تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس هر کمپین موفق PPC است. با شناسایی کلمات کلیدی من،، تبلیغکنندگان میتوانند به مخاطبان هدف خود دست یابند، ارتباط تبلیغات را به حدا،ر برسانند و هزینهها را کنترل کنند.
این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد تحقیق کلمات کلیدی در PPC بد،د را پوشش می دهد – از درک انواع تطابق گرفته تا استفاده از ابزارها و اصلاح استراتژی کلمات کلیدی خود برای عملکرد بهینه تبلیغات.
تحقیق کلمات کلیدی در PPC چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی شامل ایجاد لیستی از کلمات کلیدی است که جستجوگران برای یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. همچنین شامل جمع آوری بینش در مورد حجم جستجوی هر عبارت و بسته به ابزار مورد استفاده، سطح رقابت است.
با گذشت زمان، تحقیقات کلمات کلیدی PPC تکامل یافته است و گوگل اتوماسیون، انواع تطابق گسترده تر و تجمیع کمپین را معرفی کرده است. این تغییرات نحوه رویکرد بازاریابان PPC به تحقیق کلمات کلیدی و عواملی را که باید در نظر بگیرند تغییر داده است.
فراتر از کمپین های جستجو، تحقیق کلمات کلیدی می تواند به ایجاد مخاطب برای تبلیغات نمایشی و ویدیویی نیز کمک کند. بازاریابان می توانند با هدف قرار دادن کاربر، که به دنبال عبارات خاصی هستند یا درگیر محتوای مرتبط با آن کلمات کلیدی هستند، دامنه دسترسی خود را در قالب های تبلیغاتی متعدد گسترش دهند.
انواع کلمات کلیدی
در پلتفرم های تبلیغاتی جستجو مانند گوگل ادز و مایکروسافت ادز، چهار نوع کلمه کلیدی وجود دارد که به انواع مطابقت معروف هستند.
این نوع تطابق تعیین میکند که کلمات کلیدی انتخابی شما چقدر با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند و بر زمان و نحوه نمایش تبلیغات شما تأثیر میگذارند.
انواع تطبیق به دو دسته مثبت و منفی ت،یم می شوند که هر کدام دارای سطح خاصیت و دسترسی خاص خود هستند.
مسابقه گسترده
- این کلمات کلیدی با جستجوهای مرتبط با کلمه کلیدی مطابقت دارند، اما جستجوی کاربر ،وماً حاوی کلمه کلیدی نیست.
- باید از منطبقبندی گسترده بهطور کم استفاده کنید، زیرا بیشترین دسترسی را دارد و همیشه باید همراه با مناقصه هوشمند استفاده شود.
- توصیه من این است که وقتی حساب شما اطلاعاتی در پشت آن دارد، تطابق گسترده را به ،وان یک آزمایش معرفی کنید.
مطابقت عبارت
- این کلمات کلیدی با جستجوهایی که حاوی م،ی کلمه کلیدی هستند مطابقت دارند. این بدان م،ی است که جستجوی کاربر دارای یک تغییر یا مترادف کلمه کلیدی seed خواهد بود.
- از تطبیق عبارت برای کلمات کلیدی seed که بین یک تا سه کلمه کلیدی هستند استفاده کنید. سپس گوگل این مورد را به جستجوهای مرتبطی که همین م،ی را دارند گسترش می دهد.
مطابقت دقیق
- این کلمات کلیدی با جستجوهای کاربر که م،ی مشابهی دارند مطابقت خواهند داشت. این به این م،ی است که جستجوی کاربر میتواند شامل یک تغییر یا مترادف کلمه کلیدی seed باشد، مانند مطابقت عبارت. به ،وان مثال، گوگل «نزدیک» را همان هدف و م،ای «نزدیک» می بیند.
- از تطابق دقیق برای پشتیب، از تطابق عبارت برای کلمات کلیدی خاص با دم بلندتر استفاده کنید.
اگر کلمه کلیدی seed “مبلمان باغ” باشد، در زیر نمونه ای از نحوه استفاده گوگل از سه نوع تطبیق مثبت آورده شده است.
کلمات کلیدی منفی
- این کلمات کلیدی از نمایش تبلیغات برای جستجوهای نامربوط جلوگیری می کنند.
