نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/ga4-auto-migration-opt-out-393786
آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخو، می کنید ظاهر می شود.
یکبار کلیک کنید واردات از Universal Analytics، یک صفحه جدید همه پیوندهای تبلیغاتی را که در UA تنظیم کرده اید به شما نشان می دهد.
سناریو 1: شما یک دارایی UA دارید و یک ویژگی GA4 راه اندازی نکرده اید. ویژگی UA از تنظیمات انتقال خودکار خارج نشده است.
این ابزار به تبدیلهای شما در UA اشاره میکند و بررسی میکند که آیا آنها واجد شرایط هستند (ی،ی اه، رویداد یا مقصد) برای مهاجرت به GA4.
سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیلها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اه، را از تبدیل UA به تبدیلهای GA4 تغییر میدهند که شما در مقابل آن پول واقعی ،ج میکنید.
این امر به ویژه برای این هفت مرحله مهم است:
- روشن ، Google Signals
- تنظیم تبدیل ها
- تعریف مخاطبان
- مدیریت کاربران
- لینک دادن به تبلیغات گوگل
- مناقصه به تبدیل GA4.
- هدف قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان GA4.
در 9 فوریه، گوگل ایمیلی ارسال کرد و گفت که آنها به زودی پیکربندی Google Analytics 4 را برای کاربران از ماه مارس (اوایل این هفته) آغاز خواهند کرد.
برای برخی چیزها، مانند تبدیل ها، ممکن است a اضافه کنند UA_ به نام تبدیل در GA4 نشان می دهد که از UA آمده است. چیزهای دیگر ممکن است هیچ نشانه ای از اینکه از کجا آمده اند نداشته باشند.
متقاعد؟ در اینجا نحوه انصراف آمده است
در حساب Universal Analytics خود، به Admin > ستون ویژگی > GA4 Setup Assistant.
هرچه ویژگی UA شما پیچیده تر باشد، دیرتر منتقل می شود زیرا احتمالاً با ویژگی های ساده تر شروع می شود.
اگر انصراف ندهید یا همه را به،وان کامل علامتگذاری نکنید، ممکن است Google برخی یا همه دارایی UA شما را از اوایل این هفته به یک دارایی GA4 منتقل کند.
بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راهاندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می تو،د مهاجرت را خودتان کنترل کنید.
به طور کلی، شما باید دسترسی ادمین دوگانه داشته باشید، به این م،ی که برای پیوند دادن باید در هر دو حساب Analytics و Ads مدیر باشید. اطمینان از داشتن سطوح دسترسی من، می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.
این صفحه مهاجرت شبیه به صفحه پیوند تبلیغات است. اه، واجد شرایطی را که میخواهید به تبدیلهای GA4 منتقل کنید، بررسی کنید. اه، نامن، خا،تری می شوند.
اگر انصراف نمیدهید اما پیوند داده شدهاید (مدال بازشو که ما مدام دریافت میکنیم)، پس باید علامت گذاری به ،وان کامل تمام 12 مرحله (یا هر چیزی که نمیخواهید به صورت خودکار منتقل شود) در Setup Assistant در ویژگی GA4 شما.
این یکی چندان پر زرق و برق نیست، اما اگر کاربران زیادی دارید که به ویژگی UA خود دسترسی دارند و میخواهید آنها را در GA4 کپی کنید، ممکن است مفیدترین ابزار باشد.
لازم نیست.
همان نگر، های بالا شما باید از گوگل بخواهید که مخاطبان را برای شما مهاجرت کند، به این امید که آنها به اندازه کافی خوب باشند، و سپس با پول شما به آنها پیشنهاد دهد. نظارت شما از فرآیند حذف شده است.
فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (ی،ی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).
اما تعریف گوگل از «مهاجرت نکردهاند» چیست؟
برای این کار باید از ابزار افزودنی Google Sheets استفاده کنید. به نظر کار می رسد، اما بسیار سریع و بدون درد است. مقاله مرکز راهنمایی دستورالعمل های گام به گام عالی در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد.
چرا برخی از کاربران ممکن است بخواهند انصراف دهند
سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمیداند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمیداند.
Google پیکربندی خودکار ویژگی های Universal Analytics شما را در Google Analytics 4 (GA4) برای شما آغاز می کند. اما تو در واقع نمی خواهند این کار را انجام دهند به دلایل بسیاری.
ابزار دستیار راهاندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره میکند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر ،ی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا آژانس، بسیار عالی است.
من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربر، وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.
مناقصه به تبدیل GA4
این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).
بیایید چند مورد از این موارد را تجزیه کنیم:
پیوند دادن به سیگنال های گوگل
GA4 Setup Assistant یک ابزار 12 مرحله ای است که به شما کمک می کند پیشرفت مهاجرت GA4 خود را پیگیری کنید.
شما می تو،د نام تبدیل را تغییر دهید. توصیه می کنم آن را در قالب زیر خط بگذارید.
کاربران
بازگشت به هشدارهایی که برای شما در نظر گرفته ام…
پیوند دادن چه می کند؟ به Google می گوید که شما یک ویژگی GA4 مرتبط با یک ویژگی UA ایجاد کرده اید.
اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)
این جایی است که، به نظر من، همه چیز می تواند به سرعت به طور کلی پیش برود.
اه،ی که از سایر انواع هدف یا regex استفاده می کنند در حال حاضر واجد شرایط مهاجرت نیستند، اما ممکن است در آینده.
برای تمام 12 مرحله در Setup Assistant، باید آنها را علامت گذاری کنید کامل حتی اگر آنها را انجام نداده باشید – مگر اینکه بخواهید گوگل آن را انجام دهد.
بنابراین مهاجرت چگونه خواهد بود؟
آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.
سوئیچ ، به GA4
این شامل برخی از ابزارهای بسیار مفید است، مانند کمک به مهاجرت مخاطبان و یک فرآیند ساده تر برای پیوند دادن Google Ads.
لینک دادن به تبلیغات
آیا این امر گوگل را از مهاجرت خودکار شما باز می دارد؟
هر چیزی که در ابزار GA4 Setup Assistant به ،وان کامل علامت گذاری نکرده اید، برای شما انجام می شود.
وقتی انتخاب می کنید واردات از Universal Analytics، شما را به یک می فرستد مقاله مرکز کمک جزئیات فرآیند
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.