آموزش سئو محتوا متنی +چک لیست 23موردی (عملی)

یکی کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند و محتوا باید برای آن ها روان و جذاب باشد و دیگری گوگل و الگوریتم های جستجو آن است. البته فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید کاربر را فریب دهید و هر سوالی که در عنوان مطرح شده، باید در متن به آن پاسخ داده شود. اینفوگرافیک به نمایش تصویری داده ها و اطلاعات گفته می شود و به وسیله آن می توان مفهوم مورد نظر را دقیق تر و واضح تر به کاربر منتقل کرد. چگونه از lsi ها در محتوا استفاده کنیم؟ کلمه کلیدی اصلی، باید در اولین پاراگراف استفاده شود، اما اگر آن را در خط اول و حتی در ابتدای خط اول استفاده کنید، باعث افزایش رتبه آن در بین محتواهای رقیب می شوید که بدون شک خودکشی در روز روشن است… در این ارزیابی باید توجه کنیم که چه خلاقیت و ایده جدیدی در این محتوا وجود دارد که آن را از سایر محتواها تمایز می دهد. شروع زیبا و جذابی برای محتوای خود بنویسید که کاربر را به ادامه محتوا ترغیب کند. محتواهای متنی باید با اصول صحیح نگارشی نوشته شده باشند و پیام مناسب و مفهوم با ارزشی را به کاربر انتقال دهند. به علاوه فرامش نکنید که محتوای شما باید حتما منحصر به فرد باشد.

متا دیسکرپشن ها توضیحاتی هستند که در صفحه جستجو نمایش داده می شوند وبه کاربر و گوگل توضیحاتی بیش از مطالب عنوان سئو را نشان سایت entityseo می دهند. را با حروف کوچک بنویسید و به هیچ عنوان از کلمات تکراری در آن استفاده نکنید. خوشبختانه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در محتواهای مختلف، ابزارهایی وجود دارد که باعث می شود با استفاده از آن ها، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد و در نتیجه ترافیک خوبی را برای سایت به دست آورد. گاهی اوقات با توجه به اینکه برخی از افراد قصد سواستفاده از اعتماد شما را دارند محتوای کپی به شما می دهند. استفاده از عکس و تصاویر را در محتوا فراموش نکنید و در طول تولید محتوا توجه داشته باشید که از موضوع بحث خارج نشوید. این کلمات کلیدی بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص می دهند، اما خیلی تاثیر خوبی در سئو سایت ندارند. کلمه کلیدی بهتر است که در ابتدای آدرس قرار بگیرد، البته نباید خیلی طولانی نیز بشود. شما زمانی که سفارش تولید محتوا سایت خود را به یک شرکتی واگذار می کنید باید خیلی محتوا را با حساسیت زیاد بررسی نمایید. اما این ابزارهای دقیق برای بحث سئو نیستند بلکه شما باید به علم خودتان رجوع کنید و نکاتی را که در مورد سئو محتوا می دانید نیز در بحث بهینه سازی محتوای خود استفاده نمایید.

زیرا محتواهای دیجیتال با الگوریتم های سخت گیرانه و پیچیده گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که عنوان و محتوا از نظر گوگل بیهوده به نظر برسد، آن را در نتیجه جستجوهای خود نمایش نخواهد داد. منظور از عنوان سئو، عنوانی است که برای موتورهای جستجو گوگل بهینه باشد و در پاسخ به جستجوهای کاربران انتخاب مناسبی باشد. وگرنه کاربران به سایت شما اعتماد نخواهند کرد و بدون شک بازخورد منفی خواهید داشت. در غیر این صورت، از طرف گوگل بیهوده شناخته شده و ارزش سئویی بالایی نخواهد داشت. تصاویری که حجم بالایی دارند، سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهند و در نتیجه باعث نارضایتی کاربر و پایین آمدن سئو سایت می شوند. تصاویر کمک می کنند تا کاربر منظور محتوا را بهتر متوجه شود. از زیرعنوان های مناسب استفاده کنید تا محتوای شما روان تر شده و کاربر با راحتی بیشتری به پاسخ سوال خود دست پیدا کند.

