به ،وان مثال، اگر 100 بازدیدکننده از طریق صفحه A وارد سایت شما شوند و 20 نفر از آنها بدون کلیک ، به صفحه دیگری از سایت شما خارج شوند، صفحه A دارای نرخ پرش 20 درصدی خواهد بود.
شما به وضوح می تو،د از شکل سه مشاهده کنید که نرخ پرش برای یک صفحه چگونه مح،ه می شود: (283 پرش / 303 ورودی) * 100 = 93.39939939934٪ که تجزیه و تحلیل ها به 93.40٪ گرد شده است. هر چقدر هم که جالب باشد، چیزی در مورد عواملی که باعث افزایش نرخ پرش می شود و در صورت نیاز برای کاهش آن چه اقداماتی را باید انجام دهیم، به ما نمی گوید.
نرخ پرش از طریق تجربه کاربری ضعیف
برخی از گزارشهایی که گوگل آنالیتی، تولید میکند، میانگینهای کل سایت را ارائه میکند. تصویر صفحه بالا از گزارش «محتوای برتر» گرفته شده است که با کلیک ، روی برگه محتوا در داشبورد Google Analytics شما قابل مشاهده است.
گزارش «صفحات فرود برتر» به شناسایی صفحاتی با نرخ پرش بالا کمک می کند که ممکن است به بررسی بیشتر نیاز داشته باشند.
خلاصه 30 ث،ه ای:
- نرخ پرش درصد بازدیدهای تک صفحه ای یا بازدیدهایی است که در آن شخص سایت شما را از صفحه ورودی (لندینگ) ، کرده است.
- این معیار به اندازه گیری کیفیت بازدید و ارتباط کمک می کند
- نرخ ،وج معیاری است که تعداد ،وجیها از سایت شما را مشخص میکند و مانند ورودیها، زم، که در کل وبسایت شما اعمال میشود، همیشه برابر با تعداد بازدیدکنندگان خواهد بود.
- از این معیار در ،یب با صفحات محتوای خاص استفاده کنید تا تعداد دفعاتی که آن صفحه خاص آ،ین بار توسط بازدیدکنندگان مشاهده شده است را تعیین کنید.
- صفحاتی که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمیکنند، پیمایش واضحی ارائه نمیدهند، درباره ویژگیها به جای مزایا صحبت میکنند، و محتوایی که عملی نیست، همگی نرخ پرش را افزایش میدهند.
صفحاتی که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمیکنند، پیمایش واضحی ارائه نمیدهند، در مورد ویژگیها به جای مزایا صحبت نمیکنند، و محتوایی را نشان میدهند که عملی نیست – همگی نرخ پرش را افزایش میدهند. همه بازدیدکنندگان سایت شما از دستگاههای دسکتاپ با اتصالات فوق سریع استفاده نمیکنند و اگر دانلود یک صفحه بیش از حد طول بکشد، سایت شما را رها میکنند. اگر بیش از حد به سایت خود لینک داده اید، پیوندهایی از صفحاتی که ارتباط نزدیکی با هم ندارند نیز می توانند نرخ پرش را افزایش دهند. اینها همه چیزهایی هستند که می تو،د آنها را آزمایش کنید و تا حدی اصلاح کنید.
مُهرهای زم، از دست رفته و زمان صفحات فراموش شده است
برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.
اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید این است که وقتی میانگین نرخ پرش و میانگین نرخ ،وج را با هم اضافه کنید، نتیجه بیشتر از 100 درصد است. اگر نرخ پرش و نرخ ،وج معیارهایی هستند که تعداد افراد سایت شما را ، می کنند، چگونه کل می تواند بیش از 100 درصد باشد. پاسخ این است که نمی تواند.
تفاوت بین پرش و ،وج می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر شما تازه وارد تجزیه و تحلیل هستید. بنابراین، هدف این مقاله، ابهام زدایی از این دو و توضیح دلیل اهمیت آنهاست. همچنین به ،وان راهنمای تفسیر دادههای برگشتی و ،وجی و نحوه کاهش آنها به منظور بهبود عملکرد وب سایت شما عمل میکند. افزایش تبدیل.
ساخت ورودی که مهم است
ورودی ها بسیار مفید هستند زیرا می توانند به شما نشان دهند که کدام صفحات بیشترین بازدید را از سایت شما دارند. آنها همچنین می توانند برع، را به شما بگویند و به شما کمک کنند ضعیف ترین صفحات با نرخ پرش کمتر را شناسایی کنید.
خوب، پرش چیست؟
به طور مشابه، زمان صرف شده در یک صفحه توسط بازدیدکننده ای که وارد یک سایت می شود و بدون بازدید از هیچ صفحه دیگری پرش می کند نیز قابل اندازه گیری نیست.
