آیا اطلاعات کاربر واقعاً در دنیای Google Analytics محافظت می شود؟

متیو راجرز رئیس مدیریت کمپین در برترین آژانس بازار دیجیتال مستقر در من،تر است اضافه ، مردم و بیش از 14 سال تجربه بازاریابی دارد. می تو،د او را دنبال کنید لینکدین اینجا. او همچنین یکی از اعضای قدیمی هیئت مشاوره جمعی کلیک زد است.

برای پیشی گرفتن از آن، قبل از هر چیز یک حساب Google Analytics 4 راه اندازی کنید. در مرحله بعد، به این نگاه کنید که چه داده هایی را جمع آوری می کنید و چگونه آنها را جمع آوری می کنید. سفر و شیوه های جمع آوری داده های خود را مجددا ارزیابی کنید.

به ابزارهایی که در حال حاضر استفاده می کنید و اینکه چگونه می تو،د ابزارهای خود را برای شما هوشمندتر کنید نگاه کنید.

برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.

اما چیزی که می د،م این است که شما باید زودتر یک حساب کاربری GA4 ایجاد کنید.

این چیزی است که جمع آوری داده های منصفانه در نظر گرفته می شود. شما مایلید بخش هایی از خود را به اشتراک بگذارید، اما نه کل تصویر را.

روی کوکی های شخص اول سرمایه گذاری کنید. همانطور که در iOS 14.5 دیدیم، تبلیغ‌کنندگ، مانند گوگل و فیس‌بوک در مورد ردیابی داده‌ها با کوکی‌های شخص ثالث به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در این مرحله، امپراتوری فناوری که آنها ساخته اند تقریباً علیه غول جستجو کار می کند. وقتی آن‌ها داده‌های زیادی جمع‌آوری می‌کنند، آن قطعات اره منبت کاری اره مویی به سرعت شروع به انباشته شدن می‌کنند و وقتی همه ابزارها برای کنار هم قرار دادن اره منبت کاری اره مویی در اختیار دارند، آن وقت است که کشورهایی مانند ایتالیا باید پای خود را بگذارند.

با راه‌اندازی آن اکنون، داده‌های تاریخی مورد نیاز برای استفاده از ابزارها و ویژگی‌های جدید را خواهید داشت.

لورا کاونی، رئیس بازاریابی در تجزیه و تحلیل خط کش. لورا بیش از 6 سال تجربه در ارائه کمپین های بازاریابی انتها به انتها دارد و در مورد آزمایش ها و مشکلاتی که بازاریابان روزانه با او مواجه می شوند بحث می کند. لینکدین کانال

با این حال، ایتالیا اخیرا به فرانسه و اتریش ملحق شد و حکم داد که Google Analytics از مرزهای «مجموعه منصفانه» فراتر رفته و قو،ن GDPR را زیر پا گذاشته است.

استدلال ایتالیا، و به زودی بسیاری از مناطق دیگر، این است که گوگل به سادگی اطلاعات زیادی دارد که به درستی پنهان نشده است. این بسیار فراتر از اثر انگشت معمولی است، مردم در هنگام استفاده از اینترنت آن را ، می کنند. از آنجایی که داده‌های مورد استفاده در Google Analytics باید از طریق سرورهای موجود در خاک آمریکا منتقل شوند، آنها این را نیز نقض دیگری در نظر می‌گیرند حکم 2020 Schrems II به خصوص.

آیا داده های کاربر واقعاً در دنیای Google Analytics محافظت می شود؟

خلاصه 30 ث،ه ای:

  • جمع‌آوری داده‌های منصفانه زم، است که مردم مایلند بخش‌هایی از خود دیجیتالی خود را بدون ارائه تصویر کامل به اشتراک بگذارند
  • به نظر می رسد امپراتوری داده گوگل به حضور آن در اروپا نتیجه مع، می دهد زیرا ایتالیا به فرانسه و اتریش ملحق شد و حکم داد که Google Analytics از مرزها فراتر رفته است.
  • هنگامی که سازمان حفاظت از داده های ایتالیا (DPA) دریافت که گوگل در واقع به اندازه کافی برای پنهان ، این آدرس های IP انجام نمی دهد، به این م،ی که کاربران به راحتی قابل شناسایی هستند، زمزمه ها به زودی به فریاد تبدیل شد.
  • این چه تاثیری بر صنعت سئو خواهد داشت و آیا کشورهای بیشتری به این شورش خواهند پیوست؟

زم، که سنگ بنای تبلیغات پولی بود، کوکی‌های شخص ثالث به زودی با پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل اضافه می‌شوند تا جایگزینی بسازند که هنوز برای مدل‌های تبلیغاتی آن‌ها کار می‌کند.

دیگر به Google Analytics بیش از تجزیه و تحلیل وب اعتماد نکنید

آنچه گوگل آنالیتی، نیست، یک ابزار تجزیه و تحلیل درآمد در سطح بازدیدکننده است.

GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده) تا حدودی به این موضوع می‌پردازد که ،ب‌وکارهایی مانند Google به اندازه کافی تکه‌های جداگانه برای دیدن کل شما را دریافت نمی‌کنند. همچنین به همین دلیل است که سرویس Analytics آنها در حال حاضر به ویژه در اروپا مطبوعات بدی را دریافت می کند.

اعتماد مشتریان خود را مدیریت کنید اما همچنین داده هایی را که برای ایجاد سفرهای مشتری شخصی و قابل ردیابی نیاز دارید جمع آوری کنید.