این کلمات می توانند مترادف باشند، اما لزوما این گونه نیست؛ بلکه باید همه این کلمات، در مورد یک مفهوم توضیحاتی بدهند و با یک دیگر نقطه اشتراک واحدی داشته باشند. همان طور که گفته شد، کلمات کلیدی لانگ تیل مفهوم واضح تری را انتقال می دهند و با استفاده از آن ها می توان در صرف وقت و ترافیک داده صرفه جویی کرد و کاربر را با بالاترین سرعت به پاسخ سوال خود رساند. کلمه کلیدی در عنوان سئو نیز تاثیرگذار است و این عنوان باید مفهوم کلمه کلیدی را نیز در بر بگیرد. در انتخاب و تعیین کلمه کلیدی باید دقت شود که کاربر پسند و جذاب باشد، در عین حال مفهوم و هدف محتوا را نیز به خوبی بیان کند. از عبارتی استفاده کنیم که در ذهن خواننده سوال به وجود بیاورد تا او را تشویق به خواندن محتوای ما کند. پس از تولید محتوا، باید کیفیت آن را ارزیابی کنیم تا مطمئن شویم که این محتوا برای وب سایت ما سودمند خواهد بود. در این سبک از مقالات seoedu ما با یک رشته محتوا رو به رو هستیم. محتواهی متنی شامل کتاب های الکترونیکی، سندهای متنی و دیگر قالب هایی است که درون آن ها یک متن نوشته شده است.

آیا قالب استانداری برای این محتوا در نظر گرفته شده است، تا چه اندازه اهداف سایت را برآورده می سازد، در مقایسه با رقیب های دیگر در سطح قابل قبولی قرار دارد، آیا می توان آن را به اشتراک گذاشت و… اسکیما را می توان یک زبان مشترک در بین موتورهای جستجو دانست که با استفاده از نشانه های آن، می توانند اطلاعات موجود در صفحات مختلف را راحت تر تشخیص بدهند. البته این موضوع به هیچ عنوان به این معنی نیست که این کلمات جای کلمه های کلیدی اصلی را می گیرند. محتواهای صوتی نیز توانسته اند در میان دیگر قالب های محتوا، جایگاه مناسب خود را به دست بیاورند. ابزارهایی که برای یافتن کلمات کلیدی از آن ها استفاده می شوند، گوگل ساجسشن، کیورد پلنر، kwfinder، گوگل ریلتد سرچ و امثال این ابزارها به شما کمک می کنند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی وبسایت خود را پیدا کنید و برای آن ها برای تولید محتوا متنی خود برنامه ریزی و استراتژی تعریف کنید. اکنون که می دانیم کلمات کلیدی lsi در محتوا چیست، باید بدانیم که چگونه می توانیم آن ها را استخراج کرده تا در محتوا از آن ها استفاده کنیم. عنوان سئو اولین بخشی است که کاربر از محتوا مشاهده می کند و باید توضیح کلی و جامع در مورد محتوا ارائه دهد.

این خاصیت توضیحی در مورد تصویر است که می گوید این تصویر چه پیامی دارد و در نهایت باعث بهینه شدن آن تصویر برای موتورهای جستجو می شود. این عنوان باید جذاب باشد تا کاربر با مشاهده آن ترغیب به وارد شدن به سایت شود. به علاوه، مهم است که محتوا باید قابل ویرایش باشد. به علاوه، زیر عنوان ها متن شما را تقسیم بندی و خواندن آن را برای کاربر راحت تر می کنند تا بخش مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. به علاوه، ویدیوها اولویت بیشتری برای موتورهای جستجو دارند. به همین دلیل باید بهترین لندینگ را برای هر کلمه کلیدی تعیین کرد. به همین دلیل برای یک محتوای سئو شده، باید url مناسبی نیز انتخاب شود. در واقع الگوریتم های جدید گوگل می توانند بدون این که به دنبال تکرار یک کلمه و یا عبارت خاصی در متن باشند، بفهمند که موضوع محتوا در چه موردی است.