- آنها با مسدود ، شرایط خاص به کاهش هزینه های تبلیغاتی هدر رفته کمک می کنند.
انتخاب کلمات کلیدی من، برای کمپین های PPC
تحقیق کلمات کلیدی یکی از ،اصر اصلی PPC است که با SEO همپوش، دارد. تیم ها می توانند در این زمینه به روش های مختلفی همکاری کنند، از استفاده از ابزارهای مشابه گرفته تا تفکر استراتژیک تر در مورد تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی.
وقتی ،ت به تعیین کلمات کلیدی من، برای هدف می رسد، باید در نظر بگیرید:
- ارائه محصول و/یا خدمات.
- هدف و اه، کمپین شما
- کاربر در چه مرحله قیف است.
- فعالیت رقیب
- من، بودن برای تبلیغات (به ،وان مثال، نقطه قیمت).
- هزینه های مرتبط و بودجه بازاریابی
- مخاطب هدف شما
- رتبه بندی ارگ،ک شما
کلمات کلیدی را می توان به موضوعات کلیدی کلی ت،یم کرد:
- شرایط برند: مستقیماً با نام تجاری خود (مثلاً JD Sports) مرتبط است.
- شرایط رقیب: نام های تجاری رقبای مستقیم شما (به ،وان مثال، Footasylum).
- شرایط برند شخص ثالث: به مارک هایی که می فروشید (مثلاً نایک) متصل است.
- شرایط دسته بندی محصولات عمومی: به محصول یا خدمات ارائه شده شما (به ،وان مثال، کفش دویدن) متصل است.
- شرایط کلی محصول خاص: مدل/انواع محصول خاص (به ،وان مثال، نایک Invincible 3).
- اصطلاحات بالای قیف مرتبط: مربوط به چالش کاربر (به ،وان مثال، بهترین کفش های دویدن چیست؟).
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای PPC
مرحله 1: کلمات کلیدی seed را شناسایی کنید
فهرست کلمات کلیدی اولیه شما به ،وان نقطه شروعی برای هدایت ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی در جهت درست وجود دارد. کلمات کلیدی اولیه شما معمولاً گسترده تر هستند و 1-3 کلمه طول دارند.
برای تعیین کلمات کلیدی بذر خود، ابتدا باید شناسایی کنید:
- محصولات و/یا خدماتی که شما تبلیغ خواهید کرد: آیا کل پیشنهاد خود را تبلیغ خواهید کرد یا حوزه های خاصی وجود دارد که می خواهید روی آن تمرکز کنید؟ این می تواند به در دسترس بودن بودجه، رقابت در زمینه های مختلف و امتیاز/حاشیه قیمت برای محصولات/خدمات مختلف بستگی داشته باشد.
- این اه،/اه، کمپین هایی که اجرا خواهید کرد: آیا شما صرفاً روی پایین قیف تمرکز میکنید که کاربران قصد و نیت بالایی را نشان میدهند آماده برای تبدیل؟ یا اینکه بالای قیف را نیز هدف قرار خواهید داد که کاربران تازه سفر خود را در آن آغاز کرده اند و آیا تمرکز شما بر آگاهی و توجه خواهد بود؟
مرحله 2: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش فهرست بذر خود استفاده کنید
وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی می شود، ابزارهای شناخته شده و کمتر شناخته شده می توانند به شما در ایجاد لیست کلمات کلیدی هدف کمک کنند. در اینجا برخی از ابزارهایی است که من اغلب استفاده می کنم:
- ابزار Google Keyword Plannerابزار رایگ، است که در Google Ads تعبیه شده است، پیشنهادهایی از کلمات کلیدی را بر اساس حدا،ر 10 کلمه کلیدی پایه ای که وارد کرده اید یا یک URL وب سایت ارائه می دهد. برای URL وب سایت، می تو،د از آدرس خود و رقبای خود در صورتی که محتوای وب سایت بهتری دارند استفاده کنید.
- پاسخ عمومی حدا،ر سه جستجوی رایگان در روز ارائه می دهد، اما می تو،د برای اشتراک ممتاز آنها نیز ثبت نام کنید. این ابزار برای یافتن جستجوهای بالاتر از قیف عالی است زیرا به سؤالات، حروف اضافه و مقایسه هایی مانند چه ،ی، چه چیزی و چگونه نگاه می کند.
- سمروش (افشا: Semrush مالک زمین موتور جستجو است) می تواند برای تجزیه و تحلیل سئو، تجزیه و تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی استفاده شود.
- تکمیل خودکار گوگل می تواند به شما بینشی در مورد اینکه کدام عبارات برای یک موضوع معین پرطرفدار و محبوب هستند به شما بدهد. برای فعال ، این، فقط شروع به تایپ ، جستجو در گوگل کنید.
- ChatGPT می تواند به شما در گسترش کلمات کلیدی اولیه کمک کند. می تو،د از ابزار بخواهید تعداد مشخصی از کلمات کلیدی را به شما بازگرداند یا بر روی انواع خاصی از اصطلاحات تمرکز کند.
عمیق تر حفاری کنید: 19 ابزار و استراتژی است،اج کلمه کلیدی برای رشد کمپین PPC
مرحله 3: معیارهای کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید
یکی دیگر از ،اصر مهم تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل معیارها برای تعیین حجم جستجو، سطوح رقابت و انتظارات PPC است.
مرحله 4: کلمات کلیدی SEO را مرور کنید
با تیم SEO ارتباط برقرار کنید تا لیست کلمات کلیدی موجود را به اشتراک بگذارید.
این میتواند ت،یر وظایف را کاهش دهد و به شما کمک کند مکانهایی را که محتوای وبسایت ممکن است برای شرایط خاص بهینهسازی شود، شناسایی کنید و امتیاز کیفیت شما را بهبود بخشد.
کلمات کلیدی موجود که برای اه، سئو استفاده می شوند را مرور کنید تا شکاف ها را شناسایی کنید.
عمیق تر حفاری کنید: 7 همکاری برتر تبلیغات گوگل و سئو که باید بر اساس آنها عمل کنید
ساختار کلمات کلیدی خود را
هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، گام بعدی این است که آنها را به گروه بندی بر اساس مضامین ساختار دهید.
چند گزینه برای ساختار کلمات کلیدی شما وجود دارد که منطقی ترین آنها به تجارت شما و اه،ی که قبلاً شناسایی کرده اید بستگی دارد.
کلمات کلیدی معمولا با یکی از موارد زیر گروه بندی می شوند:
- موضوع فراگیر.
- دسته بندی محصولات
- دسته بندی خدمات
- هدف جستجو
ساختار گروه تبلیغاتی مهم است زیرا در اینجا نسخه تبلیغاتی شما تنظیم می شود.
گوگل تبلیغات شما را بر اساس امتیازات کیفی رتبه بندی می کند تا مشخص کند که آیا در جستجوی کاربر نشان داده می شوند یا خیر، بنابراین باید گروه های تبلیغاتی با ساختار من، بسازید.
یکی از عوامل امتیاز کیفیت مربوط به تبلیغات است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما با تبلیغ شما همسو هستند. این تنها زم، امکان پذیر است که کلمات کلیدی به طور منطقی بر اساس مضامین مش، گروه بندی شوند.
کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید
یکی از تغییرات کلیدی در رویکرد جدید گوگل برای مطابقت انواع، افزایش کلمات کلیدی اضافی است.
این اتفاق میافتد زیرا هم تطابق عبارت و هم تطابق دقیق، فراتر از کلمات کلیدی است که شما برای یافتن جستجوهایی با همان م،ی وارد میکنید.
این تغییر در تطابق عبارت جستجو به این م،ی است که به جای نیاز به هر دو تغییرات و یک لیست کلیدواژه بزرگ، فقط به مجموعه کوچکتری از کلمات کلیدی نیاز دارید که همه زوایا را پوشش دهد.
هنگام تصمیم گیری اینکه کدام کلمات کلیدی اضافی هستند، باید در نظر بگیرید:
- آیا هدف کلمه کلیدی با کلمه کلیدی دیگری در لیست شما ی،ان است؟ اگر چنین است، کدام کلمه کلیدی به طور طبیعی بیشتر خوانده می شود؟
- آیا کلمه کلیدی از داشتن یک تبلیغ منحصر به فرد سود می برد؟ به ،وان مثال، در حالی که مبلمان باغ ممکن است باعث ایجاد مبلمان حصیری شود، این جستجوی خاص ممکن است از داشتن یک آگهی منحصر به فرد و صفحه فرود به طور خاص در اطراف مبلمان حصیری به جای مبلمان باغ به طور کلی بهره مند شود.
- اگر یک کلمه کلیدی را حذف کنید، آیا کلمات کلیدی دیگری که احتمالاً دارید باعث ایجاد تبلیغ می شوند؟
- آیا کلمه کلیدی حجم جستجوی معقولی دارد؟ کلمات کلیدی با 10 جستجو در ماه احتمالاً به ،وان کلمات کلیدی با حجم کم جستجو در حساب کاربری قرار می گیرند.
علاوه بر حذف کلمات کلیدی اضافی، شما همچنین می خواهید انتخاب کلمه کلیدی خود را بر اساس موارد زیر اصلاح کنید:
- مرتبط بودن کلمه کلیدی
- در دسترس بودن بودجه کلمات کلیدی با هدف بالا را در اولویت قرار دهید.
- کلمات کلیدی خود را بر اساس موضوع کلیدواژه در گروه های مرتبط سازماندهی کنید.
بهترین روش ها برای تحقیق کلمات کلیدی PPC
این بهترین شیوه ها را دنبال کنید تا فرآیند خود را ساده کنید، مخاطبان من، را هدف قرار دهید و ناکارآمدی هزینه تبلیغات را کاهش دهید.
- روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید: این به بهبود هدف گذاری و ارتباط تبلیغاتی شما و کاهش CPC شما کمک می کند.
- از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید: یک تمرین خوب این است که فهرستهای کلیدواژه منفی مضمونی ایجاد کنید و آنها را در کمپینهای متعدد به کار ببرید.
- کلمات کلیدی را بر اساس معیارها انتخاب کنید: حجم جستجوی کافی در کلمات کلیدی خود را با سطح رقابت متعادل کنید و همیشه ارتباط را تضمین کنید. من از کلمات کلیدی با کمتر از 50 جستجوی ماهانه اجتناب می کنم، مگر اینکه در دسته های خاص قرار داشته باشند.
- کلمات کلیدی را مرتبا مرور کنید: فهرست کلمات کلیدی خود را بر اساس عملکرد و روندهای آینده بررسی و به روز کنید.
اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کرد
برای اطمینان از اینکه تحقیقات کلمات کلیدی شما بهترین نتایج را ارائه می دهد، از دام های زیر دوری کنید.
- اتکای بیش از حد به تطابق گسترده: از اتکای بیش از حد به شرایط تطابق گسترده خودداری کنید. در حالی که آنها میتوانند به یافتن فرصتهای رشد کلمه کلیدی کمک کنند، به شما اجازه نمیدهند تبلیغات را به اندازه عبارت و عبارتهای تطبیق دقیق سفارشی کنید.
- فقدان نکات منفی: موارد منفی برای مسدود ، جستجوهای نامربوط وجود دارد، اما میتوان از آنها برای راهنمایی گوگل برای نشان دادن یک تبلیغ خاص استفاده کرد، بهویژه اگر از کلمات کلیدی منطبق گسترده نیز استفاده میکنید.
- پس از راه اندازی گسترش نمی یابد: در حالی که در هنگام راهاندازی یک مجموعه پایه خوب از کلمات کلیدی دریافت خواهید کرد، فضای بیشتری برای گسترش وجود دارد.
- گروه های تبلیغاتی بزرگ: اگر یک گروه تبلیغاتی دارای بیش از 15 کلمه کلیدی باشد، اغلب نشانه خوبی است که یا موضوع گروه تبلیغات به اندازه کافی فشرده نیست یا حجم بالایی از کلمات کلیدی اضافی دارید.
یک پایه قوی برای تلاش های PPC خود بسازید
تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از هر کمپین موفق PPC است.
با پیروی از بهترین شیوه ها، اجتناب از اشتباهات رایج و اصلاح استراتژی کلمات کلیدی خود، می تو،د هدف گذاری تبلیغات را بهبود بخشید، هزینه های هدر رفته را کاهش دهید و بازگشت سرمایه را به حدا،ر برس،د.
تحقیق کلیدواژه موثر کمپین های جستجوی شما را افزایش می دهد و تلاش های تبلیغاتی کلی شما را تقویت می کند.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.
منبع: https://searchengineland.com/ppc-keyword-research-448061