اینجاست که چرا باید انصراف دهید

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/ga4-auto-migration-opt-out-393786

آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخو، می کنید ظاهر می شود.

پنجره مهاجرت ویژگی GA4

یکبار کلیک کنید واردات از Universal Analytics، یک صفحه جدید همه پیوندهای تبلیغاتی را که در UA تنظیم کرده اید به شما نشان می دهد.

سناریو 1: شما یک دارایی UA دارید و یک ویژگی GA4 راه اندازی نکرده اید. ویژگی UA از تنظیمات انتقال خودکار خارج نشده است.

این ابزار به تبدیل‌های شما در UA اشاره می‌کند و بررسی می‌کند که آیا آنها واجد شرایط هستند (ی،ی اه، رویداد یا مقصد) برای مهاجرت به GA4.

سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیل‌ها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اه، را از تبدیل UA به تبدیل‌های GA4 تغییر می‌دهند که شما در مقابل آن پول واقعی ،ج می‌کنید.

این امر به ویژه برای این هفت مرحله مهم است:

  • روشن ، Google Signals
  • تنظیم تبدیل ها
  • تعریف مخاطبان
  • مدیریت کاربران
  • لینک دادن به تبلیغات گوگل
  • مناقصه به تبدیل GA4.
  • هدف قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان GA4.

در 9 فوریه، گوگل ایمیلی ارسال کرد و گفت که آنها به زودی پیکربندی Google Analytics 4 را برای کاربران از ماه مارس (اوایل این هفته) آغاز خواهند کرد.

ایمیل مهاجرت خودکار GA4

برای برخی چیزها، مانند تبدیل ها، ممکن است a اضافه کنند UA_ به نام تبدیل در GA4 نشان می دهد که از UA آمده است. چیزهای دیگر ممکن است هیچ نشانه ای از اینکه از کجا آمده اند نداشته باشند.

متقاعد؟ در اینجا نحوه انصراف آمده است

در حساب Universal Analytics خود، به Admin > ستون ویژگی > GA4 Setup Assistant.

هرچه ویژگی UA شما پیچیده تر باشد، دیرتر منتقل می شود زیرا احتمالاً با ویژگی های ساده تر شروع می شود.

اگر انصراف ندهید یا همه را به‌،وان کامل علامت‌گذاری نکنید، ممکن است Google برخی یا همه دارایی UA شما را از اوایل این هفته به یک دارایی GA4 منتقل کند.

بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راه‌اندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می تو،د مهاجرت را خودتان کنترل کنید.

به طور کلی، شما باید دسترسی ادمین دوگانه داشته باشید، به این م،ی که برای پیوند دادن باید در هر دو حساب Analytics و Ads مدیر باشید. اطمینان از داشتن سطوح دسترسی من، می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.

این صفحه مهاجرت شبیه به صفحه پیوند تبلیغات است. اه، واجد شرایطی را که می‌خواهید به تبدیل‌های GA4 منتقل کنید، بررسی کنید. اه، نامن، خا،تری می شوند.

اگر انصراف نمی‌دهید اما پیوند داده شده‌اید (مدال بازشو که ما مدام دریافت می‌کنیم)، پس باید علامت گذاری به ،وان کامل تمام 12 مرحله (یا هر چیزی که نمی‌خواهید به صورت خودکار منتقل شود) در Setup Assistant در ویژگی GA4 شما.

این یکی چندان پر زرق و برق نیست، اما اگر کاربران زیادی دارید که به ویژگی UA خود دسترسی دارند و می‌خواهید آن‌ها را در GA4 کپی کنید، ممکن است مفیدترین ابزار باشد.

لازم نیست.

همان نگر، های بالا شما باید از گوگل بخواهید که مخاطبان را برای شما مهاجرت کند، به این امید که آنها به اندازه کافی خوب باشند، و سپس با پول شما به آنها پیشنهاد دهد. نظارت شما از فرآیند حذف شده است.

فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (ی،ی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).

اما تعریف گوگل از «مهاجرت نکرده‌اند» چیست؟

برای این کار باید از ابزار افزودنی Google Sheets استفاده کنید. به نظر کار می رسد، اما بسیار سریع و بدون درد است. مقاله مرکز راهنمایی دستورالعمل های گام به گام عالی در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد.

چرا برخی از کاربران ممکن است بخواهند انصراف دهند

سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمی‌داند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمی‌داند.

Google پیکربندی خودکار ویژگی های Universal Analytics شما را در Google Analytics 4 (GA4) برای شما آغاز می کند. اما تو در واقع نمی خواهند این کار را انجام دهند به دلایل بسیاری.

ابزار دستیار راه‌اندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره می‌کند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر ،ی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا آژانس، بسیار عالی است.

