به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/10/20/are-the-days-of-pure-،ic-growth-over-for-apps/
آیا شاهد کاهش نصب هستید؟ شاید در نگاه اول نگران کننده باشد. با این حال، خبر خوب این است که به احتمال زیاد توضیحی برای هر کاهش نصب وجود دارد. و برای هر مشکلی راه حلی نیز وجود دارد.
پس از تلاش زیاد برای بهینه سازی UA خود، تنها ننشینید و امیدوار نباشید که نتایج عالی را ببینید. در طول کمپین، شما باید عملکرد برنامه خود را تجزیه و تحلیل کنید و سوالات درست را بپرسید. احتمالاً دوست دارید بد،د که تلاشهای ASO شما چقدر رشد داشته است. یا اینکه ترافیک UA پولی شما منجر به افزایش یا کاهش شده است؟ پاسخ به همه این سوالات می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه با توجه به بسیاری از عواملی که می توانند نقش مهمی ایفا کنند. به ،وان مثال، اجازه دهید به چند سناریو نگاه کنیم.
ابتدا، سعی کنید با نگاه ، به بازه زم، 30 یا 90 روز گذشته و درک میزان تاثیرگذاری آن، تصویر بهتری از وضعیت به دست آورید. اگر توقف موقت، برای مثال، کمپینهای برنامه Google شما به میزان زیادی نصبهای شما را کاهش داد، باید مجدداً تبلیغات را فعال کنید.
در حالی که چند سال پیش ASO ممکن بود مهمترین بخش استراتژی بازاریابی اپلیکیشن شما بوده باشد، برای رقابتی ماندن در چشم انداز شلوغ بازاریابی اپلیکیشن، باید استراتژی جذب کاربر (UA) خود را تقویت کنید. این بدان م،ا نیست که ASO دیگر مهم نیست – مطمئناً – اما باید با استراتژی جذب کاربر پولی شما برای رشد پایدار یک برنامه ،یب شود. UA ارگ،ک و پولی هدف اصلی ایجاد تبدیل با کیفیت و در عین حال حفظ هزینه کم برای هر تبدیل است.
یک استراتژی موفق در مورد درک همبستگی بین ASO و تلاشهای جذب کاربر پولی است. شما باید بد،د که چگونه قیف پولی شما بر رشد ارگ،ک تأثیر می گذارد و بالع،. در GAMEE، ما از پلتفرم All-in-one App Radar استفاده کردهایم که به تیم ما کمک کرده تا در یک سیستم با هم کار کنند و تأثیر جذب کاربر ارگ،ک و پولی را برای فروشگاههای برنامه Google و Apple درک کنند، و همچنین به حدا،ر برسانند.
این نتیجه ای است که همه ما به دنبال آن هستیم. در حالت ایدهآل، شما میخواهید که این کار در طول کمپین بازاریابی و فراتر از آن ادامه یابد. اما برای آن، باید بد،د که چه چیزی بر این افزایش تاثیر گذاشته است. اگر ند،د موفقیت از کجا می آید، انتقال و نسبت دادن موفقیت از یک مکان به مکان دیگر می تواند مشکل باشد.
مخاطبان، بازارها، مناطق و/یا جمعیتی را که برای برنده شدن نیاز دارید انتخاب کنید و ASO و کانال های پولی خود را روی آنها متمرکز کنید.
منبع: Stateman
برای دریافت بهترین نتایج، از فهرستهای فروشگاه برنامه سفارشی (در صورت امکان)، ،یبهای مختلف شبکههای تبلیغات پولی و تستهای A/B فروشگاه برنامه استفاده کنید.
مطابق با تاریخ Statista از سه ماهه دوم سال 2022، بیش از شش میلیون برنامه در Google Playstore، Apple App Store و Amazon Store وجود دارد.
جذب کاربر پولی میتواند منجر به نصب بیشتر برنامههای ارگ،ک شود. تبلیغات توجه جدیدی را به فهرست فروشگاه برنامه شما جلب می کند. هرچه تعداد نصب های برنامه شما بیشتر باشد، برنامه شما در فروشگاه های برنامه رتبه بالاتری خواهد داشت. در نتیجه، دید را در نتایج جستجو و بخشهای مرور افزایش میدهد. به دلیل افزایش دید، کاربران بیشتر و بیشتری در فهرست فروشگاه ارگ،ک شما قرار می گیرند و برنامه شما را دانلود می کنند. از این رو حلقه رشد ادامه دارد!
برای شروع، شما به یک پایه محکم ASO برای حفظ جری، از کاربران با کیفیت بالا در کانال ها نیاز دارید. ضروری است زیرا کاربر در نهایت در لیست فروشگاه برنامه شما قرار می گیرد. اگر زمان خود را در ASO و بهینه سازی فهرست فروشگاه خود صرف نکرده باشید، به م،ای واقعی کلمه پول خود را هدر می دهید.
