بنابراین، چگونه میتو،د در چشمانداز اقتصادی در حال تغییر حرکت کنید و از خط لوله سرب خود محافظت کنید؟ ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا بازاریابی در یک محیط آشفته اقتصادی اهمیت دارد صحبت کنیم. سپس، ما بر روی استراتژیها و تاکتیکهایی تمرکز میکنیم که میتو،د برای زنده ماندن و پیشرفت در زمانهای سخت روی آنها حساب کنید.
چرا بازار در دوران رکود
با توجه به الف بررسی ادبیات در تحقیقات موجود، هفت مطالعه نشان داد که حفظ بودجه کمپین می تواند فروش را در طول و پس از رکود اقتصادی افزایش دهد. مهمتر از همه، یک مطالعه به این نتیجه رسید که شرکتهایی که از کاهش هزینههای تبلیغاتی خودداری ،د، ظرف چهار سال پس از بهبود اقتصادی، فروش خود را تقریباً 340 درصد افزایش دادند.
بهینه سازی محتوای وب سایت خود در مورد کلمات کلیدی خاص و پیروی از بهترین روش های فنی سئو، شانس شما را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو افزایش می دهد. داده ها ارتباط مستقیم بین رتبه صفحه گوگل و ترافیک ارگ،ک را نشان می دهد، به این م،ی که صعود در نتایج موتورهای جستجو به طور کلی منجر به ترافیک ارگ،ک بیشتر به وب سایت شما می شود.
از فرصت برای رتبه بندی استفاده کنید
در حالی که هیچ چیز در دنیای تجارت تضمین نشده است، بلاتکلیفی اقتصادی فعلی شرکت ها را وادار می کند که سود نهایی خود را بررسی کنند و تیم های بازاریابی را تحت فشار قرار دهند تا با منابع کوچک، نتایج بزرگی تولید کنند.
در مورد نحوه سئو بیشتر بد،د تقویت سایر فعالیت های بازاریابی شما و مشخص کنید که چقدر برای سئو هزینه کنید.
شریکی پیدا کنید که بتو،د به آن اعتماد کنید
برای شواهدی که از اهمیت بازاریابی هوشمند در زمان عدم اطمینان مالی حمایت می کند، به رکود بزرگ در اوایل دهه 80 نگاه نکنید.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/08/04/marketing-during-a-recession-critical-c،ices-to-preserve-your-pipeline/
دو دلیل کلی وجود دارد که ادامه فعالیت های بازاریابی به ،ب و کار شما کمک می کند تا در طول آشفتگی اقتصادی مسیر خود را حفظ کند.
شما نمی تو،د سهم شیر را تصاحب کنید
بازاریابی در دوران رکود، انعطافپذیری ایجاد میکند و امکان بازگشت سریعتر پس از رکود را فراهم میکند. در حالی که رقبای شما هنوز در حال احیای برنامه های بازاریابی غیرفعال هستند، شما شتاب خود را افزایش داده اید و به سمت تسلط بر بازار خواهید رفت.
نحوه بازاریابی در دوران رکود
رقبای که سئو را متوقف میکنند فضای سفیدی ایجاد میکنند که ،بوکارهایی که سئو را دوچندان میکنند میتوانند از آن استفاده کنند. اساساً، شما می تو،د با دسترسی بلندمدت، از مزایای دستاوردهای کوتاه مدت بهره مند شوید. سپس، زم، که شاخصهای اقتصادی برمیگردند – که به ناچار انجام میدهند – رقبای شما در موقعیت غیرقابلغیری قرار میگیرند که نیاز دارند به شما برسند.
چگونه یک ،ب و کار مسافرتی خانوادگی پس از کووید با قدرت بازگشت
این داستان یک نکته مهم را نشان می دهد. در حالی که فعالیتهای سئو میتوانند نتایج طول،مدت داشته باشند، هیچ راهی برای «قفل ،» رتبه وجود ندارد. اگر رقبای رتبه اول شما بودجه سئوی خود را کاهش دهند، فرصتی حیاتی برای جذب مشتریان جدید در یک محیط رقابتی کمتر خواهید داشت.
نه تنها سئو در طول رکود کار می کند، بلکه تمرکز بر استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو در طول رکود اقتصادی ممکن است به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را که رقبای شما بر آنها تسلط داشته اند، پیدا کنید. اگر به ایجاد محتوای سئو و شرکت در فعالیتهای لینکسازی ادامه دهید، در حالی که دیگران کاهش میدهند، میتو،د موقعیت کلمات کلیدی آنها را غصب کنید.