کوکیها، جلسات و زمانبندیها
داشتن یک طراحی زشت نیز می تواند کاربران را به عقب نشینی سوق دهد. مردم تا حد زیادی وب سایت ها را قضاوت می کنند اول بر اساس طراحی و دوم بر اساس محتوا.
3. زم، که صفحه به کاربران آنچه را که به دنبال آن هستند می دهد
شکل بالا نرخ پرش را در سطح صفحه نشان می دهد.
قبل از اینکه بتو،د نرخ پرش را درک و مح،ه کنید، باید کمی در مورد صفحات ورودی که به آنها صفحات فرود و صفحات ورودی نیز گفته می شود، بد،د. گوگل صفحه ورودی را اینگونه تعریف می کند:
ورودی ها
Google Analytics از کوکی ها برای ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان صفحات شما و گزارش آن فعالیت ها به سرور آنها استفاده می کند. کوکیها به Google امکان میدهند فعالیتهای هر بازدیدکننده را بهصورت جداگانه تشخیص دهد و بازدیدهای متوالی از صفحه را که توسط همان کاربر در طول زمان (جلسه) وبسایت شما انجام میشود، ردیابی کند. پس از ورود به حساب Google Analytics خود، این اطلاعات به شما گزارش می شود.
چرا هیچ مهر زم، ایجاد نشد؟ اگر صفحه خارج از محدوده حساب تجزیه و تحلیل شما بود، برای مثال در دامنه دیگری، مهر زم، توسط حساب تجزیه و تحلیل شما قابل دسترسی نیست. بنابراین، زمان صرف شده در آن صفحه را نمی توان برای آن نمای صفحه تعیین کرد.
به طور خلاصه، صفحه ورودی اولین صفحه ای است که بازدیدکننده هنگام بازدید از یک وب سایت در آن قرار می گیرد. همانطور که خواهیم دید، ورودی ها یک عامل کلیدی در مح،ه نرخ پرش هستند.
چگونه ورودی های خود را مشاهده کنیم؟
به شکل زیر توجه کنید که ورودی ها و پرش های سایت را نشان می دهد.
شکل بالا میانگین های سایت را نشان می دهد.
مثلاً فرض کنید که به دنبال یک سرخ کن هوای جدید هستید. بنابراین شما در گوگل “،ید سرخ کن های هوا ارسال رایگان”. آگهیای را مشاهده میکنید که میگوید «فریزرهای هوا با ارسال رایگان». بنابراین شما روی آن کلیک می کنید. اما وقتی روی تبلیغ کلیک می کنید، به جای صفحه فرود در مورد سرخ کن های مختلف هوا، در صفحه اصلی سایت قرار می گیرید. چی کار می خوای بکنی؟ به گوگل برگردید و یک تحقیق جدید انجام دهید تا صفحه ای را پیدا کنید که 100٪ درباره سرخ کن های هوا باشد.
2. وقتی طراحی زشت است
در گوگل آنالیتی،، با دنبال ، این مراحل ساده می تو،د ورودی های خود را به راحتی مشاهده کنید:
- به «رفتار» در زیر «گزارشها» بروید
- روی “محتوای سایت” کلیک کنید
- روی “همه صفحات” کلیک کنید
- مشاهده “ورودی های” خود
پرش یک بازدید تک صفحه ای است. جهش زم، اتفاق می افتد که بازدیدکننده وارد وب سایتی می شود و از آن خارج می شود و هیچ صفحه دیگری به جز صفحه ورودی مشاهده نمی کند.
و نرخ پرش چیست؟
ممکن است فریب بخورید و فکر کنید که نرخ پرش به ،وان درصدی از بازدیدهای صفحه مح،ه می شود. این یک فکر منطقی است زیرا در گزارش آمده است. با این حال، وقتی با هم جمع شوند، پرش ها و ،وج ها دوباره از کل بازدیدهای صفحه بیشتر خواهد بود.
13.47 – 13.45 = 2 دقیقه صرف شده در صفحه “A”.
نرخ پرش بر اساس تعداد بازدیدکنندگان یا تعداد بازدید از صفحه بر اساس ورودی نیست.
چرا مردم جهش می کنند؟
همانطور که گزارش را پایین می آورید، می تو،د نرخ پرش را برای صفحات جداگانه نیز مشاهده کنید.
برای به دست آوردن اعداد واقعی که به نرخ پرش کمک می کنند، باید کمی عمیق تر بگردید. تصویر بالا از گزارش «صفحات فرود برتر» گرفته شده است که میتو،د آن را با کلیک ، روی برگه محتوا در داشبورد Google Analytics خود نیز پیدا کنید.
