آنها کاملاً بی فایده نیستند، اما به خودی خود و بدون زمینه، این معیارها منطقی نیستند.
TL;DR: اگرچه CTR محتمل است نه یک سیگنال رتبه بندی قابل توجه است و ممکن است کمی یک معیار بیهوده بدون زمینه باشد، همچنین بسیار مفید است. (در غیر این صورت، برای نوشتن در مورد آن به این اندازه طاقت نمی آورم!)
سپس، برخی به «مطالعات همبستگی» متوسل شدند.
من معتقدم CTR یک معیار مفید SEO است. به شما امکان میدهد ببینید چند نفر در حال کلیک ، هستند و همچنین چند نفر کلیک نمیکنند. سپس باید دلیل آن را دریابید.
آیا گوگل از CTR به ،وان فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؟
نتایج محلی اغلب باعث میشود افراد مکان یا سایر دادههای معقول خود را فاش کنند. به همین ترتیب، اطلاعات بهداشتی و مالی ممکن است برای به اشتراک گذاشتن بسیار خطرناک باشد، بنابراین گوگل کلمات کلیدی مرتبط را پنهان می کند.
به راحتی گوگل کنید اعداد را به اشتراک می گذارد با ما در کنسول جستجوی گوگل (GSC):

آیا به این م،ی است که فقط با نوشتن 3000 کلمه پرز، می تو،د از 1000 کلمه محتوای ماهرانه و بسیار خاص رتبه بندی کنید؟ به احتمال زیاد نه.
آنها سعی ،د به محتوای برتر نگاه کنند، آن را تجزیه و تحلیل کنند و سپس بر اساس آن تحلیل، سیگنال های رتبه بندی الگوریتمی را مهندسی مع، کنند.
این ماشینهای کلاهبرداری کلیک برای جعل انواع معیارهای آنلاین، مانند کلیکهای تبلیغاتی، مشارکت در رسانههای اجتماعی و دانلود برنامه ساخته شدهاند.
چندین مطالعه صنعتی ادعا کرده اند که CTR یک عامل رتبه بندی است – ادعایی که توسط بسیاری از کارمندان گوگل به شدت رد شده است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/click-through-rate-seo-metric-395858
امروزه موتورهای جستجو می توانند از «یادگیری ماشینی» و هوش مصنوعی بسیار پیچیده برای تعیین کیفیت وب سایت ها استفاده کنند و کمتر به معیارهای غیرمستقیم تکیه کنند.
بنابراین، مگر اینکه گوگل یک الگوریتم نسبتاً پیچیده برای کاهش تأثیر رتبههای برتر بر CTR ایجاد کند (که بر اساس عوامل متعددی مانند مکان، صنعت، ویژگیهای SERP و غیره متفاوت است)، منطقی نخواهد بود.
چگونه از CTR برای بهبود سئوی خود استفاده کنیم
فقط به این دلیل که در یک روز آفتابی عطسه کردید به این م،ی نیست که خورشید باعث عطسه شده است.
بیایید نگاهی دقیقتر بیندازیم، شاید ،یبهای کلیدی دم بلند مشابه بیشتری در همان صفحه وجود داشته باشد؟
بنابراین مطالعات همبستگی نشان داده اند که صفحات با رتبه خوب CTR بالاتری نیز دارند.
رتبه بندی ها بسته به اینکه چه ،ی از کجا بر اساس تاریخچه جستجو و مکان جستجو می کند متفاوت است و ممکن است با نیت اشتباه کاربر بی م،ی باشد.
ترافیک می تواند کاملاً بی ربط یا کاملاً مضر باشد. هزاران نفر از مردمی که به دنبال چیز اشتباهی هستند که شما حتی ارائه نمی کنید فقط باعث بارگذاری سرور می شوند!
بنابراین این کارشناسان سئو به این نتیجه رسیدند که چنین معیارهایی ممکن است یک سیگنال رتبه بندی عالی برای استفاده گوگل در کنار بک لینک ها باشد. با این حال، هیچ راه قابل اعتمادی برای پیدا ، وجود ندارد.
مطالعات همبستگی نشان داد که بیشتر محتوای با رتبه برتر بسیار طول، تر از همتایان با رتبه پایین تر است.
اگر CTR یک فاکتور رتبه بندی تایید شده نیست، آیا هنوز یک KPI مفید برای پیگیری تلاش های سئوی ما است؟ یا این یک است متریک غرور برای خودنمایی؟
از CTR برای کشف میوه های کم آویزان استفاده کنید: شما برداشت های زیادی دارید اما هیچ کلیکی ندارید (CTR پایین)؟ بینگو! این ممکن است صفحه ای باشد که تقریباً برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کند.

حداقل سه مطالعه همبستگی بسیار خوانده شده را به یاد دارم که به عوامل تجربه کاربر مانند CTR (در میان سایر موارد) نگاه می ،د.
فرقی نمیکند مو، را باور داشته باشید یا نه، غیرممکن است که CTR یک سیگنال رتبهبندی مهم باشد، زیرا فریب دادن آن هم با استفاده از مزارع کلیک و هم با ایجاد طعمه کلیک بسیار آسان است.
این مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چرا CTR در سئو اهمیت دارد، موضع گوگل در مورد معیارها و نحوه استفاده صحیح از آن.
CTR برای سئو به چه م،است؟
وقتی صحبت از سئو به میان می آید، CTR به درصد افرادی اشاره دارد که روی یک نتیجه جستجوی ارگ،ک یا بدون پرداخت (Google) کلیک می کنند که به وب سایت شما منتهی می شود.
حتی ممکن است برای یک پرس و جو معاملاتی سودآور رتبه بالایی ،ب کنید، اما زم، که چیزی برای ،ید وجود ندارد، وقت و انرژی مردم را تلف می کنید (به محصولاتی که موجودی ندارند فکر کنید).
نتایج پوزیشن 1 بالاترین CTR را دریافت میکنند، و بنابراین گوگل باید نتایجی را که قبلاً در رتبهبندی بالاتر از آنچه در زیر نشان داده شده است قرار دهد.
پس از انتشار اخبار در مورد این نتایج مطالعه، به ترفندهای عجیبی منجر شد تا گوگل را فریب دهد تا تصور کند نتایج کلیک شده است.
بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مطالعات همبستگی رایج در زیر بیندازیم.
مطالعات همبستگی در مورد تأثیر CTR چه می گویند؟
نقش نرخ کلیک (CTR) در سئو سال ها مورد بحث بوده است.
برای مثال، آنها میتوانند ببینند که آیا بازدیدکنندگان پس از کلیک ، روی وبسایت شما (به لطف نرخ پرش که توسط Google Analytics اندازهگیری میشود) آمدهاند، هول کرده و فرار کردهاند یا خیر. آنها همچنین می توانستند ببینند چه ،ی در وهله اول کلیک کرده است.
از CTR برای مکان یابی صفحات خارج از موضوع یا بی ربط استفاده کنید: پس CTR بالایی دارید اما تبدیلی ندارید؟ ممکن است بین درخواست جستجو یا هدف کاربر و صفحه واقعی یا محتوای آن ناهماهنگی وجود داشته باشد.
بسیاری از سئوکاران هنوز به معیارهایی متکی هستند که واقعاً بینش عملی از جمله رتبه بندی، ترافیک و تعامل را ارائه نمی دهند.
بله، CTR می تواند یک معیار ارزشمند سئو فراتر از بیهودگی صرف باشد، صرف نظر از اینکه یک عامل رتبه بندی باشد.
مطالعه Semrush به دلیل ادعای جسورانه خود مبنی بر اینکه “این روزها ترافیک مستقیم عامل رتبه بندی برتر است” بحث و جدل های زیادی را برانگیخت. اگرچه آنها به طور خاص به CTR اشاره ن،د.
گوگل در مورد CTR به ،وان یک فاکتور رتبه بندی چه می گوید؟
CTR بسته به زمینه می تواند مع، زیادی داشته باشد. در کمپین های PPC، از آن به ،وان معیاری برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات استفاده می شود.
همانطور که از علم می د،م، همبستگی علیت نیست.
از CTR برای یافتن پرس و جوهای طول، با ارزش استفاده کنید: پس عبارت کلیدی سه کلمه ای مبهم تر فقط سه جستجو دارد اما 100% CTR دارد؟ وای
فقط به این م،ی است که مقالات موجود احتمالاً به صورت تخصصی و جامع نوشته شده اند. توجه داشته باشید که این قبل از تبدیل شدن هوش مصنوعی به بخش اصلی الگوریتمهای رتبهبندی بود.
