جدید در زمین موتورهای جستجو
جدید در زمین موتورهای جستجو
در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Advanced من است.
ما اکنون از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میکنیم تا به ما کمک کنند تا بر اساس دادههایی که مید،م دقیق هستند، پرسونا ایجاد کنیم و سپس آنها را هدف قرار دهیم.
پس از انجام تست های A/B بین مخاطبان مبتنی بر علاقه و مخاطبان مشابه، می توانم بگویم که نتایج تا 40 درصد برای برخی از مخاطبان مشابه بهبود یافته است. گاهی اوقات نتایج به کوچکی 15٪ می رسد، اما من در هنگام بهینه سازی تبلیغاتم، هر گونه پیشرفت و کارایی را که بتوانم به دست بیاورم، انجام می دهم.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
اگر به این نقطه از مقاله رسیدید، ممکن است به انتخاب های زندگی خود به ،وان یک بازاریاب رسانه های اجتماعی پولی فکر کنید.
آیا با اجازه دادن به الگوریتم ها برای اجرای رسانه پولی ما، خود را برای همان سناریویی آماده می کنیم که قبل از iOS 14.5 داشتیم؟ بله و خیر.
گاهی اوقات مخاطبان مشابه در تبدیل شدن خوب هستند، اما ممکن است در تعامل خوب نباشند.
برای برخی، بسیار منفجر شد.
ممکن است فیس بوک به اندازه قبل اطلاعات زیادی در مورد مبدل های شما نداشته باشد، اما شما – یا مشتریانتان – دارید!
جهان برای بازاریاب، که از متا استفاده می کنند کمی فرو ریخت.
با این حال، هنوز چیزی بسیار مفید در پلتفرم ها وجود دارد:
با ایجاد مخاطبین مشابه، قیف را می گیریم و آن را وارونه می کنیم. ما از پایین شروع میکنیم و فهرستی از مخاطبان سرد را ایجاد میکنیم که آنقدر شبیه به مبدلهای فعلیمان است که ممکن است تقریباً مخاطبان گرم در نظر گرفته شوند.
یک مشکل وجود دارد: از آنجایی که الگوریتمها هنوز در تعیین تعامل مثبت از تعامل منفی مشکل دارند و برای آن موضوع، آنها در درک زمینه مشکل دارند – تعامل و علاقه به یک برند خاص ممکن است به این م،ا نباشد که آنها میخواهند توسط آن برند نزدیک شوند.
این مطالعه اولین مطالعه در نوع خود است و مجموعه داده نسبتاً کمی دارد، اما با نگاهی به نظرات و تعامل ایجاد شده در تبلیغات مبتنی بر علاقه که اجرا کردهام، بیشترین درصد نظرات گیجکننده و ناراضی را در این مجموعه تبلیغاتی میبینم، بنابراین ایالت NC در اینجا به چیزی است.
ما نه تنها به مخاطب، نیاز داریم که مسیر قیف را برای تبدیل به طور موثر دنبال کنند، گاهی اوقات به مخاطب، نیز نیاز داریم که ما را تشویق کنند و به ما در گسترش آگاهی کمک کنند.
بازاریابی مبتنی بر علاقه نقطه شروع خوبی است اما بارها آن را از دست می دهد.
اما پس از آن دیگر آن اطلاعات در دسترس نبود. با این حال ما اهمیتی نمیدادیم زیرا الگوریتم کار خودش را انجام میداد و نتایج شگفتانگیزی میگرفتیم. بنابراین راحت شدیم، خیلی راحت.
از کاربران برای ردیابی در برنامه ها و وب سایت ها و 95 درصد آنها تصمیم گرفت چنین مجوزی را در ایالات متحده (84٪ در سراسر جهان) ندهید.
متا برای ارائه ،ن ها کارهایی انجام داده است. اما در تجربه من چیزهایی مانند ورود صفحه فرود یا حتی اسناد تبدیل با اعداد واقعی فاصله زیادی دارند (به لطف Google Analytics و UTMs برای توانایی ردیابی پشتیبان).
به یاد داشته باشید: پلتفرمها در طول زمان تغییر میکنند، بنابراین باید با آنها تکامل پیدا کنیم تا مرتبط بم،م و گاهی اوقات این به م،ای بازگشت به اصول اولیه است. موفق باشید آنجا
از آنجا که شما یک علاقه، یک ،صر را هدف قرار نمی دهید، که در 30٪ مواقع بی ربط خواهد بود. شما گروهی از ،اصر، علایق یا رفتارهای پلت فرم را هدف قرار می دهید. که به طور قابل ملاحظه ای عدم دقت را کاهش می دهد.