GA4 Setup Assistant Google Ads پیوند می دهد

من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربر، وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.

مناقصه به تبدیل GA4

این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).

بیایید چند مورد از این موارد را تجزیه کنیم:

پیوند دادن به سیگنال های گوگل

GA4 Setup Assistant یک ابزار 12 مرحله ای است که به شما کمک می کند پیشرفت مهاجرت GA4 خود را پیگیری کنید.

شما می تو،د نام تبدیل را تغییر دهید. توصیه می کنم آن را در قالب زیر خط بگذارید.

اه، موجود واردات GA4

کاربران

بازگشت به هشدارهایی که برای شما در نظر گرفته ام…

پیوند دادن چه می کند؟ به Google می گوید که شما یک ویژگی GA4 مرتبط با یک ویژگی UA ایجاد کرده اید.

اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)

این جایی است که، به نظر من، همه چیز می تواند به سرعت به طور کلی پیش برود.

دستیار راه اندازی GA4 - ناقص

اه،ی که از سایر انواع هدف یا regex استفاده می کنند در حال حاضر واجد شرایط مهاجرت نیستند، اما ممکن است در آینده.

تبدیل GA4 Setup Assistant

برای تمام 12 مرحله در Setup Assistant، باید آنها را علامت گذاری کنید کامل حتی اگر آنها را انجام نداده باشید – مگر اینکه بخواهید گوگل آن را انجام دهد.

بنابراین مهاجرت چگونه خواهد بود؟

آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.

سوئیچ ، به GA4

این شامل برخی از ابزارهای بسیار مفید است، مانند کمک به مهاجرت مخاطبان و یک فرآیند ساده تر برای پیوند دادن Google Ads.

دستیار راه اندازی GA4

لینک دادن به تبلیغات

آیا این امر گوگل را از مهاجرت خودکار شما باز می دارد؟

هر چیزی که در ابزار GA4 Setup Assistant به ،وان کامل علامت گذاری نکرده اید، برای شما انجام می شود.

وقتی انتخاب می کنید واردات از Universal Analytics، شما را به یک می فرستد مقاله مرکز کمک جزئیات فرآیند

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


با استفاده از GA4 Setup Assistant

این به این م،ی است که اگر یک دارایی Universal Analytics (UA) دارید اما به GA4 مهاجرت نکرده اید، Google بر اساس بسیاری از تنظیماتی که در UA دارید، مانند اه،، مخاطبان، پیوندهای تبلیغات، ویژگی GA4 را برای شما ایجاد می کند. کاربران، و بیشتر.

اینجاست که خطر واقعی شروع می شود. اگر به Google اجازه دهید تبدیل‌های شما را برای شما منتقل کند، و شما آن‌ها را بررسی نکرده باشید، به قول آن‌ها می‌گویید که هنوز اقداماتی را که از UA انجام می‌شود را مهم می‌د،د.

Google Signals برای بازاریابی مجدد/هدف گذاری مجدد با محصولات Google مورد نیاز است. اما برخی از کشورها ممکن است پیامدهای قانونی یا محدودیت هایی داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم برای اطمینان با تیم حقوقی خود مشورت کنید.

مدیریت کاربران

اگر از مهاجرت در UA انصراف ندهید، Google شروع به پر ، شکاف‌های شما در این سناریو خواهد کرد.


به پایین بروید و سوئیچ را برای “تنظیم خودکار یک ویژگی پایه GA4” خاموش کنید.

انصراف از مهاجرت خودکار GA4

می‌تو،د کادرهای مربوط به آنچه را که می‌خواهید به GA4 وارد کنید علامت بزنید یا علامت آن را بردارید و سپس روی وارد ، پیوندهای تبلیغات انتخاب شده کلیک کنید. به همین راحتی است.

پیوندهای تبلیغات وارداتی GA4

تبدیل ها

این یک سناریوی رایج برای افرادی خواهد بود که زمان کافی را نداشته اند یا نمی خواهند GA4 را راه اندازی کنند. این در اصل “دم بلند” مشتری، است که گوگل می خواهد در GA نگه دارد.

سناریو 3: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید.

اگر شما این تبدیل‌ها را تنظیم نکرده‌اید، در معرض خطر یک فرآیند خودکار قرار می‌گیرید که پول شما را به روشی که ممکن است نخواهید ،ج کند یا برای اه، فعلی شما بهینه نشده باشد.

هدف گذاری تبلیغات برای تبدیل GA4

انصراف از انتقال اموال UA جلوگیری می کند.

بنابراین آیا هنوز متقاعد شده اید که باید از مهاجرت خودکار خودداری کنید؟ در اینجا چگونه است.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است