دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
دو محدوده ایجاد کنید: یک محدوده محافظه کارانه برای سه ماه اول (برای ایجاد حرکت برای کلمات کلیدی جدید در فو،) و یک محدوده تهاجمی تر برای نه ماه بعد.
Adam Tanguay رئیس سئو و محتوا در بازاریابی دیجیتال جردنآدام که در فوریه 2019 به آن ملحق شد. آدام که قبلاً رئیس بازاریابی در Webflow و رئیس رشد ارگ،ک در Weebly بود، برنامه های رشد موفقی را با ،یبی از استراتژی محتوا، کپی رایتینگ، دانش فنی و زیرکی تجزیه و تحلیل در طیف وسیعی از موارد توسعه داده است. کانال های ارگ،ک
منبع: https://searchengineland.com/seo-forecasting-template-389686
توجه به این نکته مهم است که پیشبینی قابل اعتماد به داشتن دادههای بالغ به ،وان معیار بستگی دارد. برونیابی نرخهای رشد مثلاً از 12 ماه اول ترافیک یک وبسایت، پیشبینیهای بسیار ناهنجاری را به همراه خواهد داشت.
توجه داشته باشید: من توصیه می کنم از ستون D، نه ستون B، برای مقاصد مقایسه استفاده کنید، زیرا احتمالاً ماهانه به تیم خود گزارش می دهید، نه بر اساس سال، و بنابراین باید به پیش بینی های ماهانه دقیق تر مراجعه کنید. عدد را از ستون D از عدد ستون E کم کنید و ،ن هایی برای رشد سئو خواهید داشت که می تو،د با سهامداران خود به اشتراک بگذارید.
با ورود به سال 2023، با اقتصاد متز،لی که احتمالاً بسیاری از بودجهها و تعداد کارمندان را بسیار کمتر از حد بهینه میکند، برای بازاریابان مهم است که یک مورد قانعکننده برای اینکه چرا حوزه تخصص آنها باید سهم عادلانهای از منابع داشته باشد، بیان کنند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
قبل از شروع، توجه داشته باشید که:
randbetween()
فرمول ها با هر تغییر در سند دوباره مح،ه می شوند، بنابراین اعداد ثابت نخواهند بود. توصیه میکنیم این ،نها را در برگه/محل دیگری برای آیندگان و مقایسهها ذخیره کنید.دوره زم، را انتخاب کنید که برای سابقه ترافیک برند شما منطقی باشد. اطمینان حاصل کنید که عواملی را در نظر می گیرید که به طور مصنوعی جستجوی هر ماه خاصی را افزایش داده یا کاهش داده اند:
درباره نویسنده
جدید در زمین موتورهای جستجو
ما یک الگوی پیشبینی ساختهایم که خوشحال میشوم با شما به اشتراک بگذارم اینجا.
هنگامی که داده های معیار خود را انتخاب کردید، آن اعداد را بگیرید و میانگین نرخ رشد ماه به ماه را مح،ه کنید (و به سلول L5 اضافه کنید). این امر عواملی مانند فصلی را هموار می کند.
این فرمول نرخ رشد ثابتی را در ماه به ماه ایجاد نمی کند. همانطور که گوگل این فرمول را توصیف می کند، “مقدار y مورد انتظار را برای x مشخص بر اساس رگرسیون خطی یک مجموعه داده مح،ه می کند.”
ستون D داده های سال قبل را می گیرد و اعمال می کند فرمول «پیشبینی» Google Sheets، که با وارد ، می تو،د آن را دریافت کنید =round(forecast(A15,C$3:C14,A$3:A14),0)
به ستون D، ردیف 15 و کشیدن فرمول از طریق تمام سلول های قابل اجرا.
گفت، تو می توان پیش بینی سئو را انجام دهید تا به این سوالات پاسخ های جهت دار بدهید و انتظارات ترافیکی را برای سال آینده (یا هر بازه زم، مشخصی) تعیین کنید. در این مقاله روش خود را توضیح خواهم داد.
این به شما بستگی دارد که دو محدوده ای را که در زیر توضیح خواهیم داد (که فقط به ،وان نمونه و نه به ،وان توصیه در سند پیش بینی گنجانده شده اند) تنظیم کنید.