به جای تغذیه این قیف نظری به مخاطبان سرد، بیایید تا انتهای قیف برویم و افرادی مانند مبدل ها را پیدا کنیم.
یک مخاطب شبیه بر اساس یک لیست سفارشی (فهرست اولیه) است، و این فهرست فقط باید با دادههایی ایجاد شود که متعلق به شماست و اجازه استفاده از آن را دارید.
این روند در همه سیستم عامل ها مشابه است:
در یک آزمایش ت،یم A/B که من اجرا کردم، مخاطبان مبتنی بر علاقه 30٪ هزینه به ازای هر کلیک بالاتری داشتند، اما نرخ تعامل مثبت دو برابر بود. این مخاطبان تبدیل نمی شدند، آنها پیام را منتشر می ،د.
چرا؟
برای درک بهتر این موضوع، خطمشیهای هر پلتفرم را در مورد فهرستهای سفارشی بررسی کنید.
در همان ابتدا، فیس بوک آن اطلاعات را با ما به اشتراک می گذاشت و ما می توانستیم همزمان با یادگیری الگوریتم یاد بگیریم. قبلاً میتوانستیم مخاطبان، فالوورهایمان، آنچه را که دوست دارند، سن آنها، ،ت، وضعیت تأهل، وبسایتهای دیگری که بازدید میکنند و صفحات دیگری را دنبال میکنند، تجزیه و تحلیل کنیم. ما به اندازه الگوریتم می دانستیم.
بنابراین تئوری این است که در مرحله آگاهی از برند، قیف را با سرنخ های سرد تغذیه کنیم تا آنها از طریق قیف جریان یافته و بدون مانع تبدیل شوند.
پلتفرمها اطلاعات زیادی در مورد رفتار ما در پلتفرم دارند. آنها کامل نیستند، اما این شخصیت های پلتفرم تولید شده بسیار دقیق تر از علایق استنباط شده هستند.
ما به این پلتفرمها اجازه میدهیم سفر مشتری را از تبلیغات ما تا تبدیل دنبال کنند. اجازه دادیم تماشا کنند. ما به آنها اجازه می دهیم یاد بگیرند و به الگوریتم اجازه می دهیم مخاطبان من، را بهینه و هدف قرار دهد.
اگر مردم نمی خواهند از شما بشنوند، پس چرا می خواهید برای شخصی با همان مشخصات تبلیغ کنید؟
از آن زمان، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دید وحشتناکی نسبت به اتفاقاتی که برای افرادی که روی یک تبلیغ کلیک میکنند میافتد، داشتهاند. وقتی متا را ، می کنند تقریباً همین است!
به ،وان بازاریاب، ما عادت کردیم که به پلتفرم های رسانه های اجتماعی (و به ویژه فیس بوک، مستعار متا) اجازه دهیم کار ما را انجام دهند.
درباره نویسنده
نایرا پرز تقریباً 20 سال است که در بازاریابی فعالیت می کند. او با مشتری، از چندین صنعت و برندهای Fortune 500 کار کرده است. او شروع خود را در تبلیغات پاسخ مستقیم، ساختن برندها در تلویزیون، رادیو و چاپ قبل از اینکه دیجیتال باشد، آغاز کرد. در سال 2016، او SpringHill را تأسیس کرد که در توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند رسانه های پولی، طراحی کمپین یکپارچه و شناسایی ال،ای مخاطب تخصص داشت. در سال 2021، او به ،وان مدیر بازاریابی دیجیتال Sr به پورتلند تریل بلیزرز پیوست تا به رشد بخش بازاریابی دیجیتال نوآورانه و در حال گسترش آنها کمک کند.
منبع: https://searchengineland.com/lookalike-audiences-reverse-marketing-funnel-386922
اگر افراد از ارتباطات شما لغو اشتراک ،د، برنامه ای برای به روز رس، مخاطبان مشابه خود داشته باشید.
محققین تجزیه و تحلیل کرد دقت فعالیت فیس بوک در تبلیغات مبتنی بر علاقه آنها و دریافت که تقریباً 30 درصد از علایق لیست شده فیس بوک علایق واقعی نیستند. این بدان م،است که اگر تبلیغ شما بر اساس لیست علاقه مندی ها باشد، در حدود 30 درصد مواقع می تو،د علامت را از دست بدهید.
الگوریتم همه چیز را انجام داد. راحت و راحت بود.