تجارت زنده وجود ندارد. اگرچه متا در حال پایان دادن به ویژگی ،ید زنده خود در اینستاگرام است، اما آنها می گویند که همچنان روی ،ید سرمایه گذاری می کنند زیرا 90 درصد از کاربران حداقل یک تجارت را در سایت دنبال می کنند.
اثرات این همه گیری هنوز احساس می شود. در طول همهگیری، ،دهفروشی آنلاین افزایش یافت، اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، تحلیلگران دریافتند که مصرفکنندگان آمریکایی به طور کامل از ،ید زنده استقبال نکردهاند، که تنها 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در این کشور را تشکیل میدهد. حتی TikTok برنامههای تجارت زنده خود را به دلیل فروش کم کاهش داد. تفاوتهای فرهنگی و دیجیتالی بین بازارهای غربی و چین ممکن است توضیح دهد که چرا تجارت زنده در ایالات متحده موفق نبوده است
«سال کارآمدی» متا با از بین بردن تجارت ،ید زنده در اینستاگرام آغاز می شود. از 16 مارس 2023، کاربران دیگر نمیتوانند محصولات را هنگام پخش زنده بر،بگذاری کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه متا می گوید که آنها بیشتر روی تبلیغات اینستاگرام تمرکز می کنند، اما هنوز نمی د،م این به چه م،است. اما در حال حاضر، ممکن است تبلیغکنندگان نیاز داشته باشند که استراتژیهای خود را برای حذف برگه فروشگاه تنظیم کنند و راههای جدیدی را برای جلب توجه کاربران و جذب تبدیل در نظر بگیرند.