به همین دلیل، من اغلب سوالات زیر را از مشتریان (و مشتریان احتمالی) دریافت می کنم:
هنگامی که محدوده محافظه کارانه خود را به دست آوردید، انتهای پایین را به L6 در ورق و انتهای بالا را به M6 اضافه کنید. فرمول را ب،ب،د =round(D3*((RANDBETWEEN($L$6,$M$6)/100)+1),0)
به ستون E، ردیف 15، و برای سه ماه اول به پایین بکشید تا پیش بینی سلول های قابل اجرا را دریافت کنید.
حتی در دوران رونق، بودجه بازاریابی بین طیف وسیعی از تیم ها، کانال ها و طرح ها ت،یم می شود.
گفته شد، این یک نقطه مرجع برای آنچه در خطر است برای تیم هایی است که در ماه های آینده روی سئو سرمایه گذاری کنند یا خیر.
اکنون شما پیش بینی خود را برای ترافیک بدون منابع SEO (ستون D) و ترافیک با منابع SEO (ستون E) دارید.
ما واقعاً به چیزهای خوب می رسیم ستون E، که داده های سئوی شناخته شده و تاریخی شما را می گیرد (ردیف های 3 تا 14) و با توجه به منابع سئو که پیش بینی می شود در دسترس داشته باشید، طیفی از درصد رشد مورد انتظار را اعمال می کند.
هنگامی که محدوده تهاجمی خود را به دست آوردید، انتهای پایین را به L7 در ورق و انتهای بالا را به M7 اضافه کنید. فرمول را ب،ب،د =round(E6*((RANDBETWEEN($L$7,$M$7)/100)+1),0)
به ستون E، ردیف 18، و برای 9 ماه آینده به پایین بکشید تا پیش بینی سلول های قابل اجرا را دریافت کنید.
مقادیر ستون های B و D مدل های پیش بینی رشد شما هستند اگر اصلاً از منابع سئو استفاده نکردید و به سادگی اجازه دهید شتاب رشد شما به خودی خود ادامه یابد.
به عبارت دیگر: پیش بینی چگونگی ای، منابع حاصل خواهد شد Y رشد حیاتی خواهد بود
از ردیف 15 شروع کنید، ستون B ترافیک محک شما را می گیرد و به سادگی نرخ رشد متوسط (بر حسب L5) را در سال آینده اعمال می کند تا یک خط پایه پیش بینی به دست آورد.
بیایید نحوه عملکرد ابزار را بررسی کنیم.
در این سند پیشبینی سئو، ردیفهای 3 تا 14 تاریخچه ترافیک ماهانه یک سال را به شما میدهند. برای پیشبینی یک سال کامل آینده، باید بتو،د حداقل یک سال از دادههای تاریخی را برای محک زدن ارجاع دهید.
12 ردیف بعدی شما پس از داده های معیار تاریخی، جایی است که پیش بینی شروع می شود.
به دلیل ماهیت سئو، این یک علم دقیق نیست. با بهروزرس،های مکرر الگوریتم و SERP که میتواند ترافیک شما را به یک طریق تغییر دهد، این دادهها جهتدار خواهند بود.
همچنین عوامل خارجی مانند راهاندازی مجدد سایت برنامهریزیشده، کاهش هزینههای تبلیغاتی بالا که ممکن است مانع رشد ارگ،ک کلمات کلیدی برند و غیره شود را در نظر نمیگیرد.
همه متخصصان خوب سئو میدانند که چگونه یک تصویر را با برخی ابهامات داده ترسیم کنند، بنابراین از این مهارتهای داستانگویی و برخی فرمولهای ا،ل برای حمایت از هدف خود استفاده کنید.
زیبایی و چالش منحصر به فرد سئو ،یبی از هنر و علم است. برخلاف کانالهای عملکرد پولی، که در آنها معیارهای CPC و CPM دارید که به شما میگویند برای مقدار مشخصی از ،ج ،، چند کلیک و نمایش دریافت خواهید کرد، سئو مسیر مشخص و قابل اندازهگیری برای علت/پیامد ندارد.
برای مح،ه دامنه رشد مورد انتظار: