آموزش سئو محتوا با معیارهای گوگل

هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. 9. فقط بعد از تغییرات اساسی نقشه سایت خود را بروز رسانی کنید. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. همچنین می توانید افزونه را لغو نصب کنید و دوباره آخرین ورژن آن را نصب کنید. در لینک دهی اینکه چه کسانی به شما لینک میدهند و اینکه شما به چه کسانی لینک میدهید بسیار اهمیت دارد و بر ارتباط صفحه تاثیر دارد همچنین بر اعتبار آن تاثیر زیادی می گذارد. بهترین کار این است که url شامل کلمه کلیدی باشد و همچنین با متن شما مرتبط باشد. از مباحث مهم و بسیار با اهمیت در آموزش سئو این است. این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند.

سعی نکنید با بروزرسانی نقشه بدون تغییر در سایت سر گوگل را شیره بمالید تا صفحات شما را دوباره ایندکس کند این روش یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه به حساب می آید و امکان جریمه سایت شما توسط گوگل را بالا می برد. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. که بتوانید با آن رتبه سایت خود را افزایش دهید و ترافیک سایت را بالا ببرید. با اینکه این تعداد برای اکثریت سایت ها قابل قبول است باز هم بعضی از وبمستر ها مجبور هستند نقشه سایت خود را به دو قسمت تقسیم می کنند. اگر می خواهید یک مقالهی عالی داشته باشید تعداد کلملات محتوا را به بالای ۹۰۰ کلمه افزایش دهید. با دسته بندی کردن مطالب تمام مقالات به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار میگیرند و میتوانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید. دلیل اهمیت نوع محتوایی که در وب سایت خودتان منتشر میکنید این است.

پس اولین کاری که باید برای تولید محتوا انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مطابق با متن است. 3. به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید. 12. اجازه ندهید نقشه سایت شما بیش از حد بزرگ شود. 11. در خصوص اولویت های خود بیش از حد نگران نباشید. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد. 2. نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. سپس در تنظیمات یواست سئو نقشه سایت خود را غیر فعال کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. نقشه سایت یکی از قسمت های مهم سئو وبسایت است. لینک دهی داخلی یکی از مهمترین بحثهای آموزش سئو محتوا می باشد که به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. و کل مبحث آموزش سئو و تولید محتوا را پوشش خواهیم داد.

البته کلید کلمه کلیدی که انتخاب میکنید باید مطابق با مطالب داخل متن باشد. مثلا اگر شما 2000 تا صفحه داشتید و فقط 1500 تا از آن ها ایندکس شده بودند در هیچ قسمت از وبمستر شما آیتمی با عنوان “صفحات ایراد دار” نمی دیدید. بنابراین مهمترین تگ عنوان سایت، همان تگ h1 است که بهتر است در هر صفحه از سایت حداکثر یکبار استفاده شود. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی (text) با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. Moz keyword explorer : با این ابزار میتوانید در هر زمینه ای کلمه کلیدی پیدا کنید. هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید. توجه داشته باشید که ثبت نقشه سایت به گوگل اعلام می کند شما برای چه صفحاتی اهمیت بیشتری قائل هستید اما این موضوع به معنی ایندکس شدن این صفحات نیست.

برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی با بیش از 200000 صفحه دارید حداقل به 5 نقشه سایت جدا نیاز خواهید داشت. وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. اگر نقشه سایت شما ربات های گوگل را به هزاران صفحه کم اهمیت و بی کیفیت راهنمایی کند موتور جستجو فکر می کند که سایت شما بدرد مخاطبان نمی خورد (حتی اگر صفحاتی که اضافه کرده اید برای سایت مهم باشند، مثل صفحه ورود کاربر). این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود. همچین میتوانید از صفحه نتایج گوگل و پیشنهاداتی که میدهد هم برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده کنید.

بهتر است از کلمات مترادف و یا خود کلمه کلیدی صفحه باشد. میزان سرچ و میزان رقابت کلمات کلیدی از معیارهای انتخاب آنها است. متاسفانه در گذشته سرچ کنسول گوگل وقتی که نمی توانست یک صفحه را ایندکس کند به شما نمی گفت کدام صفحات مشکل دار هستند. حداکثر تعداد افزودن برچسب برای یک صفحه ۵ مورد پیشنهاد میشود. مقاله ای که مینویسید باید لینک دهی شود یعنی به صفحه های مربوط به هم و مطالبی که میتوانند به هم مرتبط باشند لینک دهید .البته به این نکته دقت کنید تعداد لینک های داخلی نباید زیاد باشد. در این بخش عنوان مطلب شما که در صفحه نتایج یا همان serp گوگل نمایش داده میشود . بنابراین کاربر بعد از اینکه عنوان محتوای شما را در موتورهای جستجو پیدا کرد ، قطعا نگاهی به توضیحات متای شما هم خواهد داشت که باید دقت کنید متناسب با عنوان محتوا باشد. پس متن و محتوایی که مینویسید باید با تمام اصول و قواعد و معیارهای گوگل مطابقت داشته باشد تا به آن امتیاز دهد. نکته مهم: اگر می خواهید روش لغو نصب را تست کنید حتما تنظیمات خود را یاداشت کنید و با همان تنظیمات دست به نصب دوباره بزنید تا سایتتان با مشکلی مواجه نشود.

13. فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید. کش را پاک کرده و دوباره لاگین بشوید، نقشه سایت را فعال کنید. کش سایت را پاک کرده و log out کنید. راه حل دوم: غیر فعال کردن افزونه، پاک کردن کش و فعال کردن دوباره آن است. برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. عنوان شما باید چنین ویژگی هایی داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که تصاویر دارند قرار دادن متن جایگزین است (alt) استفاده کنید. در این حالت عنوانی که برای متن جایگزین انتخاب شده است نمایش میدهد و توضیح کوتاهیست برای کاربر که تصویر لود نشده چه بوده است. طرز کار موتورهای جستجو به این صورت است که سایتها را بر اساس میزان سرچی که یک عبارت دارد و سایتی که بهتر بر روی این کلمه کار میکند و برای آن مقاله مینویسد را به کاربر نمایش می دهد. اگر شما سایتی یک صفحه ای دارید یا بروز رسانی های زیادی روی آن انجام نمی دهید، نیازی به سایت مپ ندارید.

حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. در این قسمت توضیحاتی اضافه میشود که میتواند درباره موضوع مقاله توضیح دهد و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. در یک سایت بزرگ تقریبا غیر ممکن است که ربات ها و لینک ها را به روز نگه دارید، در عوض می توانید قوانینی وضع کنید که صفحه شما پس از تغییر سریعا در سایت مپ قرار بگیرد و یا از حالت noindex به حالت index, follow تغییر پیدا کند. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. ممکن است صفحهای از سایت شما به برچسب احتیاج نداشته باشد. 1. از برچسب و tag استفاده کنید.

اگر url شما انگلیسی است میتوانید بخش اصلی عنوان را ترجمه کنید و در url قرار دهید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. اگر چند مقاله از سایت شما به گونهای باهم در ارتباط هستند که در زیردستهی جدیدی قرار میگیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود. از دیگر پارامترهایی که کمتر به آن توجه میشود نام تصویر است. توجه کنید که هرچه عدد h افزایش یابد، از اهمیت آن تگ کم میشود. برای بهتر شدن هرچه بیشتر سئو محتواهایتان از لینک خارجی استفاده کنید . هرچه نقشه سایت شما کوچک تر باشد فشاری که روی سرور است کمتر خواهد بود. یادتان باشد که همه ی وبسایت ها نیاز به نقشه سایت ندارند. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. وارد آن شوید و پوشه INC را وارد کنید. پوشه را باز کنید و عملکرد init () را جستجو کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد. در ادامه با ما در سه سوت وب همراه باشید. یکی از ضروری ترین المانی که در محتوا خود باید حتما داشته باشید تصاویر و ویدیو است. البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. در استفاده از برچسبها زیادهروی نکنید. در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.

که باید دانش کافی برای تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید. البته ابزارهایی برای وبمسترها وجود دارد که میتوانند به آنها در تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. در آموزش سئو محتوا کلمات کلیدی داخل متن بسیار مهم هستند و تاثیر بسیار زیادی در میزان کلیک و دیده شدن سایت شما دارند. Google trends : این ابزار کمک میکند تا چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید و میزان سرچ آنها را نیز به شما نشان میدهد. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. سعی کنید حجم و اندازه تصاویر را کاهش دهید ابزار های زیادی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم. یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن بر می خورند ارور های 404 نقشه سایت است که ما در این مطلب نحوه رفع این خطا را نیز برای شما ارائه داده ایم. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. نوشتن عنوان اصولی دارد ، اول اینکه بخش ابتدایی عنوان سئو از کلمه کلیدی استفاده کنید، دوم اینکه طول عنوان سئو کمتر از 70 کاراکتر بنویسید تا به طور کامل در صفحه نمایش داده شود و در انتها و بخش سوم میتوانید از برند و نام سایت خود استفاده کنید همچنین برای جدا کردن بخش های عنوان میتوانید از علامتهای جداساز مثل | استفاده کنید.

یکی از مهمترین مواردی که هنگام آموزش سئو و تولید محتوا باید به آن توجه کرد انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و خلاقانه برای کاربران تا به سمت سایت شما سایت entityseo جذب شوند. توضیحات متا همانند عنوان سئو بخش مهم در جلب توجه کاربران است. شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. استفاده از تگ کنونیکال به ربات ها برای پیدا کردن صفحات اصلی شما کمک می کند. 5. فقط نسخه کنونیکال URL را در نقشه سایت خود اضافه کنید. 10. صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید. برای اینکه به گوگل بفهمانیم که کلمات کلیدی این صفحه چیست باید به تعداد مشخصی از آن کلمه کلیدی لینک داده شود اما دقت کنید که در این کار زیاده روی نکنید. هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” . باید سعی شود از عبارات با مفهموم استفاده شود ، از کلمات بی معنا و اعداد استفاده نکنید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است