این معیار تعداد ورودی های سایت شما را مشخص می کند. زم، که در کل وب سایت شما اعمال می شود، همیشه برابر با تعداد بازدیدها خواهد بود. بنابراین، این معیار زم، که با صفحات محتوای خاصی ،یب شود بسیار مفید است، در این مرحله، تعداد دفعاتی که یک صفحه خاص به ،وان ورودی به سایت شما خدمت کرده است را نشان می دهد.
Google Analytics اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه یافتن، تعامل و ،وج بازدیدکنندگان از وب سایت شما ارائه می دهد. این هوشمندی برای بهبود تجربه کاربری و سودآوری وب سایت شما بسیار مهم است. Google Analytics معیارهای مفیدی را ارائه می دهد که به شما در انجام این کار کمک می کند و دو مورد از مفیدترین آنها نرخ پرش و نرخ ،وج هستند.
علیرغم این واقعیت که این جلسه تک صفحه ای از نظر فنی یک جهش است، به این دلیل نیست که آن وب سایت دچار UX بد یا طراحی زشتی شده است. این فقط به این دلیل است که آنچه را که نیاز داشتم به دست آوردم.
شناسایی صفحات با نرخ پرش بالا
به ،وان مثال، من شخصاً در چند روز گذشته به دنبال دستور العمل سوپ مرغ کم کربوهیدرات بودم و به آن رسیدم. این صفحه دستور غذا. این صفحه فرود همه چیزهایی را که برای تهیه دستور نیاز داشتم داشت: مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل های دقیق و تصاویر. بنابراین، به محض اینکه سوپم را روی حرارت متوسط رو به پایین گذاشتم، صفحه را بستم.
گوگل آنالیتی، زم، را که بازدیدکنندگان در صفحات می گذرانند با مقایسه مهرهای زم، گزارش می دهد. هنگامی که یک بازدیدکننده روی یک صفحه قرار می گیرد، یک مهر زم، ایجاد می شود که زمان دقیق ورود آنها را ثبت می کند.
اگر یک بازدیدکننده در ساعت 13.45 به صفحه “A” برسد و در ساعت 13.47 روی صفحه “B” کلیک کند و در صفحه “B” فرود آید، دو مُهر زم، ایجاد می شود. با کم ، مدت زم، که بازدیدکننده در صفحه «الف» فرود میآید از زم، که در صفحه «ب» فرود میآید، به زمان صرف شده در صفحه «الف» میرسید:
به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/10/11/bounce-and-exit-rate-،ytics-measure-،ess-and-audit-to-increase-conversions/
هر پرش یا ،وج نتیجه یک تایم اوت جلسه است. در Google Analytics، یک جلسه پس از 30 دقیقه عدم فعالیت مرورگر به پایان می رسد. اگر بازدیدکننده به وبسایت دیگری بروید، جلسه قبل از ثبت بازگشت یا ،وج، حدا،ر 30 دقیقه ادامه خواهد داشت. تا زم، که بازدیدکننده قبل از اتمام زمان جلسه برمی گردد و به صفحه دیگری از وب سایت شما کلیک می کند، به ،وان پرش یا ،وج تلقی نمی شود.
- هر بازدید از سایت شما با یک تایم اوت جلسه به اوج خود می رسد
- جلسه ای که پس از مشاهده یک صفحه به پایان می رسد، به ،وان پرش طبقه بندی می شود
- جلسه ای که پس از بازدیدهای متعدد صفحه به پایان می رسد، به ،وان ،وجی طبقه بندی می شود
آره. همه پرش ها “بد” نیستند. پرش در واقع می تواند نشانه ای باشد که صفحه شما دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بودند به کاربران ارائه می دهد.
اگر در ساعت 13:50 بازدیدکننده سایت شما را به طور کامل ، کند، هیچ مُهر زم، ایجاد نمیشود و هیچ راهی برای تشخیص مدت زم، که بازدیدکننده در صفحه «B» سپری کرده است، وجود ندارد.
افراد به دلایل زیادی جهش می کنند، کلید کاهش نرخ پرش شما در شناسایی و رسیدگی به رایج ترین آنها نهفته است:
1. زم، که صفحات انتظارات را برآورده نمی کنند
در حال حاضر به برگه های باز شده در مرورگر خود نگاهی بیندازید – چه تعداد از آنها بیش از 29 دقیقه بدون هیچ گونه فعالیتی باز بوده اند؟ علیرغم اینکه صفحه همچنان در مرورگر شما باز است، برخی از جلسات مرتبط با صفحات جداگانه ممکن است قبلاً به پایان رسیده باشد و باعث ،وج یا پرش شود. همچنین بستن مرورگر، قطع اتصال از اینترنت، یا زدن دکمه بازگشت، همگی باعث میشود که یک جلسه به پایان برسد که احتمال دارد به ،وان یک پرش یا ،وج در تجزیه و تحلیل شخصی ثبت شود.