بهترین شرط شما این است که به تفکیک تبدیل نگاه کنید تا به شما در یافتن پاسخ کمک کند. آیا این تبلیغات گوگل، تبلیغات جستجوی اپل، کانال پولی دیگر یا ASO است؟ اگر همزمان با افزایش نصب، کمپینی را از طریق یک کانال پولی اجرا کنید، به احتمال زیاد این همان چیزی است که بر رشد کلی برنامه شما تأثیر گذاشته است. ارزیابی اینکه کدام پلتفرم تبلیغاتی کارآمدترین است نیز ارزش دارد. آیا برای هر تبدیل با یک کانال پولی هزینه بهتری دریافت می کنید؟ برای دریافت ایده بهتر یا بدتر از برنامه شما، ممکن است بخواهید ارقام را با کمپین های قبلی مقایسه کنید – تاثیرات برداشت ها، تبدیل ها و هزینه های شما در مقایسه با دوره قبل چگونه بوده است؟ در نظر گرفتن همه این موارد به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا باید تمرکز خود را تغییر دهید یا تغییراتی در کمپین خود ایجاد کنید.
چه بخواهید چه نخواهید، اپلیکیشن ها به استانداردی روزمره برای ،ب و کارها و مصرف کنندگان تبدیل شده اند. یک برنامه برای همه چیز وجود دارد، خواه ،ید، بانک، مسافرت یا بازی. در حقیقت، یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که 88 درصد از زمان تلفن همراه در برنامه ها صرف می شود.
یان گمریچ مدیر ارشد بازاریابی در GAMEE است، یک پلتفرم بازی برای ،ب درآمد با تعامل بالا، که بیش از 30 میلیون کاربر را جذب می کند. GAMEE بخشی از برندهای Animoca است که یک شرکت پیشرو در زمینه بازی های بلاک چین است. جان قبلاً بیش از 9 سال در Google، مستقر در پراگ، لندن و تورنتو کار می کرد، جایی که او مسئول رشد کاربران (Google Pay، Android، Search) و راه اندازی محصولات جدید (Pixel، Stadia و غیره) بود.
برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.
در اینجا من برخی از دانشی را که به دست آورده ام و ترفندهای تجارتی که در طول 10 سال گذشته در زمینه بازاریابی آموخته ام به اشتراک خواهم گذاشت.
یکی از عوامل تاثیر مهمی که باید در نظر بگیرید، تلاشهای پولی برای جذب کاربر است. هنگامی که متوجه کاهش دانلود شدید، ابتدا باید بررسی کنید که آیا در آن زمان خاص تبلیغاتی اجرا شده است یا خیر. تبلیغات می توانند حجم قابل توجهی از ترافیک را به برنامه شما وارد کنند، و هنگامی که آنها را متوقف یا کاهش دهید، ممکن است تأثیر قابل توجهی بر نتایج شما داشته باشد. ارتباط بین تبدیلهای ارگ،ک و پولی را بررسی کنید و سپس بررسی کنید که چگونه تبدیلهای پولی شما بر رشد کل شما تأثیر میگذارد و متوجه شوید که آیا افزایش نصبها ممکن است به دلیل کاهش فعالیت از طریق کانالهای پولی باشد.
در حالی که تجزیه و تحلیل تأثیر جذب کاربر پولی و ارگ،ک کار ساده ای نیست، تنها کاری که نمی خواهید انجام دهید این است که همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید. شما نمی تو،د فقط به UA ارگ،ک یا فقط UA پولی تکیه کنید. برای یک استراتژی بازاریابی اپلیکیشن موفق، هر دو حوزه باید پشت سر هم کار کنند. کمپین شما همچنین باید فضایی را برای آزمایش فراهم کند. این به شما این امکان را میدهد تا استراتژی را در حین حرکت تغییر دهید و تغییر دهید و آن را برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید. به من اعتماد کنید، اگر برنامه شما به درستی مدیریت شود، به زودی از مزایای استراتژی شما بهره خواهد برد.
این نقطه پای، برای تمام فعالیت های برنامه شما است. هر دلار و ساعت سرمایه گذاری در جاهای دیگر را می توان با یک استراتژی و رویکرد ASO خوب چند برابر کرد. اینجاست که استفاده ما از پلتفرم App Radar در به حدا،ر رساندن کمپین هایمان بسیار ارزشمند بود.
در GAMEE آموختهایم که سه ،صر وجود دارد که هر بازاریاب اپلیکیشن هرگز نباید کار روی آنها را متوقف کند:
به همین دلیل است که بازاریابی اپلیکیشن شما به درستی هرگز مهمتر از این نبوده و به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی یک ،ب و کار تبدیل شده است. اما برای اینکه بازاریابی اپلیکیشن موثر باشد، باید کل ا،یستمی را که بر عملکرد بازاریابی اپلیکیشن شما تاثیر می گذارد، در نظر بگیرد. چه بهینه سازی فروشگاه برنامه (ASO) باشد یا ،یبی از جذب کاربر ارگ،ک و پولی (به ،وان مثال، از طریق کمپین های برنامه Google و تبلیغات جستجوی اپل)، بازاریابان باید به طور کلی به داده ها نگاه کنند و هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد یک برنامه سؤالات درست را بپرسند.