Google Analytics برای تغییر تنظیم شده است. از جولای 2023، Universal Analytics دیگر در دسترس نخواهد بود. در این مرحله مشخص نیست که Google Analytics 4 در نهایت چگونه خواهد بود.

به داده های آنلاین خود مانند تکه های اره منبت کاری اره مویی فکر کنید. همه آنها جمع آوری شده اند، تصویر واضحی از شما ایجاد می کنند – آدرس IP، علایق، نام، و غیره. هر چند به یک یا دو قطعه در یک زمان نگاه کنید، و نمی تو،د چیز زیادی از آن دریافت کنید.

اما از آنجایی که گوگل به طور مداوم از منظر حفاظت از داده ها به طور نامطلوب مورد توجه قرار می گیرد، این امکان وجود دارد که شاهد مبارزه کشورهای بیشتری با آن باشیم.

برای آماده شدن برای این کار، باید داده های خود را مرتب کنید.

برای این واقعیت آماده باشید که ممکن است بینش خود را نسبت به داده های بازدیدکنندگان وب سایت از دست بدهید و شروع به جستجوی جایگزین کنید تا مطمئن شوید که ابزارهای خود را با داده های مورد نیاز تغذیه می کنید.


در حالی که گوگل تا حدی داده ها را ناشناس می کند، همیشه زمزمه هایی وجود داشت که نش، های IP کاربران به راحتی قابل دسترسی است. این زمزمه ها به زودی زم، که سازمان حفاظت از داده های ایتالیا (DPA) متوجه شد که گوگل در واقع به اندازه کافی برای پنهان ، این آدرس های IP انجام نمی دهد، به فریاد تبدیل شد، به این م،ی که کاربران به راحتی قابل شناسایی هستند.

هنوز سوالات زیادی باقی مانده است. این چه تاثیری بر صنعت سئو در این کشورها خواهد داشت؟ با توجه به اینکه GA4 هنوز راه عادلانه ای دارد، آیا صاحبان مشاغل باید راه حل متفاوتی ارائه دهند؟ کدام کشورهای دیگر از این روش پیروی خواهند کرد – ژاپن، کالیفرنیا یا هر کشور اتحادیه اروپا؟

کوکی‌های شخص اول کوکی‌هایی هستند که متعلق به شما هستند و در وب‌سایت شما وجود دارند. داده هایی که جمع آوری و ایجاد می کنید متعلق به خودتان است. و این بدان م،است که شما داده‌های بی‌طرفداری دارید که نمی‌توان آن‌ها را با یک هوس حذف کرد.

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.




منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/09/01/is-user-data-truly-protected-in-the-google-،ytics-universe/

گوگل آنالیتی، همچنان یک ابزار عالی برای درک تجزیه و تحلیل وب سایت شما خواهد بود. در حالی که ممکن است محدودیت‌های سخت‌تری برای داده‌هایی که استفاده می‌کند و به اشتراک می‌گذارد ببیند، همچنان باید به معیارهای عمومی وب‌سایت دسترسی داشته باشید. بنابراین، وقتی ،ت به ردیابی دقیق کاربران از وب سایت شما و اتصال آنها به سرنخ ها و درآمدهای بسته می شود، باید به دنبال جای دیگری باشید.

به یاد داشته باشید، Google Analytics 4 تنها به مدت 14 ماه به شما امکان نگهداری داده ها را می دهد. راه‌اندازی GA4 در حال حاضر و یادگیری نحوه استفاده از این پلتفرم در آینده سود زیادی خواهد داشت و شما را برای تغییر آماده می‌کند.

حتی اگر مرگ کوکی در سال 2024 است، اکنون دور شوید

استقلال داده، در حالی که همچنان قو،ن GDPR را رعایت می کند، برای بازاریابان کاملاً مهم است.

این سرویس برای ردیابی اطلاعات کمی و کیفی افراد در یک وب سایت استفاده می شود، مانند تعداد کاربران فعال و ،ت آنها. اطلاعات مالی مانند درآمد یا ROI تبلیغات نیز در صورت مربوط به وب سایت شما در دسترس است. از نظر داده‌های کاربر، به اندازه کافی برای شناسایی فردی وجود ندارد، اما به اندازه کافی برای کمک به ،ب‌وکارها برای درک جمعیت‌شناسی آنها وجود دارد.

گوگل آنالیتی، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب است. و در این مورد نیز واقعاً خوب است.

من با لورا از Ruler Analytics همکاری کرده‌ام تا نکات و حقایقی را برای شما بیاورم تا هم به شما کمک کند هم آنچه را که در حال وقوع است بفهمید و با آن کنار بیایید.

به GA4 بروید، هر چه زودتر بهتر

اسناد بازاریابی یکی از ابزارهایی است که می تواند کمک کند. از کوکی‌های شخص اول در وب‌سایت شما استفاده می‌کند، به این م،ی که شما بر داده‌های خود استقلال کامل دارید.

خلاصه

این بدان م،ی است که شما نمی تو،د به داده هایی مانند:

  • سفرهای کامل مشتری فردی
  • منبع بازاریابی دقیق
  • درآمد بسته یا تولید خط لوله

اگر داده‌هایی مانند تبدیل‌های سرنخ را ردیابی می‌کنید یا می‌خواهید بینش بیشتری در مورد داده‌های نقطه تماس داشته باشید، باید پشته فناوری بازاریابی خود را دوباره ارزیابی کنید.

برای جمع بندی، مراحل بعدی مشخص است. نحوه استفاده از داده ها در حال تغییر است. و مهمتر از آن، نحوه نظارت غول های فناوری مانند گوگل در مورد داده ها نیز در حال تغییر است.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است