اگر مشکلاتی وجود داشته باشد که بر قابلیت استفاده از تلفن همراه تأثیر بگذارد، آنها را در پایین این صفحه خواهید دید. کنسول جستجوی گوگل تمام مشکلات را فهرست می کند و به شما نشان می دهد که چند صفحه تحت تأثیر آن مشکل قرار گرفته اند.
اگر میپرسید «آیا وبسایت من برای موبایل من، است؟»، این راهنما میتواند کمک کند.
سپس میتو،د این فرآیند را در هر دستگاه تلفن هوشمند یا تبلتی که دارید تکرار کنید تا بررسی همه چیز را تأیید کنید. سایت را روی مرورگرهای تلفن همراه تست کنید و به یاد داشته باشید که جهت گیری افقی و عمودی صفحه را نیز برای بررسی سازگاری با موبایل تست کنید.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، تمام صفحات وب در این مثال سازگار با موبایل هستند، بنابراین کنسول جستجوی گوگل هیچ صفحه آسیب دیده را برای هر مشکل نشان می دهد، اگرچه ممکن است صفحه شما متفاوت باشد.
5. از PageS،d Insights برای تست عملکرد استفاده کنید
اگر یک سایت سازگار با موبایل دارید، تمام محتوا و ویژگی های خود را بدون نیاز به بزرگنمایی یا پیمایش افقی در دستگاه تلفن همراه یا رایانه رومیزی خواهید دید. اما، اگر وبسایت کاملاً سازگار با موبایل نباشد، سایت شما مطابق با پنجره مرورگر تغییر سایز تنظیم نمیشود، به این م،ی که زمان آن رسیده است که برای اصلاح طراحی واکنشگرا اقدام کنید.
2. از ابزارهای توسعه دهنده کروم و فایرفا، استفاده کنید
این مرحله ابزارهای توسعه دهنده کروم را نشان می دهد. در اینجا، روی نمادی که مانند دو مستطیل روی هم افتاده در سمت چپ به نظر می رسد، کلیک کنید ،اصر برای جابجایی در نوار ابزار دستگاه.
در فایرفا،، روند تقریباً ی،ان است. روی > Inspect > Responsive Design Mode کلیک راست کنید.
باز هم، این یک منوی کشویی به شما می دهد که می تو،د از آن برای تست پاسخگویی وب سایت خود در انواع دستگاه های مختلف همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید استفاده کنید.
ابتدا باید وب سایت را روی رایانه رومیزی بارگیری کنید و آن را در کروم، فایرفا، و سافاری بررسی کنید. با کشیدن اندازه سمت راست صفحه به سمت چپ، اندازه مرورگر را تنظیم کنید تا اندازه یک دستگاه تلفن همراه را نشان دهد. این به شما امکان می دهد تا نحوه سازگاری سایت شما با پرس و جوهای مختلف رسانه CSS برای اندازه صفحه نمایش را آزمایش کنید.
عواملی مانند بزرگترین رنگ متنی (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID)، تغییر چیدمان تجمعی (CLS)، اولین رنگ متنی (FCP)، تعامل با رنگ بعدی (INP) و زمان تا اولین بایت (TTFB) همگی یک نقش در عملکرد سرعت موبایل
در کروم، روی صفحه کلیک راست کرده و انتخاب کنید بازرسی کنید همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود.
طراحی و عملکرد تنها عواملی نیستند که تعیین میکنند آیا وبسایت شما برای موبایل من، است یا خیر. صفحات شما میتوانند واکنشگرا باشند و در هر دستگاه و مرورگری عالی به نظر برسند، و همه ویژگیها میتوانند از نظر فنی کار کنند، اما اگر بارگیری برای همیشه طول بکشد، تجربه کاربری ضعیفی ایجاد میکند.
بلافاصله یک نمای کلی از تعداد صفحات سایت شما ارائه می شود که تجربه کاربری خوبی را در دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهند. سپس میتو،د روی قابلیت استفاده از تلفن همراه ضربه بزنید تا بینش بیشتری در مورد موبایل دوستی وبسایت خود ،ب کنید.
اگر اینطور نیست، یک نماد هشدار قرمز رنگ با عبارت «صفحه در تلفن همراه قابل استفاده نیست» را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.
4. از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید
در زیر هر یک از این امتیازات، لیستی از مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد که مانع از ،ب امتیاز کامل 100 می شوند. اگر سایت شما آنطور که باید عملکرد خوبی ندارد، به آدرس فرصت ها و روی هر فرصتی کلیک کنید تا پیشنهادات و دستورالعمل های مفیدی را در مورد بهبود این ناحیه از وب سایت خود نشان دهید.
ابزارهای توسعه دهنده فایرفا، و کروم نیز به شما این امکان را می دهند که عملکرد سایت خود را در سرعت های شبکه چندگانه آزمایش کنید. این می تواند برای کمک به شما برای اطمینان از عملکرد ثابت بدون توجه به اینکه آیا کاربران تلفن همراه شما به WiFi متصل هستند یا از طرح داده تلفن همراه خود استفاده می کنند بسیار ارزشمند باشد.
کنسول جستجوی گوگل به دلایل مختلف یک ابزار ارزشمند سئو است، به خصوص به این دلیل که می تواند بینش ارزشمندی در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه سایت شما ارائه دهد. شما باید وب سایت خود را به این سرویس رایگان متصل کنید تا از این مرحله استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.