امتیاز کیفیت در جستجوی پولی: بیهوده یا ارزشمند؟

راه دیگر برای استفاده از امتیاز کیفیت به صورت جهت دار، بهبود صفحات فرود است.

هر جزء با وضعیت «بالاتر از میانگین»، «متوسط» یا «زیر میانگین» ارزیابی می‌شود. این ارزیابی مبتنی بر مقایسه با سایر تبلیغ‌کنندگ، است که تبلیغات آنها برای کلمه کلیدی مشابهی در 90 روز گذشته نشان داده شده است.

رابرت بردی نمونه ای را نشان داد یک کلمه کلیدی که در 30 روز بیش از 13000 دلار ،ج می کند بدون اینکه امتیاز کیفی نشان داده شود.

مثال توییتر رابرت بردی

باشه، نه واقعا

بسیاری از بازاریابان PPC ممکن است ابزار PageS،d ​​Insights را به ،وان یک “چیزی SEO” ببینند. برای ما ناآشنا است.

امتیاز کیفیت. دو کلمه که ترس را در دل متخصصان جستجوی پولی در همه جا ایجاد می کند.

با این حال، کیم در حال بحث دایره ای است. او به درستی بیان می کند که امتیاز کیفیت می تواند بر CPA تأثیر بگذارد.

بعد، B2B، دنیایی که در آن زندگی می کنم، وجود دارد.

که در این مقاله از اوا، سال 2022، Ashwin Balakrishnan از Optmyzr بیان می کند که نمره کیفیت هنوز مهم است.

حتی فقط افزایش سرعت بارگذاری صفحه می تواند تأثیر مثبتی بر امتیاز کیفیت و عملکرد داشته باشد.

در این مقاله توسط ناوا هاپکینز، او امتیاز کیفیت را به ،وان “امتیاز مح،ه شده توسط گوگل و مایکروسافت در کنار پیشنهاد شما برای تعیین رتبه تبلیغ شما” تعریف می کند. برای درک اصول اولیه نمره کیفیت، اگر قبلاً این مقاله را نخوانده اید، این مقاله عالی را بخو،د.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه معتقدند که چنین است.

ابزار PageS،d ​​Insights تشخیصی برای «فرصت‌ها» برای بهبود صفحات ارائه می‌دهد:

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

دلایل متعددی وجود دارد. اول از همه، این واقعیت وجود دارد که گوگل حتی برای هر کلمه کلیدی نمره کیفیت را نشان نمی دهد.

بله، این کار را می کند.

جینی ماروین رابط Google Ads گفت نمرات کیفیت فقط برای کلمات کلیدی با نمایش “به اندازه کافی” مطابقت دقیق نشان داده می شود. کلمات کلیدی همچنین به نمایش‌های تطبیق دقیق «اخیر» نیاز دارند.

به ،وان مثال، گروه های تبلیغاتی کوچک و با مضمون فشرده هنوز مهم هستند.

امتیاز کیفیت بر اساس عملکرد ،یبی 3 جزء مح،ه می شود:

  • نرخ کلیک مورد انتظار (CTR): احتمال اینکه تبلیغ شما در هنگام نمایش کلیک شود.
  • ارتباط آگهی: چقدر تبلیغ شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
  • تجربه صفحه فرود: صفحه فرود شما چقدر برای افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می کنند مرتبط و مفید است.

این یک بهینه‌سازی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و می‌تواند سود زیادی در امتیاز کیفیت و افزایش نرخ تبدیل به همراه داشته باشد.

این اسکرین شات از Adalysis چندین صفحه فرود با تجربه صفحه فرود کمتر از حد متوسط ​​را نشان می دهد.

کلمات کلیدی B2B به دلیل داشتن نمرات با کیفیت پایین بدنام هستند. در حالی که ما هرگز همه دلایل این را نمی د،م، احتمالاً به چند عامل مربوط می شود:

  • حجم جستجوی پایین در مقایسه با جستجوهای B2C.
  • طاقچه، عبارات جستجوی خاص صنعت که گوگل آن را درک نمی کند.
  • ابهام با جستجوهای B2C (به ،وان مثال، “راه حل های امنیتی”، “انرژی تجدید پذیر”، و غیره).
  • رقابت – بسیاری از تبلیغ‌کنندگان با جیب عمیق برای جستجوهای نسبتاً کمی مبهم رقابت می‌کنند.
  • الگوریتم های موتورهای جستجو، به خصوص در B2B، قصد را درک نمی کنند.

در نهایت، الگوریتم‌های موتور هدف را درک نمی‌کنند و تبلیغ‌کنندگان B2B اغلب با نمرات کیفیت پایین تنبیه می‌شوند – گاهی اوقات حتی با شرایط نام تجاری.

