آیا Google Analytics 4 برای شما مناسب است؟ آنچه شما باید در نظر بگیرید

اکنون بهترین زمان برای اطمینان از اینکه این سیستم جدید تجزیه و تحلیل من، است، است.

گوگل این شنبه، 1 ژوئیه، رسماً Universal Analytics (UA) را غروب می کند. و اگر هنوز به Google Analytics 4 (GA4) تغییر نکرده اید، Google این کار را برای شما انجام خواهد داد.

در اینجا چند سؤال دیگر وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب در نظر بگیرید:

  • اه، و مقاصد ،ب و کار. با تجزیه و تحلیل خود به چه چیزی می خواهید برسید؟ آیا نیاز به ردیابی معیارهای خاصی مانند فروش، سرنخ ها یا ترافیک وب سایت دارید؟
  • ویژگی ها و قابلیت ها. آیا ویژگی های مورد نیاز شما مانند ردیابی رویداد، ادغام با ابزارهای دیگر یا تجزیه و تحلیل پیشرفته را دارد؟
  • منحنی یادگیری. یادگیری آن چقدر آسان است؟ آیا باید ساعت ها را صرف دوره ها یا آموزش ها کنید؟
  • کاربر پسند بودن. استفاده از آن چقدر آسان است؟ آیا می تو،د به راحتی معیارهای مورد نیاز خود را ردیابی کنید و گزارش تهیه کنید؟
  • هزینه. قیمت آن چند است؟ آیا یک طرح رایگان یا نسخه آزمایشی ارائه می دهد؟ آیا تعمیر و نگهداری یا طول، دیگر وجود دارد
  • آینده. آیا پلتفرم برای آینده مقاوم است؟ آیا می تواند نیازهای در حال تغییر ،ب و کار شما را برطرف کند؟
  • حمایت ،. آیا پشتیب، در دسترس است؟ اگر مشکلی دارید چقدر سریع می تو،د کمک بگیرید؟
  • داده ها. چگونه حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کند؟ صادرات داده ها چقدر آسان است؟
  • ادغام پشته چقدر می توان آن را با سایر ابزارهای بازاریابی ادغام کرد؟

اما معایبی وجود دارد که باید در مورد GA4 در نظر گرفت.

در اینجا راهنمای تعیین آن برای خودتان است.

نقاط ضعف GA4

GA4 یک پلتفرم تحلیلی قدرتمند است – اما آیا راه حل من،ی برای شماست – حتی اگر رایگان باشد؟

اساساً متفاوت از UA، GA4 شما را م،م به یادگیری روش جدیدی برای ردیابی داده ها و رابط های جدید می کند. بنابراین، حتی اگر سال‌ها از Google Analytics استفاده می‌کنید، GA4 یک سیستم کاملاً جدید است که باید یاد بگیرید.

GA4 یک پلتفرم اساسی متفاوت از Universal Analytics است. از ردیابی مبتنی بر رویداد استفاده می کند، به این م،ی که تعاملات کاربر با وب سایت یا برنامه شما را به ،وان رویدادهای فردی ردیابی می کند. این برخلاف یونیورسال آنالیتی، است که جلسات کاربر را به صورت مجموعه ای از بازدیدها ردیابی می کرد.

Mostyn گفت: «بسته به اینکه سیگنال‌های Google را روشن کرده باشید، آستانه‌ای وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال تمام داده های خود هستید، ممکن است یک جعبه سیاه با GA4 وجود داشته باشد.

علاوه بر مسائل مربوط به حریم خصوصی، کنترل داده های شما یکی از مواردی است که باید نگران آن باشید.

بدون پشتیب،

شارون ماستین، مدیر عامل گروه بازاریابی Mostyn، می‌گوید: «مطمئناً دلایلی وجود دارد که بسته به بودجه شما، بسته به نوع ردیابی مورد نیازتان، به جای دیگری نگاه کنید. چیزی که من با بسیاری از مشتریان مراقبت های بهداشتی می بینم این است که گوگل آشکارا گفته است که ما با HIPAA سازگار نیستیم. بنابراین این دلیل خوبی برای در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزین است.»

مدل ردیابی مبتنی بر رویداد در GA4 چندین مزیت دارد. آی تی:

  • به شما امکان می دهد طیف وسیع تری از تعاملات کاربر را ردیابی کنید.
  • داده های دقیق تری در مورد رفتار کاربر ارائه می دهد.
  • کمتر به کوکی ها وابسته است، و آن را بیشتر در آینده مقاوم می کند.

،ب‌وکارها در هر اندازه باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر هزینه‌ای برای ذخیره‌سازی طول،‌مدت داده وجود دارد. در حالی که GA4 با اتصال رایگان به BigQuery، انبار داده Google ارائه می شود، برای دسترسی و پردازش داده های شما هزینه هایی وجود دارد.

سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند

با در نظر گرفتن این عوامل، می تو،د یک پلتفرم تحلیل وب را انتخاب کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند و به شما در دستیابی به اه، تجاری شما کمک کند.


منبع: https://searchengineland.com/google-،ytics-4-what-to-consider-428735

مشکل دیگر: عدم پشتیب، اختصاصی یا نصب در GA4. این به م،ای کار زیاد برای مشاغل بزرگ با وب سایت ها و داده های پیچیده است که باید آن را نصب و سفارشی سازی کنند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است