آیا سئو آینده ای دارد؟ (آیا وجود خواهد داشت: پاسخ داده شد)

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا سئو آینده ای دارد؟

الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می توانند اه، کاربر را بهتر درک کنند و نتایج جستجوی مرتبط تری ارائه دهند. یکی از نمونه‌های ادغام هوش مصنوعی در الگوریتم‌های جستجو، RankBrain گوگل است که از یادگیری ماشینی برای درک بهتر هدف کاربر و ارائه نتایج جستجوی مرتبط‌تر استفاده می‌کند. مثال دیگر BERT گوگل است که از پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر زمینه و م،ای پرس و جوها و محتوا استفاده می کند.

جستجوی بصری یکی دیگر از روندهای نوظهور است که به کاربران اجازه می دهد از تصاویر به جای کلمات برای جستجوی اطلاعات استفاده کنند. جستجوی بصری از هوش مصنوعی و تشخیص تصویر پشتیب، می‌کند که موتورهای جستجو و اپلیکیشن‌ها را قادر می‌سازد اشیا، رنگ‌ها، اشکال، متن و غیره را در یک تصویر شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند.

تا زم، که موتورهای جستجو وجود داشته باشند و مردم از آنها برای یافتن اطلاعات استفاده کنند، سئو آینده دارد. در نتیجه، سئو تکامل خواهد یافت و با الگوریتم‌های در حال تغییر، رفتار کاربر و فناوری‌هایی که چشم‌انداز آنلاین را شکل می‌دهند، سازگار می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید وب‌سایت، محتوای آن و ،ب‌وکارتان را مرتبط با سئو در آینده شبکه جه، وب نگه دارید، سئو به خلاقیت، همکاری و تمرکز کاربر بیشتری نیاز دارد.

ع، نویسنده تحریریه SEO Chatter

برای بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی م،ایی و زبان طبیعی، باید از زبان طبیعی و کلمات کلیدی بلندی استفاده کنید که با نحوه صحبت کاربران مطابقت داشته باشد. همچنین باید به سوالات متداول مرتبط با موضوع یا جایگاه خود پاسخ های واضح و مختصری ارائه دهید. می‌تو،د از ابزارهایی مانند AnswerThePublic یا ویژگی Google Autocomplete در جستجو استفاده کنید تا متوجه شوید کاربران چه سؤال‌ها و عباراتی را مرتبط با موضوع یا جایگاه شما جستجو می‌کنند.

جستجوی صوتی و هوش مصنوعی مکالمه

آیا سئو در سال های آینده همچنان وجود خواهد داشت؟ یا حتی برای وب سایت ها مهم است؟

جستجوی م،ایی به جای تطبیق کلمات کلیدی SEO، فرآیند درک م،ا و هدف پشت یک پرس و جو است. جستجوی م،ایی عوامل مختلفی مانند زمینه، مکان، مترادف‌ها، رفتار کاربر و غیره را برای ارائه نتایج مرتبط‌تر و شخصی‌تر در نظر می‌گیرد.

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.


منبع: https://seochatter.com/does-seo-have-a-future-will-it-exist/

اما آیا سئو آینده ای دارد؟

سئو آینده ای دارد زیرا انتظار می رود اندازه بازار جه، سئو در سال 2028 به 122.11 میلیارد دلار برسد. تا زم، که مردم از موتورهای جستجو برای یافتن محتوا به صورت آنلاین استفاده می کنند، سئو همچنان وجود خواهد داشت تا محتوای مرتبط را برای جست و جوی کاربران رتبه بندی کند.

آینده سئو چگونه خواهد بود

الگوریتم های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی

جستجوی صوتی نه تنها راحت و سریع است، بلکه طبیعی تر و محاوره ای تر از جستجوی متنی است. کاربران می توانند سؤالات پیچیده و خاص بپرسند، از عبارات دم بلند استفاده کنند و انتظار نتایج مرتبط و شخصی داشته باشند. جستجوی صوتی به ویژه در میان کاربران تلفن همراه محبوب است که می توانند از دستورات صوتی برای انجام کارهای مختلف در حین حرکت استفاده کنند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که آیا سئو آینده ای دارد یا خیر، و اگر چنین است، آینده سئو برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو چگونه خواهد بود.

آیا سئو آینده ای دارد؟

تجربه صفحه در حال حاضر یک عامل مهم برای SEO است، زیرا بر رضایت، تعامل و حفظ کاربر تأثیر می گذارد. با این حال، تجربه صفحه در آینده برای سئو اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا گوگل به روز رس، تجربه صفحه را راه اندازی کرد، که وب سایت هایی را که تجربه کاربری خوبی ارائه می دهند در اولویت قرار می دهد.