پیوندهای آدالیز به ابزار PageS،d ​​Insights، ابزاری رایگان و مفید برای تشخیص مشکلات سرعت بارگذاری صفحه. در اینجا نحوه امتیازگیری یکی از صفحات مشتری آمده است:

بینش‌های Google PageS،d

گلوله آ، به ویژه مهم است (و خسته کننده). زیرا:

  • به ،وان گدس آن را قرار می دهد، “الگوریتم ها فکر نمی کنند – آنها فقط اعداد را بررسی می کنند.”
  • حجم B2B کمتر از B2C است.
  • با B2C همپوش، وجود دارد.

برخی از پزشکان معتقدند که نمره کیفیت یک است متریک غرور.

MrAguilar در توییتر - امتیاز کیفیت یک معیار بیهوده است

“[T]این امتیازات بر اساس نحوه عملکرد کمپین شما در برابر تبلیغ کنندگان مشابه تعیین می شود. با این حال، بسته به تبلیغ‌کنندگ، که گوگل انتخاب می‌کند [to] در مقایسه با شما، ممکن است گاهی اوقات یک CTR خوب به متوسط ​​(یا حتی کمتر از حد متوسط) کاهش یابد.

کافی است یک تبلیغ کننده را مجبور کنید دستان خود را با ناامیدی بالا بیاورید.

برخی از متخصصان جستجوی پولی معتقدند که نمره کیفیت به ،وان یک معیار مهم است. در این مقاله در سال 2013، ،ی کیم ادعا می کند که نمره کیفیت “پادشاه شاخص های کلیدی عملکرد” ​​است.

ما به سؤال اصلی برگشتیم: آیا امتیاز کیفیت واقعاً مهم است؟

حتی در دنیای RSA امروزی، گروه‌های تبلیغاتی با مضمون کاملاً اهمیت دارند.

صفحات فرود خود را بهبود بخشید

به راحتی می توان فهمید که چرا این صفحه فرود نمره کیفیت را پایین می آورد – و همچنین تجربه کاربر همراه با آن.

اینطور است، اما شاید آنطور که شما فکر می کنید نباشد.

اما شما نیز نباید آن را نادیده بگیرید. در عوض، از امتیاز کیفیت به صورت جهت دار استفاده کنید. اجازه دهید امتیازات با کیفیت پایین شما را به بهینه سازی های دیگر راهنمایی کند.

از گروه های تبلیغاتی با مضمون دقیق استفاده کنید

مقاله امتیاز کیفیت هاپکینز بیان می کند که:

با خواندن مطالب بالا، گوگل فکر می کند که برای تبلیغ کنندگان مهم است که نمره کیفیت خود را بهبود بخشند.

ببینید آیا می تو،د با تیم SEO مشتری خود (یا تیم توسعه دهنده وب اگر تیم SEO ندارند) برای بهبود صفحات فرود خود کار کنید.

اما همانطور که هاپکینز در مقاله خود اشاره می کند، “SEO یک عملکرد سالم PPC و یک استراتژی بازاریابی جستجوی جامع است.”

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.




منبع: https://searchengineland.com/quality-score-paid-search-vanity-valuable-395197

دیگران امتیاز کیفیت را به ،وان یک KPI برای بهینه سازی و گزارش منظم می بینند.

Optmyzr، یکی دیگر از ابزارهای PPC که توسط Googler سابق، Fred Vallaeys ایجاد شده است، همچنین دارای ماژول ها است برای بهبود نمره کیفیت

ما امتیاز کیفیت (و عملکرد) را با ت،یم ، گروه‌های تبلیغاتی بزرگ به گروه‌های تبلیغاتی کوچک‌تر حول یک موضوع و استفاده از نسخه تبلیغاتی که موضوع را منع، می‌کند، بهبود بخشیده‌ایم.

برخورد با موتورهایی که ابهام یا B2B را نمی فهمند، فقط کوبیدن سر به دیوار است. زمان را از بهینه سازی های دیگر مانند صفحه فرود و تست کپی تبلیغات دور می کند.

تسویه امتیاز (کیفیت).

که در یک مقاله، گدس نحوه بهبود امتیاز کیفیت را با انتقال کلمات کلیدی با امتیاز کم کیفیت به یک گروه تبلیغاتی جدید نشان می دهد.

در اینجا یک مثال از یکی از مشتریان ما آورده شده است:

نمونه امتیاز کیفیت

اگر نمره کیفیت بسیار مهم است، چرا برای هر کلمه کلیدی ظاهر نمی شود؟ و چگونه می توان برای داده هایی که نداریم بهینه سازی کرد؟

ما سه کلمه کلیدی برند با امتیاز کیفیت متوسط ​​داریم.

همچنین این سوال وجود دارد که آیا نمره کیفیت یک است یا خیر فاکتور در رتبه آگهی.

33 از 100. نه چندان عالی.

اگر یکی از این مؤلفه‌ها وضعیت «متوسط» یا «زیر میانگین» داشته باشد، ممکن است نشان‌دهنده فرصتی برای بهبود باشد.

– درباره امتیاز کیفیت، راهنمای تبلیغات گوگل

در نتیجه، ما اغلب به شدت بر بهینه سازی امتیاز کیفیت برای مشتریان B2B خود تمرکز نمی کنیم.

بنابراین آیا امتیاز کیفیت یک معیار سنجش غرور است؟ به نوعی، آن را – به ویژه برای تبلیغ کنندگان B2B. اما همچنین ابزار مفیدی برای بهبود عملکرد PPC است.

در این حالت، ،اصر استفاده نشده یا مشکلات مسدود ،، زمان بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهند.

امتیاز کیفیت نباید به خودی خود یک KPI باشد. شما نباید به مشتریان گزارش دهید یا روزانه در مورد آن وسواس داشته باشید.

در اینجا یک مثال از همان مشتری است که در بالا نشان دادم، مشتری با امتیاز کیفیت پایین تر از حد انتظار برای برند:

تبلیغات گوگل - نمونه صفحه فرود

امتیاز کیفیت بر CPC تأثیر می گذارد، بنابراین بر CPA نیز تأثیر می گذارد. اگر CPC بالایی می‌پردازید، طبق تعریف، برای هر تبدیل بیشتر از تبلیغ‌کننده‌ای که CPC پایینی می‌پردازد، پرداخت خواهید کرد.

بیایید یک قدم به عقب برگردیم و در مورد اینکه واقعاً نمره کیفیت چیست صحبت کنیم.

با کلیک بر روی فلش رو به پایین در کنار “صرفه جویی های ،نی” برای هر ،صر، دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه رفع مشکل ارائه می شود.

این ریاضی پایه است. شما به همین راحتی می تو،د استدلال کنید که یک تبلیغ کننده باید حدا،ر CPC خود را کاهش دهد تا CPA را کاهش دهد.

امتیاز کیفیت ممکن است گیج کننده ترین معیار PPC باشد.

تعریف نمره کیفیت

با این حال، همه ما می‌د،م که گوگل اغلب به تبلیغ‌کنندگان می‌گوید که روی چیزهایی تمرکز کنند که باعث درآمدزایی گوگل می‌شوند، اما به نتیجه نهایی تبلیغ‌کننده کمک نمی‌کنند.

آیا باید روی بهبود نمره کیفیت تمرکز کنید؟ یا واقعاً فقط یک متریک غرور است؟

(هشدار اسپوی،، این است در واقع یک عامل.)

من چیزهای مشابهی را در حساب های خود دیده ام – کلمات کلیدی با هزینه های زیاد و در عین حال هیچ نمره کیفیتی نشان داده نمی شود.

گوگل فایل های راهنمای رسمی این را بگو:

خط پای،: امتیاز کیفیت تعیین می کند که تبلیغ شما در کجای صفحه نمایش داده شود و برای هر کلیک چقدر پرداخت می کنید.

آیا نمره کیفیت مهم است؟

بحث ادامه دارد

اگر این بنیان‌گذاران ابزار احساس کنند که امتیاز کیفیت آنقدر مهم است که زمان و منابعی را برای ساخت ماژول‌ها برای بهبود آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باید مهم باشد. درست؟

پس چرا تبلیغ کنندگان می گویند نمره کیفیت یک معیار بیهودگی است؟

براد گدس، بنیانگذار ابزار PPC Adalysis، چندین پست در مورد بهبود نمرات کیفیت نوشته است. ابزار نیز ویژگی های ماژول ها برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای بهبود امتیاز کیفی خود، نمایش داده‌های امتیاز کیفیت در سطوح مختلف.

ویژگی تجزیه و تحلیل امتیاز کیفیت آدالیز

دو تا از سه کلمه کلیدی دارای CTR دو رقمی هستند، اما یکی از کلمات کلیدی – برای یک حساب رایگان، نه کمتر – نشان می دهد که CTR مورد انتظار کمتر از حد متوسط ​​است!

اما نمره کیفیت می‌تواند معیار گیج‌کننده‌ای باشد که بحث را برانگیزد.

یک متریک غرور؟

من هم برای گدس و هم برای والی ها احترام زیادی قائلم. آنها مربیان من در صنعت جستجو بوده اند.

واقعاً به این سادگی نیست، اما آیا زمان صرف شده برای تمرکز روی امتیاز کیفیت ارزش آن را دارد؟

آنچه کارشناسان می گویند

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است