بازدیدکنندگان راضی معمولا نظرات کمتری می نویسند. شکایت خیلی بیشتر از ابراز قدرد، اتفاق می افتد.
یک همبستگی معروف و تا حدودی کوته بینانه از آن زمان به طور گسترده گسترش یافته است – طول محتوا.
سخنگویان گوگل به طور مکرر و شدیداً وجود تأثیر یا سیگنال رتبه بندی مربوط به CTR یا سایر عوامل به اصطلاح UX را رد می کنند.
بنابراین چگونه CTR ارگ،ک می تواند به تلاش های سئو شما کمک کند؟
چه این یک سیگنال رتبه بندی مستقیم باشد یا نه، CTR جایگاه خود را در سئو دارد.
فقط این اسکرین شات را از GSC وبلاگ من در نظر بگیرید:

نامزدی می تواند نوعی نامزدی اشتباه باشد. وقتی مردم عصب، هستند و نظر می نویسند، ممکن است به ،وان یک عدد خوب به نظر برسد.
“اگر CTR باعث رتبه بندی جستجو می شد، نتایج کاملاً طعمه کلیک می شد. من نمی بینم که چنین اتفاقی بیفتد.”
آ،ین اما نه کماهمیت، مطالعات کلیک همیشه نشان داده است که نتایجی که قبلاً در بالای صفحه قرار دارند بیشترین کلیک را دارند. در صورتی که گوگل از CTR برای تعیین رتبهبندی استفاده کند، این یک پیشگویی خودساز و یک حلقه بسته ایجاد میکند.
خوب، با توجه به تمام وبسایتهایی که از Google Analytics و Search Console استفاده میکنند، Google دادههای تجربه کاربری زیادی دارد. برخی حتی اشاره می کنند که گوگل کروم نیز چنین اطلاعاتی را جمع آوری می کند.
اساساً، اگر از 100 جستجوگر، پنج نفر از Google به صفحه شما کلیک کنند، CTR شما برای آن نتیجه خاص 5٪ است.
طبق معمول، شما باید اعدادی را که می بینید به صورت تقریبی یا اعداد نسبی در نظر بگیرید، زیرا گوگل درصد قابل توجهی از عبارت های جستجو را به دلایل حفظ حریم خصوصی از ما دریغ می کند.
آنها پیشنهاد ،د که در واقع ارتباط م،ی داری بین استفاده از وب سایت یا کلیک از طریق نتایج جستجو و افزایش رتبه وجود دارد.
- یکی از این نظرسنجی های قابل توجه توسط ،ی کیم از (در آن زمان) WordStream انجام شد در سال 2016. مجموعه داده ها نسبتاً کوچک بود اما به نظر می رسید که تأثیر قابل مشاهده ای را نشان می دهد.
- مطالعه CTR دیگری توسط فروشنده آلم، ابزار SEO Sistrix انجام شد در سال 2020. این بار با وجود مجموعه داده های بسیار بزرگ (احتمالاً بزرگترین تا به امروز) هیچ ادعایی در مورد CTR به ،وان یک عامل رتبه بندی مطرح نشده است.
- تیم Semrush همچنین به بسیاری از سوالات جستجو نگاه کرد در سال 2017، سیگنال های مربوطه (UX) و رتبه بندی های مرتبط. آنها یک ارتباط قوی بین “بازدید مستقیم از وب سایت” و رتبه بندی برتر گوگل پیدا کرده اند.
برخی از کارشناسان سئو استدلال می کنند که گوگل دیگر نمی تواند به لینک ها تکیه کند زیرا آنها به راحتی “بازی” می شوند. آنها فکر می ،د معیار مفید دیگری چه می تواند باشد؟
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
اندازه گیری تاثیر سئو: نگاهی به معیارها و KPI ها
مزارع کلیک بزرگ در آسیا مورد استفاده قرار گرفت (به ،وان مثال، سرزمین اصلی چین) برای شبیه سازی کلیک ها با راه اندازی مقدار زیادی سخت افزار (هزاران گوشی هوشمند یا رایانه).
میتو،د ،یبهای کلیدواژهای را پیدا کنید که فقط به یک تلنگر نیاز دارند تا در نهایت از نمایان بودن موجود استفاده کنید و چند کلیک دریافت کنید.
از همه جالبتر، جان مو، در سال 2021 بیان شده است:
آیا به این م،ی است که گوگل از CTR به ،وان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند؟ خب نه. ممکن است اما اثبات نیست.