سعی کنید حداقل یک محتوای هزار کلمه ای داشته باشید که علاوه بر منحصر به فرد بودن، بار معنایی زیادی نیز داشته باشد. پس با وجود این که ممکن است کاربر یک صفحه را به عنوان پاسخ انتخاب کند، اما احتمال این که به سرعت خارج شود نیز بسیار بالاست که تاثیر منفی زیادی در رتبه سایت از نظر گوگل خواهد داشت. در چنین حالتی، کاربر در میان نتایج ارائه شده و با توجه به عنوان سئو، یک نتیجه را به عنوان پاسخ انتخاب می کند که این مسئله باعث رقابت در بین سایت ها می شود. در توضیح عکس ها و دیگر قسمت های مهم محتوا نیز می توان کلمات lsi را به کار برد. محتواهای متنی ساده ترین و ابتدایی ترین نوع هستند که در دنیای دیجیتال نیز جایگاه ویژه خود را دارند. در دنیای دیجیتال و از نظر سئو، این کلمه در واقع همان عبارتی است که کاربران با جستجوی آن در گوگل به صفحه ای که درباره آن عبارت است، هدایت می شوند. همچنین ابزارهای دیگری نیز مانند Google Keyword Planner و Keywordtool برای این کار در اختیار کاربران است. اما مسئله دیگری که باعث اهمیت این موضوع می شود، رضایت کاربران است. علاوه بر این، در هنگام جستجوی یک عبارت خاص می توان عبارت های مشابه دیگری را در بالای صفحه جستجو مشاهده کرد.

با استفاده از این کلمات کلیدی، می توانیم جزئیات بیشتری را بفهمیم و کاربرانی که از این نوع کلمات کلیدی استفاده می کنند با سرعت بیشتری می توانند پاسخ خود را پیدا کنند. در واقع این کلمات باید در توضیحات و محتوای مقاله به خوبی استفاده شوند. در پاسخ به این سوال باید گفت که از نظر گوگل این موارد تاثیری در نتایج جستجو ندارند. به این دلیل که مفهوم وارد شده کامل نیست و کاربر نمی تواند مطمئن باشد که پاسخ سوال خود را دریافت خواهد کرد یا خیر. در پاسخ به این سوال که محتوا چیست، می توان گفت که محتوا در واقع اطلاعاتی است که در قالب خاصی ارائه می شود تا هدفی را برآورده سازد. برای اینکه بتوانید لینک سازی داخلی را به صورت اصولی و حرفه ای آموزش ببینید پیشنهاد می کنیم مقاله لینک سازی داخلی را حتما مطالعه کنید. این مورد از جدیدترین نکات در مورد سئو محتوا به صورت اصولی است.

به عبارت دیگر، وقتی کاربر وارد سایتی با این کلمه های کلیدی بشود، به احتمال زیاد پاسخ خود را در همان سایت پیدا خواهد کرد. این نوع کلمات کلیدی یکی از جدیدترین انواع کلمات کلیدی هستند که با پیشرفت الگوریتم های گوگل استفاده از آن ها رواج یافته است. ابزارهایی که در این قسمت معرفی می کنیم می توان بیشتر گفت افزونه ها هستند، که بیشتر برای سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرند. کوتاه ترین کلمات کلیدی هستند که یک یا دو عبارت را در بر می گیرند. این مقاله یک نقشه راه برای مسلط شدن بر اصول و قوانینی است که به شما کمک می کند تا محتوای سئو شده را یاد گرفته و تکنیک های مهم آن را آموزش ببینید. بهترین راه برای استفاده از این نوع کلمات، این است که آن ها را در جمله بندی های مناسب در محتوا استفاده کرد؛ به گونه ای که مفهوم کلمه کلیدی اصلی را بهتر توضیح دهد. ساده ترین راه برای این کار این است که از بخش جستجوهای مرتبط گوگل استفاده کنیم.

