اگرچه برخی از کارشناسان سئو تستهای مستقلی را انجام دادهاند که نشان میدهد تگ H4 تا حدی بر رتبهبندی کلمات کلیدی در SERP ها تأثیر دارد، این هدر در ساختار سلسله مراتبی HTML در سطح پایینی قرار دارد که تأثیر آن بر رتبهبندی موتورهای جستجو در بهترین حالت حداقل است.
توجه: بخش منابع در انتهای این صفحه شامل پیوندی به راهنمای است که به شما میآموزد چگونه تمام تگهای هدر را به درستی برای سئو بهینه کنید. حتماً آن صفحه را برای درک عمیقتر برای بهینهسازی موتور جستجو بخو،د.
بر،ب H2 برای زیر،وان کلمات کلیدی
نوع دیگری از تگ هدر، تگ H2 است. این ،وان به ،وان ،وان سطح دوم در HTML عمل می کند که زیربخش های هدر اصلی H1 را تعریف می کند.
تگهای H3 یک هدر سطح سوم هستند که باعث میشود ،ندههای موتورهای جستجو با کلمات کلیدی در این مکانهای HTML با اهمیت کمتری برخورد کنند، زیرا اغلب کمتر منع، کننده موضوعات اصلی SEO برای صفحه هستند.
تگهای زیر،وان H2 وزن قابل توجهی برای سئوی درون صفحه دارند زیرا تگهای H2 موضوعات کلیدی صفحه را تقویت میکنند و ،ندههای موتورهای جستجو از این اطلاعات برای فهرستبندی محتوا برای درخواستهای جستجوی مرتبط استفاده میکنند.
تگ های H5 و H6 نیز زیاد در صفحات وب دیده نمی شوند زیرا ا،ر موضوعات فرعی نیازی به عمق پنج یا شش سطح برای خواننده ندارند. محتوایی که به تگ های هدر H5 یا H6 نیاز دارد معمولاً دارای درجه بالایی از پیچیدگی است که اغلب فقط در اسناد بسیار فنی یافت می شود.
با این حال، بهینهسازی تگهای H3 برای SEO با گنجاندن عبارات کلیدی منطبق جزئی، تغییرات کلمه کلیدی، مترادفها و کلمات مرتبط با م،ایی برای تقویت ارتباط موضوعی محتوا، همچنان یک تمرین خوب است.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های هدر بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
انواع تگ هدر در سئو
تگ H1 برای موضوع اصلی سئو
بنابراین، اگر به تگ H4 برای کمک به خوانایی یا درک مطلب برای کاربر نیاز ندارید، می تو،د با خیال راحت از این تگ های هدر برای اه، سئو چشم پوشی کنید.
بر،ب های H5 و H6 برای ساختارهای پیچیده سئو
فقط مراقب باشید که برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد، کلمات کلیدی مشابهی را که در تگ های H1 و H2 استفاده می کنید، اضافه نکنید. تگهای H3 فقط باید برای توصیف موضوعات فرعی تگهای هدر H2 استفاده شوند، به همین دلیل است که داشتن همان کلمات کلیدی که برای SEO در زیر،وانهای H3 هدف قرار میدهید میتواند باعث جریمه بهینهسازی بیش از حد شود.
تگ H4 برای وضوح زیر هدر
نوع تگ هدر بعدی تگ H4 است که معمولاً تنها زم، استفاده می شود که برای اضافه ، وضوح بیشتر به موضوع فرعی H3 استفاده می شود که به سطح بیشتری از جزئیات نیاز دارد تا کاربر بتواند اطلاعات را درک کند.
تگ هدر H1 معمولاً در HTML کدگذاری می شود تا ،وان صفحه یا ،وان پست در یک وب سایت یا وبلاگ برای خواندن کاربران باشد. بنابراین، از میان همه ،وانهایی که میتو،د برای سئو بهینه کنید، تگ H1 بیشترین وزن سئو را دارد و مک، است که میخواهید کلیدواژه اصلی خود را برای افزایش ارتباط و رتبهبندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار دهید.
H5 تا H6 نمونه های کمتر رایج تگ هدر در سئو هستند زیرا این زیر،وان ها تاثیری بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند.
اولین نوع تگ هدر در سئو، تگ H1 است. این بالاترین سطح سرصفحه ای است که می تو،د در یک صفحه قرار دهید و یکی از اولین ،اصر HTML است که ،نده های موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل موضوع اصلی SEO برای محتوا استفاده می کنند.
تگ های H3 نیز نمونه ای از تگ های هدر در سئو هستند. برخلاف دو نوع ،وان قبلی، تگ H3 وزن قابل توجهی از نظر عملکرد موتور جستجو ندارد.
امیدوارم از این راهنمای توضیح انواع تگ هدر در سئو لذت برده باشید.