جستجوی بصری می‌تواند به کاربران کمک کند تا نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری پیدا کنند، مخصوصاً برای محصولات، مکان‌ها یا چیزهایی که توصیف آنها با کلمات دشوار است. به ،وان مثال، کاربر می تواند از لباسی که دوست دارد ع، بگیرد و محصولات مشابه را به صورت آنلاین پیدا کند. یا کاربر می تواند از یک مکان دیدنی ع، بگیرد و نام و تاریخچه آن را پیدا کند.

برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای آینده سئو با جستجوی صوتی، باید از استراتژی‌های مشابه سئوی م،ایی همانطور که قبلاً ذکر شد استفاده کنید: شامل زبان طبیعی و کلمات کلیدی طول، که با نحوه صحبت کاربران مطابقت دارند، پاسخ‌های واضح و مختصر به سؤالات جستجوی صوتی ارائه دهید. در قالب قطعات برجسته یا نتایج غنی.

برای بهینه سازی وب سایت خود برای تجربه صفحه، باید روی بهبود Core Web Vitals خود تمرکز کنید، که مجموعه ای از معیارها هستند که سرعت بارگذاری، پاسخگویی و ثبات بصری صفحات وب شما را اندازه می گیرند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موبایل، ایمن و قابل دسترس برای همه ،نده های موتورهای جستجو است.

جستجوی بصری و تشخیص تصویر

همانطور که در راهنمای دیگر ما در پاسخ به این سوال توضیح داده شد، “آیا سئو در آینده تغییر خواهد کرد؟”، جستجوی م،ایی در حال رایج شدن است زیرا کاربران تمایل دارند به جای استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی، از زبان طبیعی استفاده کنند و سوالات کامل بپرسند. به ،وان مثال، به جای تایپ “بهترین پیتزا در نزدیکی من”، کاربر ممکن است بپرسد “بهترین پیتزا را در اورلاندو از کجا می توانم تهیه کنم؟”

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، می‌تو،م انتظار داشته باشیم که موتورهای جستجو از فناوری‌های مشابهی استفاده کنند، که منجر به درک دقیق‌تر پرسش‌های کاربر و نتایج جستجوی بهتری می‌شود که سئو برای آینده باید روی آن تمرکز کند. با این حال، همانطور که در مقاله دیگر ما در مورد آیا سئو با هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد، گفتید، سئو و هوش مصنوعی به احتمال زیاد در کنار هم وجود خواهند داشت، نه جایگزین نیاز به بهینه سازی موتور جستجو یا ابزارهای آن برای بهبود وب سایت.

جستجوی م،ایی و زبان طبیعی

برای بهینه سازی وب سایت خود برای آینده سئو و جستجوی بصری، باید از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط و توصیف کننده محتوای شما استفاده کنید. همچنین برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد تصاویر خود باید از متن جایگزین، ،وان، ،وان و بر،ب استفاده کنید. همچنین باید از نشانه گذاری طرحواره یا داده های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه و م،ای تصاویر شما استفاده کنید. همچنین باید تصاویر خود را از نظر سرعت، اندازه و فرمت بهینه کنید تا به سرعت بارگیری شوند و به اندازه کافی بزرگ باشند تا در جستجوی تصویر گوگل و سایر پلتفرم های آنلاین نمایش داده شوند.

خلاصه ای از اگر سئو آینده ای دارد

ارائه بهترین نکات سئو …

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که فرآیندهای ،یدن، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی صفحات وب را بهبود بخشند و نتایج جستجو را دقیق‌تر، شخصی‌سازی و کارآمدتر کنند.

تجربه صفحه معیاری است برای اینکه کاربران چگونه کیفیت تعامل خود با یک صفحه وب را درک می کنند. تجربه صفحه شامل عواملی مانند سرعت بارگذاری، پاسخگویی، تعامل، ثبات بصری، سازگاری با موبایل، امنیت و دسترسی است.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهبود دید و ارتباط یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی ارگ،ک در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.

جستجوی صوتی یک روند رو به رشد سئو است که به کاربران امکان می دهد بدون تایپ ، با دستگاه های خود صحبت کنند و پاسخ دریافت کنند. جستجوی صوتی از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی پشتیب، می‌کند که به دستیارهای صوتی مانند سیری، ال،ا، دستیار گوگل و کورتانا امکان می‌دهد گفتار انسان را بفهمند و به آن پاسخ دهند.

همچنین می‌تو،د از نشانه‌گذاری طرحواره یا داده‌های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه و م،ای محتوای شما استفاده کنید. همچنین باید وب سایت خود را برای سازگاری با موبایل، سرعت و عملکرد بهینه کنید.

تجربه صفحه به ،وان یک عامل رتبه بندی

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است