‌روزرس، می‌کند.

وقتی منبع داده را تغییر می‌دهید، دوباره تعریف می‌کنید که چه ردیف‌ها/ستون‌هایی باید در داده‌های ج، محوری گنجانده شوند.

اگر انتظار دارید تعداد ردیف‌های مجموعه داده در طول زمان تغییر کند، توصیه می‌کنم با گزینه Change Data Source آشنا شوید، زیرا این اطمینان را ایجاد می‌کند که همیشه همه ردیف‌ها/ستون‌ها را در گزارش گنجانده‌اید. این یک مرحله اضافی است، اما مرحله ای که تضمین می کند مجموعه داده های شما جامع است.

4. از میانبرها برای جداول محوری (کاربران رایانه شخصی) استفاده کنید

آ،ین اما نه کم اهمیت، به اشتراک گذاری تعداد انگشت شماری از میانبرها که سرعت من را هنگام دستکاری جداول محوری بهبود بخشیده است.

این‌ها کمی پیچیده‌تر هستند، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، در اطراف کتاب کار خود پرواز خواهید کرد! برای ،، که در مک هستند، شماره 1 متأسفم که ا،ل را برای رایانه شخصی از دست داده اید، اما شماره 2 میانبرهای شما متفاوت است!

  • Alt + N + V + T: این یک ج، محوری ایجاد می کند
  • Alt + J + T: وقتی مکان نما روی سلولی در ج، محوری قرار دارد، منوی تجزیه و تحلیل ج، محوری را باز می کند. اضافه ، چند ضربه کلید به پایان شما را به ویژگی‌ها/منوهای رایج می‌رساند
    • Alt + J + T + J + F: با این کار منوی Calculated Fields باز می شود
    • Alt + J + T + F + R: این ج، محوری را تازه می کند
    • Alt + J + T + I + D: این امکان را به شما می دهد تا منبع داده را تغییر دهید
    • Alt + J + T + C: منوی ایجاد نمودار برای محتویات ج، محوری شما باز می شود
    • Alt + J + T + E + C: محتویات ج، محوری شما را پاک می کند

بهبود مهارت های Excel نیاز به تمرین دارد

مشابه عملکردهایی که قبلاً توضیح دادم، قبل از اینکه مزایای کارایی این تکنیک ها را ببینید، تمرین و زمان می برد. با این حال، اکنون وقت بگذارید و می توانم به شما اطمینان دهم که نتیجه آن را خواهید دید.

علاوه بر این، من شما را تشویق می کنم که خود را به کاربردهای ج، محوری که در اینجا توضیح داده شده محدود نکنید. همانطور که در مثال Bulk Sheet QA نشان داده شده است، راه های متعددی برای رسیدن به یک ،وجی وجود دارد.

PivotTables ابزارهای فوق‌العاده قدرتمندی هستند که می‌تو،د از آن‌ها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هم دید 30000 فوتی از عملکرد دارید و هم جابجایی‌های دقیق‌تر که تسلط شما را بر قیف نشان می‌دهد.

از فیلدهای مح،ه شده برای ایجاد معیارهای خاص برای ،ب و کار خود استفاده کنید و به این فکر کنید که چگونه می توان تکنیک های QA را در سایر بخش های نقش شما اعمال کرد.

کاربردهای این تکنیک ها بسیار گسترده است.

آیا می خواهید نکات و ترفندهای ا،ل بیشتری را از من یاد بگیرید؟ برای SMX Next ثبت نام کنید. جلسه من را در مورد نحوه ارتقاء مهارت های تحلیلی خود با ا،ل بررسی کنید، به علاوه از بسیاری از سخنرانان شگفت انگیز دیگر خواهید شنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

آنتونی تدسکو

آنتونی تدسکو یک متخصص بازاریابی موتورهای جستجو است که در بوستون، ماساچوست مستقر است. او کار خود را در Red Ventures در شارلوت، کارولینای شمالی آغاز کرد، جایی که تأثیر بهینه‌سازی عملکرد مبتنی بر داده و استراتژی‌های بازاریابی کامل را آموخت. او سپس به زادگاهش بوستون بازگشت، جایی که به DWA/Merkle B2B پیوست و با برندهای Fortune 100 برای به حدا،ر رساندن ارزش سرمایه گذاری SEM آنها کار کرد. در سال 2021، آنتونی به تیم رسانه‌های پولی جه، در سیسکو سیستمز پیوست، جایی که او تاکتیک‌های تاثیرگذاری بالا را در مقیاس سازماندهی می‌کند و به حل چالش‌های پیچیده‌ای که بازاریابان در چشم‌انداز دیجیتال در حال تحول با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. آنتونی از طرفداران پرشور ورزش های پاشنه تار و بوستون است. اگر تیم‌های مورد علاقه‌اش را تماشا نمی‌کند، از سفر به نیو،ند با خانواده و دوستانش یا دیدن فصل‌های قدیمی Survivor لذت می‌برد.


منبع: https://searchengineland.com/excel-pivot-table-best-practices-for-search-marketers-389254

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است