در عنوان سئو باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود، اما می توان در صورتی که امکان داشته باشد، ازlsi ها نیز استفاده کرد. البته تا کنون هیچ تعریف واحدی از محتوا ارائه نشده است که تمام صاحب نظران آن را تایید کنند اما در حالت کلی باید گفت که محتوا می تواند شامل هر چیزی باشد که توانایی انتقال مفهوم و پیامی را به کاربر دارد و در یک قالب خاص و مشخص ارائه شده است. به زبان ساده، کلمه کلیدی عبارت و مفهومی است که کلیت محتوا را معرفی می کند و توضیح مختصری در مورد پیامی است که توسط محتوا ارائه می شود. امروزه ویدیوها، محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند و می توانند مقصود محتوا را کاملا واضح و شفاف توضیح بدهند. رضایت کاربران برای گوگل اهمیت بسیاری دارد و تاثیر زیادی در تعیین رتبه سایت دارد. توجه داشته باشید، در صورتی که گوگل نتواند مفهوم محتوا را متوجه شود، آن را به کاربران نمایش نخواهد داد. استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، موجب می شود که محتوا توسط گوگل به عنوان اسپم شناخته شده و رتبه آن را کاهش دهد.

به علاوه، عنوان تاثیر مستقیمی نیز در رتبه سایت دارد که به کاربر و گوگل می گوید که محتوا در مورد چه موضوعی است. آیا قواعد نگارشی و املایی در سئو تاثیر گذارند؟ تگ های هدینگ یکی دیگر از موارد سئو محتوا هستند و به موتورهای جستجو گوگل می فهمانند که مطلب مورد نظر در چه موردی است و جزو بخش های مهمی محسوب می شوند که توسط الگوریتم های گوگل بررسی خواهند شد. برای اینکه بتوانید بررسی کنید یک محتوا کپی بوده یا خیر، بهترین کار این است که بخش هایی از آن را در گوگل سرچ کنید. برای این کار باید توجه داشته باشیم که در واقع این محتوا را برای دو نوع مخاطب تولید می کنیم. برای نوشتن یک عنوان جذاب، باید خلاقیت داشته باشیم. با قرار دادن یک فایل دانلودی، به کاربر و گوگل بگویید که محتوایی با ارزش و قابل اشتراک دارید. الگوریتم های جدید گوگل برای کلمات کلیدی lsi اهمیت قائل هستند و با کمک آن ها، مفهوم محتوای شما را تشخیص داده و به کاربر ارائه می دهند. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوا مقاله ی تولید محتوا را از وبسایت seoedu مطالعه کنید.

از مهم ترین نکات و بخش های سئو محتوا محسوب می شود. محتوای دیجیتال تمام ویزگی های تعریف محتوا را در بر می گیرد، اما تفاوت آن در بستر ارائه دهنده آن است. با توجه به این تعریف، محتواها تنها شامل متن نمی شود و می تواند هر نوع متن، صدا و تصویری باشد که پیامی را به مخاطب انسانی انتقال می دهد. به علاوه محتواهایی که از این نوع کلمه کلیدی بهره می گیرند، رقابت کمتری در جذب کاربر و کسب بازدید خواهند داشت. دلیل اهمیت کلمه کلیدی و عنوان سئو، این است که تاثیر مستقیم در کسب بازدید برای سایت دارد که باعث افزایش سئو سایت نیز می شود. این کلمات کلیدی تاثیر مثبتی در عنوان سئو و افزایش رتبه سایت دارند. این نوع کلمات کلیدی به شکل کلی تری مفهوم محتوا را معرفی می کنند و نسبت به نوع قبلی، از شفافیت کمتری برخوردار هستند. شما در این محتوا بحث آموزش سئو محتوا را از A تا Z یاد خواهید گرفت. پس با اولین قدم در حوزه آموزش یعنی تعریف مفاهیم شروع کرده و سپس به سراغ اصول و نکات عملی حرکت خواهیم کرد. در یکی از مباحث مهم از آموزش سئو به موضوع سئو محتوا می رسیم.