به ،وان مثال، وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود، ممکن است متوجه این موضوع شوید سئو نسبت به کمپین های PPC نرخ کلیک بهتر و بازگشت سرمایه بالاتری دارد. کاهش هزینه های تبلیغاتی برای تخصیص مجدد بودجه به سئو می تواند نتایج بلندمدت و کوتاه مدت بهتری را به همراه داشته باشد.
آیا سئو در دوران رکود کار می کند؟
در Victorious، ما میتو،م به شما کمک کنیم تا فرصتهای با تاثیر بالا را برای ایجاد بالاترین بازگشت سرمایه در کمپین سئوی خود شناسایی کنید. برنامه زم، الف آنالیز رایگان سایت، و ما در مورد اه، شما صحبت خواهیم کرد.
ایجاد درآمد بیشتر با بودجه کمتر دشوارتر است اما غیرممکن نیست. اگر وظیفه تولید نتایج بزرگ با بودجه کوچک دارید، برنامه های خود را حول فعالیت های با ROI بالا متمرکز کنید.
در حالی که کاهش هزینه ممکن است برای تصمیم گیرندگان مهم باشد، با ارائه طرحی که فعالیت های با بازگشت سرمایه بالا را دو برابر می کند، موردی برای صرفه جویی در بودجه خود ارائه دهید. استراتژی خود را به جای کاهش بدهی ها در یک بازار چالش برانگیز بر روی استفاده از فرصت ها متمرکز کنید.
قبل از شروع همهگیری، ما با یک خانواده که متعلق به خانواده بود شریک شدیم و کار کردیم شرکت گردشگری برای کمک به افزایش دید جستجوی آنها. زم، که قرنطینه های جه، صنعت سفر را فلج کرد، اگر آنها تصمیم بگیرند کمپین خود را متوقف کنند، متوجه می شدیم. در عوض، آنها تلاش های سئوی خود را دو برابر ،د و محتوایی را ایجاد ،د که به طور خاص برای رفع عدم اطمینان مسافران در این مدت هدف گذاری شده بود. ترافیک ارگ،ک امانوئل تور در طول سال اول همه گیری بیش از دو برابر شد و آنها کلمات کلیدی ارزشمندی را جذب ،د که همچنان ترافیک باکیفیت را به سایت خود می آورند.
بله، سئو یک سرمایه گذاری ارزشمند در دوران رکود است. از آنجایی که سئو با انتقال ترافیک ارگ،ک از عبارات جستجوی مرتبط به وب سایت شما کار می کند، می تو،د بدون توجه به شرایط اقتصادی از یک استراتژی بهینه سازی قوی برای موتورهای جستجو بهره مند شوید.
سایر مطالعات نیز مشابه این موضوع را نشان می دهد – اگر نتو،د خط لوله فروش خود را تغذیه کنید، درآمدزایی شما در طول بهبود اقتصادی عقب خواهد افتاد.
رویدادهای اقتصادی میتوانند تأثیرات ماندگاری بر رفتار مصرفکننده داشته باشند و فرصتهای بزرگی را برای بازاریابان ایجاد کنند که به اندازه کافی جسورانه آنها را بشناسند و بر اساس آن عمل کنند. در فضای خالی ایجاد شده توسط کاهش رقبا قدم به جلو بگذارید و پتانسیل سئوی خود را در حال حاضر به حدا،ر برس،د تا نتایج ،یبی حاصل شود که در آینده سود سهام را به همراه خواهد داشت.
اگر رقبای شما کمپین های بازاریابی خود را برای به دست آوردن پس انداز کوتاه مدت رها کرده اند، اکنون زمان شما برای درخشش است. با حفظ (یا افزایش) هزینه های بازاریابی خود، ،ب و کار خود را به گونه ای قرار می دهید که رقبای فضای سفید را که در طول یک رکود اقتصادی به پس زمینه می روند، بی ادعا باقی می گذارند.
آماده برای بهبودی
چه در حال مشاهده شاخص های اقتصادی یک رکود یا یک رکود در سطح صنعت هستید، برای توجیه بودجه بازاریابی خود آماده شوید و برنامه های بازاریابی فعال خود را با سهامداران کلیدی به اشتراک بگذارید.
روی فعالیت های با بازگشت سرمایه بالا تمرکز کنید
به ،وان مثال، یک وبسایت بهینهسازی شده برای جستجو میتواند ترافیک و تبدیلها را افزایش دهد که برای رشد درآمد بسیار مفید است. ما شاهد بوده ایم که کمپین های سئو به طور تصاعدی ترافیک جستجوی ارگ،ک را به وب سایت مشتری افزایش می دهند و شرکت ها را از لبه فاجعه عقب می کشند.
تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید