بیایید در مورد گوگل صحبت کنیم (عمدتاً به این دلیل که پرکاربردترین موتور جستجوی است که وجود دارد). گوگل در حالی که صدها عامل مختلف را رتبه بندی می کند، میلیون ها محتوا را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که کدام محتوا احتمالاً به خواسته شما پاسخ صحیح و دقیق تری خواهد داد. سئو به سه بخش داخلی، خارجی و تکنیکال دارد که هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارند. در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه آموزش seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. سایت شما بخشی ذاتی از اکوسیستم اینترنتی در حال تکامل است که در آن دائما توسط گوگل ارزیابی و درجه بندی می شوید. از آن زمان تاکنون، صدها تغییر الگوریتم ایجاد شده است و سئو به سرعت تکامل یافته است و متخصصان را مجبور به کشف استراتژی های جایگزین کرده است. این الگوریتم کلمه کلیدی سرچ شده را با کلمات مرتبط مقایسه می کند تا بهترین سایت هایی که حاوی این عبارات هستند را بیابد. با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است.
در کنار فعالیت این افراد از مشاوره حرفه ای یک متخصص نیز بهره مند شوید. فرض کنید شما یک صفحه با محتوای بسیار با کیفیت دارید که افراد زیادی به آن لینک داده اند. بهینه سازی ساختار یا محتوای یک وب سایت اگر در جهت دستیابی به اهداف نباشد و بر اساس ارزیابی دقیق نتایج آن بررسی نشود، فایده چندانی ندارد. 2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. بیش از ۲۰۰ سیگنال وجود دارد که موتورهای جستجو برای رتبه بندی از آنها استفاده میکند که وب سایت Backlinko به صورت کامل به آن ها اشاره کرده است. طیف گسترده ای از تکنیک ها وجود دارد که می توان از آنها برای برتری دادن به محتوای شما نسبت به رقبا استفاده کرد. برای موفقیت در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را به خوبی بشناسیم. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی تشکیل داده و به خوبی آنها را آموزش دهید. تجربه کاربری مثبت و سرعت بارگذاری بالای سایت معمولاً منجر به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو میشود. اگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید، مشتریان احتمالی خود را تقدیم رقبا خواهید کرد؛ زیرا وب سایت آنها در نتایج موتورهای جستجو بالاتر از وب سایت شما ظاهر می شود.
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. تاریخچه سئو به ما می آموزد که بهترین راه برای سئو، دور نزدن آن است. متخصصان با پی بردن به فاکتورهای رتبه بندی شروع به دور زدن الگوریتم ها کردند و با استفاده از روش ها ساده پر کردن کلمات کلیدی و بک لینک های اسپم در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. به عنوان مثال، اگر “آژانس سئو در تهران” را جستجو کنید، این الگوریتم احتمالا صد ها نتیجه مرتبط را نشان می دهد. گوگل نتایج جستجو را بر اساس قابل اعتماد بودن و اعتبار محتوای وب سایت رتبه بندی می کند. هر وب سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل یک سری از استانداردها را باید رعایت کند. سئوی تکنیکال به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت شما اشاره دارد تا خزنده های موتورهای جستجو بهتر بتوانند آن را بخزند و از ایمن بودن آن برای بازدیدکنندگان اطمینان حاصل کنند. بهترین روش سئو استفاده از تکنیک های بهینه سازی ایمن و انتشار محتوایی است که ارزش واقعی برای بازدیدکنندگان شما داشته باشد.
تحقیقات نشان می دهد که 60 درصد از ترافیک جستجوهای گوگل به وب سایت هایی می رسد که در سه نتیجه اول ظاهر می شوند. این روزها همه چیز به صورت آنلاین اتفاق می افتد و اگر شما در این فضا غایب باشید، از دهن مردم پاک خواهید شد! این استانداردها در قالب مجموعه فعالیت هایی به نام سئو انجام می شود. موتورهای جستجو با لینک هایی که قبلاً کشف کرده اند صفحات وب را خزش می کنند. آیا سئو ارزشی را ارائه می دهد؟ در ادامه توضیح مختصری از هر کدام ارائه می دهیم. برخلاف سئوی خارج از صفحه، سئوی درون صفحه کاملا تحت کنترل شماست. عواملی مانند سرعت صفحه، امنیت وبسایت و قابلیت استفاده از تلفن همراه، فاکتورهای مستقیم رتبهبندی هستند؛ به این معنی که وبسایتهای کندتر، بدون امنیت SSL یا سایت های غیر ریسپانسیو، در رتبه پایینتری نسبت به رقبا قرار میگیرند. برخی چیزها هنگام شروع سئو وب سایت نیاز به یک بار تنظیم دارند (مانند ساختار صفحه، HTTPS، بهینه سازی سرعت وب سایت). در سال ۱۹۹۱ اولین وب سایت جهان راه اندازی شد و به سرعت تعداد زیادی وب سایت شروع به فعالیت کردند. اعتبار بر اساس تعداد صفحات دیگری که به آن وب سایت پیوند می دهند، یعنی بک لینک ها، اندازه گیری می شود.
کار سئو هم دقیقا همین سایت entityseo است. هم بله و هم نه! این مرحله زمانی است که یک موتور جستجو تصمیم میگیرد که آیا صفحه مورد نظر را در پایگاه داده خود ذخیره کند یا نه؟ صفحات با محتوای نه چندان خوب و لینک های کمتر، اما متون بهتر سازماندهی شده و به راحتی قابل درک بر اساس سیگنالهای تجربه کاربری، عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر قصد دارید عملکرد خود را به روشی ساختاریافته بهبود ببخشید، دو چیز کلیدی را باید رعایت کنید، تجزیه و تحلیل و نظارت منظم. اگر می خواهید مردم در مورد برند و خدمات شما صحبت کنند، باید از وب سایت خود فراتر بروید. حال که قرار است همه چیز را در مورد سئو بدانیم چرا سئو سایت را خودمان برعهده نگیریم؟ زندگی در دنیای امروزی بدون سئو سخت و غیرممکن است؛ زیرا هر انسانی که به اینترنت دسترسی دارد، حتما تا به حال از موتور جست و جوی گوگل استفاده کرده است.
همه ما بارها بدون اینکه گاهی حتی متوجه آن شویم، از گوگل برای یافتن پاسخ سوال هایمان استفاده می کنیم و معمولا در نتایج صفحه اول گوگل به دنبال جواب خود می گردیم. گوگل بیش از دویست فاکتور برای رتبه بندی سایت ها دارد. اما آیا واقعاً می دانید چگونه از قدرت آنها استفاده واقعی کنید و به اهداف خود برسید؟ بنابراین اگر یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر میکنید و از صفحه اصلی به آن پیوند می دهید، هنگامی که یک ربات موتور جست و جو صفحه اصلی شما را بررسی می کند، هنگام مواجه شدن با لینک مدنظر آن را دنبال می کند و مقاله جدید شما را کشف می کند. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود. برخلاف تصور رایج، سئو خارجی بیشتر از به دست آوردن لینک ها است. راه های زیادی برای به دست آوردن ترافیک آنلاین بیشتر وجود دارد: رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و غیره؛ اما بیشتر بازدیدکنندگان به لطف موتورهای جستجو به وب سایت ها می آیند.
بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. سئوی موفق یک سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب می کند. فکر کردن به قیمت آن، مکان های مناسب برای گسترش آن و بهترین راه تبلیغ آن به طوری که مورد توجه مخاطب قرار گیرد. به این فکر کنید که هر روز چند بار به گوگل مراجعه می کنید تا مثلا بدانید بهترین رستوران اطراف شما کجاست یا از کجا می توانید کفش های جدید با قیمت مناسب تهیه کنید. هر زمان که برای سئو خارجی برنامه ریزی میکنید، بزرگ و جسورانه فکر کنید! الگوریتم های موتورهای جستجو برنامه های کامپیوتری هستند که با استفاده از سرنخ هایی تلاش می کنند به جستجوگران نتایج دقیق مد نظر آن ها را ارائه بدهند. با تاکتیک های سئو، شما روی برنامه بلند مدت کسب نتایج برتر گوگل سرمایه گذاری می کنید. گوگل همچنین کیفیت وبسایتهای را که به صفحه هدف لینک میدهند را رتبهبندی میکند، بنابراین استفاده از لینک های اسپم به صفحه مورد نظر کارساز نخواهد بود.
افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. موفقیت هدف آسانی نیست، مخصوصاً زمانی که افراد زیادی در زمینه کسب و کار شما فعالیت می کنند. تعداد این افراد کم است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما دریافت میکنند بسیار بالاست. 1- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند. در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد. در برخی از پروژه ها نمیتوان به یک فرد متکی بود زیرا برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوای اختصاصی و مستمر هستیم. نمونه هایی از این موارد شامل اقداماتی برای بهینه سازی محتوا یا بهبود توضیحات متا و تگ های عنوان است. سئو داخلی به تمام اقداماتی اطلاق می شود که می توان مستقیماً در داخل وب سایت به منظور بهبود موقعیت آن در رتبه بندی جستجو انجام داد.
برای نظارت بر روند اجرای پروژه بهتر است دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید. موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات وب به الگوریتم ها تکیه می کنند. هنگامی که چیزی را در گوگل جستجو می کنید، الگوریتم میلیاردها سایت را در اینترنت به سرعت اسکن می کند تا مرتبط ترین محتوایی را که می توانند پیدا کنند، دریافت کند. به عنوان مثال، یک صفحه سریعتر و ریسپانسیو برای موبایل، گردش کاربر را آسان تر می کند و آنچه برای مردم خوب است، برای گوگل نیز خوب است. سئو یکی از سلاح هایی است که برای پیروزی به آن نیاز دارید. به اولی ترافیک پولی و دومی ترافیک ارگانیک می گویند.وقتی صحبت از این میشود که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است و کدام مسیر را باید دنبال کنید، پاسخ هر دو است. آموزش بهینه سازی سایت و انجام آن توسط شما یا یکی از کارمندان راه حل مناسبی برای این دست شرکت ها خواهد بود. صاحبان مشاغل که قصد دارند شرکت خود را از طریق انواع کانال های بازاریابی دیجیتال توسعه دهند، می خواهند بدانند با سرمایه گذاری در سئو چه چیزی به دست می آورند؟ اما مهمترین چیزی که در مورد بازاریابی صحبت میکنیم، نیازها و ارزشهای مشتریانی است که میخواهیم چیزی را به آنها بفروشیم.
در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که نتیجه آن کسب ترافیک ارگانیک و هدفمند از طریق موتور جست و جوی گوگل است. می توانید با استفاده از تکنیکال قوی، سئو داخلی هدفمند و سئو خارجی بی نقص، رقبا را محو کنید. سئوی داخلی باید انجام شود، حتی اگر رتبه ۱ را در نتایج جستجو داشته باشید؛ زیرا سئو یک فرایند مداوم است. این هنگامی که یک صفحه وب ایندکس می شود، اطلاعات آن ثبت و در پایگاه داده ذخیره می شود که بعداً می تواند بازیابی شود. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. رتبه بندی تنها پس از تکمیل مراحل خزیدن و ایندکسینگ امکان پذیر است. رتبه بندی تنها بر اساس محتوا دشوار است. با این حال، اگر محتوا سازماندهی نشده باشد که خوانایی و گردش در آن دشوار باشد و پر از اصطلاحات تخصصی باشد که اکثر کاربران آن را درک نمیکنند، احتمالاً صفحه در بلندمدت رتبهبندی خوبی نخواهد داشت. بازاریابی آن نیازها و ارزش ها را درک می کند و راهی برای ارضای آنها جستجو می کند.
این ترکیبی از مسائل فنی و بازاریابی است. در اینجا بازاریابی دیجیتال به کمک می آید. اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. انجام تمام فرآیندهای سئو نیازمند یک تیم توانمند و یکدست است در نتیجه حتی اگر از متخصصین این حوزه کمک بگیرید باید در این مسیر کنار آنها باشید. ترافیک پولی به محض پرداخت نکردن هزینه آن از دست می رود، اما ترافیک ارگانیک ماندگاری بیشتری دارد. اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود. زیرا عدم آشنایی با سئو موجب میشود که ریسک سرمایه گذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که معماری سایتی که به خوبی برای دستگاه های تلفن همراه سازماندهی شده، نیز یک مزیت عالی است. به همین دلیل ما نقش سئو در بازاریابی را برای شما توضیح خواهیم داد. با چنین آماری، بازاریابی موتورهای جستجو قطعاً ارزش یادگیری و تسلط را دارد! بنابراین تلاش های تبلیغات دیجیتال خود را به فعالیت های استاندارد سئو مانند لینک ها یا وبلاگ نویسی محدود نکنید.
آیا باید برای سئو سرمایه گذاری کنیم؟ چه زمانی باید سئوی داخلی را انجام دهید؟ چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟ با این حال، در سال ۱۹۹۶، زمانی که سرگئی برین و لری پیج شروع به ساختن بزرگترین و شناخته شده ترین موتور جستجوی تاریخ کردند، سئو واقعاً شروع به کار کرد. گوگل با استفاده از این و چند فاکتور دیگر، تعداد انگشت شماری از این صفحات را برای رتبه بندی در صدر نتایج انتخاب می کند. سئوی تکنیکال همچنین به بهبود تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان شما کمک می کند. تبلیغات پولی شما بینش هایی را ارائه می دهد که به بهبود تلاش های بهینه سازی ارگانیک شما کمک می کند. به عنوان مثال، پیکربندی سرور، سرعت صفحه، سازگاری با موبایل و گواهی امنیت SSL همگی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا وبسایت شما را بهتر و سریعتر خزش و ایندکس کنند. گوگل بر چه اساسی سایت ها را رتبه بندی می کند؟
احتمالاً قبلاً در مورد بازاریابی دیجیتال و سئو شنیده اید و جای تعجب نیست که اکنون به آنها اشاره کنیم. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را انجام دهید ولی برای پروژه های بزرگ شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش افراد مطرح در این حوزه هستید. ولی آیا برون سپاری سئو کار درستی است؟ متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل تدوین استراتژی اصول سئو در تولید محتوا و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی فرآیند های اجرایی مانند تولید محتوا و لینک سازی باید توسط تیم دیگری در مجموعه شما انجام شود. به همین دلیل است که دریافت بک لینک از وب سایت های با کیفیت بسیار مهم است. بنابراین، لینک بیلدینگ یکی دیگر از بخش های مهم سئو است.