منظور از این کار، استفاده از لینک های مرتبط به محتوا است که در درون همان سایت قرار دارند و کاربر می تواند، اطلاعات بیشتری را از طریق آن ها به دست بیاورد. در اولین گام، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که به هدف سایت شما مرتبط باشد. در پاسخ به این سوال که کلمه های کلیدی lsi در یک محتوا چیست، باید گفت که به کلماتی گفته می شود که همه آن ها باید با یک عبارت و کلمه خاص ارتباط معنایی داشته باشند. محتواهای ویدیویی باید کیفیت قابل قبولی داشته باشند که موجب هدر رفتن زمان کاربر و ترافیک داده ان ها نشوند. محتواهای ویدیویی نیز تاثیر مثبتی در سئو سایت دارند و به دلیل انتقال پیام به صورت واضح در بین کاربران نیز محبوب هستند. کاربران غالبا با کلیک بر روی نتایج ارائه شده، به دنبال پاسخ خود می گردند و در صورت پیدا نکردن از سایت خارج می شوند که این مسئله در رتبه سایت تاثیر منفی دارد. غلط های املای و نگارشی خوانایی متن را پایین می آورند و در نتیجه نارضایتی کاربران را به دنبال دارد.

یکی از مسائلی که همه کسب و کارهای اینترنتی و به ویژه سئوکارها با آن دست و پنجه نرم میکنند موضوع محتوا می باشد. همان طور که از آن پیداست، محتوای دیجیتال توسط بسترها و ابزارهای دیجیتال ذخیره و ارائه می شوند. پس باید محتوای شما از نظر گوگل نیز مناسب باشد. برای نوشتن یک محتوای عالی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ این عنوان باید تا حد ممکن کوتاه باشد. این نوع کلمات کلیدی، طولانی تر از انواع دیگر بوده و غالبا بین 3 تا 5 کلمه هستند. این لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا مطالب مرتبط به یکدیگر را راحت تر پیدا کند. در این بخش نکاتی را ذکر می کنیم که باعث بالا رفتن سئو محتوا می شوند. همچنین تصاویر می توانند با صرف کمترین زمان، یک پیام واضح را به کاربر منتقل کنند. لندینگ در واقع همان صفحه ای است که کاربر با ورود به سایت شما وارد آن خواهد شد، که ممکن است صفحه اصلی سایت و یا یک یا چند صفحه دیگر به انتخاب طراح سایت باشد. در واقع کلمات کلیدی، خواسته و پرسش کاربر از آن محتوا و صفحه سایت هستند.

محتواهای تصویری بیشتر شامل عکس ها، نقشه ها، نمودارها و دیگر تصاویری است که در قالب خاص خود موضوعی را به اطلاع کاربر می رسانند. اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که در دل این محتوا مقالات بسیار مهم و کاربردی را قرار داده ایم که با مطالعه این مطالب می توانید به طور کامل سئو محتوا را آموزش ببینید. ویژگی بسیار مهمی که این عنوان دارد، این است که از کلمه کلیدی اصلی در آن استفاده شده است و بهتر است که این کلمه در ابتدای عنوان قرار داشته باشد. تولید محتوای اصولی نیز بسیار اهمیت دارد و امروزه جزو اصول اولیه سئو محتوا محسوب می شود. سایت نیز تاثیر مهمی در موتورهای جستجو دارد و می تواند رتبه سایت را بالا ببرد. اکنون که می دانیم محتوا چیست و با مهمترین بخش آن یعنی کلمه های کلیدی نیز آشنا شده ایم، می توانیم تولید محتوا را برای سایت شروع کنیم. به علاوه، در زیرعنوان های محتوا می توان از کلمات lsi استفاده مناسبی کرد. این کلمات کلیدی برای استفاده در عنوان سئو نیز مناسب هستند و می توانند منظور را واضح تر و کامل تر به مخاطب تفهیم کنند. در واقع این نوع کلمات کلیدی حالت میانه دارند و کاربر با این که منظور خود را تا حدی مشخص گفته است، اما تمام هدف خود از جستجو را مشخص نکرده است.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است